Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 1098 ggr
medde
0

23/24-01-10

Kanske lite sent att säga morgon, men men det är ju lördag så varför inte. I dag ska jag och tösa min ha en dag för oss, vad vi nu ska hitta på vet vi inte. Utan bil som vi nu är, men men även med det.

Dagen blir nog fin ändå, vädret är lagom ute då det ligger även här som nästan resten av våran del av landet runt nollan.

Hoppas att vi kanske vi ses under dag/kvällen

Lite nyfiken är man allt. Vad ska ni hitta på nu under dagen? Blir det Robinsson på tv:en i kväll? Eller har ni gett upp på det här programet, som inte dör ut…

Må bäst alla
Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
0

Jag har aldri fulgt med på något Robinson eller annat reality TV :) Det är något stort trams tycker jag. Hittar inte heller någon njutning av Idol, So you think you can dance och alla andra sådana grejer.

Melodifestivalen har även lyckats tappa den glädjeskjänsla jag hadde förut med sina 'nya' regler om att man inte är garanterat att få va med eller att man kan sjunga på engelska, jag är gammalmodig och vill ha modersmålen tilbaks. Att var och varannan dessutom spelar pop eller dance-skit som jag inte gillar heller är igjen en bidragande faktor :)

Nej, jag ser gjärna TV, men ser gjärna på national geographic, VIasat History, Discovery Science och sådana kanaler i stället.
Oftast går lördags kvällen åt mys med gubben och lite film. I kväll Konungens återkomst förmodligen sedan vi såg Sagan om ringen förra hälgen och Två tornen i går.

Under dagen skal jag nu närmast städa litet i hemmet, sen skal jag ner till min häst och pyssla och mysa, jag skal forsöka bli klar med att sy gardinerna till vardagsrummet som jag håller på sy, skal sy fast en bit fleece runt tass-öppningen på en body jag har stickat till min hund, och kanske forsöka brodera eller sticka något under kvällen. funderar på att sticka en jacka med ben till jycken :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sissie
0

God kväll på er. Här sitter vi och tittar på Bortspolad. En rådis som blir nedspolad i toaletten och råkar ut för ett äventyr.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Jag och tösa har varit på bio och tittat på en jättekul film. Giss vad? Måste berätta inne om den på astronomi om den. (ledtråd)

bluemary
0

#3 Kul att ni hittade en bra film, ska bli intressant att få
läsa vad det var ! Jag har nog inte varit på bio på ungefär
30 år. Kanske att det är dags !Glad

Jag har sovit bort dagen så det blir väl att tassa omkring
i natt och ta igen det förlorade. Men det känns konstigt
att "plocka" på nätterna, det känns bara inte bra. Så jag
får väl ligga och läsa alla inlägg här och det ska bli
kul !Glad

medde
0

#4 Ha det riktigt gott under kvällen bluemary. Jag loggade enbart i en snabbis då jag ville kika in och säga ett hej samt få skriva en en riktigt god natt till er här:-)

bluemary
0

Det verkade så tyst ikväll så jag förväntade mig inte något
svar.
Men natti-natti Medde, sov så gott :)

Rita-S
0

Jag måste ha sett triologien om Sagan om Ringen säkert två dussin gonger, men jag gråter som ett barn på slutet varje gong! Jag värkligen älskar filmerna, men böckerna är och förblir bäst!

Godnatt, nu skal jag kliva i säng!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

medde
0

Nu kliver jag in med ett glatt: GOD MORGON!

Kylan verkar att åter ha kommit över stan igen, det knarrar återigen under fötterna då jag var ute med hundarna. Brr..

Men det bästa av allt solen är framme och lyser med sin prakt över oss nedanför.

I morgon hoppa sjag min bil ska vara klar, så jag  kan få bli totalt fattigt igen. Men har ska man klara sig utan bil det vet jag inte. Så jag bugar och bockar om den är klar och får komma hem igen.

Ha nu en underbar dag,, jag ska snart ner till läkaren då min lilla tjej har fått en riktigt prakt hosta och behöver något för den.

Må bäst alla.

Mvh

Ps, Ett litet extra god morgon till bluemary! Ds