Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 1304 ggr
Farwuq
0

God morgon 10:e februari

God morgon alla "Lantdjur".

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
0

God morgon!

Verkligen kul att se en morgon tråd härinne. I dag verkar det bli en fin dag, solen lyser och lagom kallt ut tycker jag. Tösabiten min är i skolan och jag ska snart börja tvätta och fixa hemma.

Hopas ni alla får en underbar dag alla.

Samt att vi ses här på iFokus trevliga mötetsplats Lantdjur!

Mvh medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
0

Mooooooooooouh

Jag känner mig vindsned i dag :/

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Farwuq
0

Vänta tills du kommer upp i min ålder.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
0

#2 Då är du nog på topp , draken brukat ju vara full i "fan" i bland.

sissie
0

Kan inte du blåsa lite värme uppåt i landet, Farwuq?Glad Snälla?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Det borde han kunna med sin eld!

Rita-S
0

Nej låt bli! Jag vill busa i snön några veckor till tilsammans med min häst!

nej jag känner mig som ungefär 135 år gammal i dag. jag har så ont så jag vet inte vad, och inga av mina smärtlindrande tar ens udden…

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

medde
0

#7 Låter inte bra alls, hoppas du trors detta får en fin vecka. Förlåt en nyfiken fråga. Kan du ut och rida trots din smärta eller är det helt kört även med det då?

Rita-S
0

#8 ofta kan det gå bra ändå, det beror på eksakt hur värken är och vart den sitter för tilfället. I dag var det kört, skulle Gejsa ha gjort något bus när jag red hadde jag nog trillat av vid att hon vände sig snabbt eller blivit liggande en vecka eller två av värken vid att forsöka hålla sig på, så jag nytjade hövet att löshoppa Frk Bus i dag :)

Jag har inget fast skema med markarbete, utan jag tar markarbete dom dagar jag inte orkar att ens köra henne i släde/rockard. Då varierar jag mellan longering, löslongering, gå en promenad i grimskaft, löshoppa, tömköra eller jobba NH.

I övrigt när jag rider blir det något dressyr, hoppa, rida ut i skogen, skritt-turer eller jag kör henne :)

Hon får iaf varierat träning får man säga!

medde
0

#9 Så härligt posetiv du låter ändå. Vilket gör mig glad att höra. Men visst hästen måste ju verkligen ha det perfekt och ett varierande schema:-)

Ta hand om er

Rita-S
0

#10 jag forsöker va positiv iaf, när det kommer till min värk har jag några få alternativer:
Jag kan gnälla och göra livet surt för alla runt mig.
Jag kan låta bli att gnälla men hålla tyst och lida och göra livet surt för mig själv och därmed alla andra med.
Jag kan ge upp.
Eller jag kan forsöka efter bästa ävne att göra det bästa utav det som bäst det går.

Det är ju i realiteten dom val jag har :)
Och jag tror jag lyckas för det mästa att .. om inte alltid va så positiv så iaf kämpa på. Och självklart har jag gnälldagar då jag bara vill klaga och gnälla, annat vore kanske konstigt. Då känns det helt otroligt skönt att hänga sig på lilla guldet i stallet och snyrvla litet i manen och få en buff i sidan med tiggande ögon som föredrar morot framföre snor i manen ;)

medde
0

#11 Måste säga jag är imponerad av din inställning. All heder till dig.

Men visst är det härligt med djur och vilken fin kraft vi kan få av dom.

Rita-S
0

jag hämtar min kraft från min mann och mina djur. Utan dom skulle jag inte klara detta lika bra och med så stor styrka, det kan jag lova dig!
Jag vet helt ärligt inte om jag skulle kunne kämpa lika bra utan dom som jag gör just nu, men dom ger mig en anledning att kämpa.

Gejsa ger mig den måttliga motion jag kan klara med, och ger mig en anledning att hala mig ut efter öronen ner i stallet, hunden får mig att kliva ur sängen i mänsklig tid på morgonen även i hälgerna :)

medde
0

#13 Men det låter ju toppen bra, samt din egen kämparglöd du verkar ha i dig själv. Jag har min dotter jag tar min kraft i från, hon är verkligen min källa i livet.

Rita-S
0

#14 jo man behöver något i livet som ger en kraften. Även utan medisinska åkommor :)

tur du med har något som ger dig kraft du med!

medde
0

#15 Jodå jag min dotter! Hon är min diamant i livet.