Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: off-tpoic
LĂ€st 1481 ggr
[JeanetteK]
0

Lantdjur vecka 40

MĂ„ndag och ny vecka. đŸ™‚

HĂ€r lyser solen genom dimman. Det Ă€r jĂ€ttevackert. Har en dag med rĂ€tt mycket skrivbordsjobb. PĂ„ eftermiddagen kommer det en kille och ska titta pĂ„ vĂ„ra fönster. Vi har gamla repiga fönster som Ă€r dragiga pĂ„ vintern, sĂ„ vi skulle behöva byta. Ska bli spĂ€nnande och se vad det skulle kunna kosta. Antagligen alldeles för mycket

Vad hittar ni pÄ idag?

Cahira
0

Jag ska ta Frodos mĂ„tt och rita ut hur jag vill testa sy hans första overall och sen ska jag bli modig och möta symaskinen! Jag har en konstig skrĂ€ck för symaskiner och Ă€ndĂ„ tycker jag det lĂ„ter hur kul som helst att sy sjĂ€lv! Är inte första gĂ„ngen jag möter rĂ€dslor och övervinner dom sĂ„ jag ser fram emot det!

Nu dÀremot blir det sömn. Klockan Àr tre pÄ natten och jag borde sovit för lÀngesen! SÄ gÄr det nÀr man har livligt tankeliv. :)

SajtvĂ€rd för Vallhundar, PĂ€lsvĂ„rd & KlickertrĂ€ning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
0

Idag skall vi ta oss till fjorden för 5km trevlig promenad i sÀllskap med en aktivitetsgrupp jag gÄtt med - hoppas det Àr mÄnga trevliga mÀnniskor dÀr.

Sedan hoppas jag fÄ ett par trevliga bestÀllningar pÄ posten idag, utöver det sÄ ska vi se vad dagen har att bjuda pÄ - mer Àn underbart vÀder!

[JeanetteK]
0

Vad spÀnnande! Hoppas du visar resultatet sen! Jag vet precis vad du menar - vissa saker tar emot trots att det kÀnns jÀtteroligt. Det brukar kÀnnas extra kul nÀr man vÀl gjort det ÀndÄ! :)

Sov gott! â€ïž

Leffe
0

Sitter hÀr med en Cornish rex liggande bakom nacken och över axlarna. Dagen kommer gÄ i lugnets tecken. Solen skiner ute.

[JeanetteK]
0

#4 Vad mysigt! Katter kan verkligen ligga var som helst. â€ïž

[JeanetteK]
0

Tisdag idag. 

Sonen har cyklat ivĂ€g till Kullaberg pĂ„ orienteringsdag. Han muttrade lite över att dom inte fick Ă„ka moppe utan var tvungna att cykla. Jobbigt att behöva röra pĂ„ sig. đŸ˜‰ Kullaberg Ă€r otroligt vackert. Kommer ni ner mot mina trakter sĂ„ rekommenderar jag verkligen ett besök dit. 

En dag utan sĂ„ mycket planer. Jag ska till varmvattenbassĂ€ngen pĂ„ eftermiddagen pĂ„ sjukgymnastik, det ser jag fram emot! 

Vad hittar ni pÄ idag?

Taxelina1
0

HÀr Àr det en underbar morgon som Àr helt vindstilla, nÄgon minusgrad och solsken. Och massor av vackra fÀrger. Mitt favorit vÀder. Helst skulle jag velat ta med mej fotoutrustningen och försökt fÄ med lite tranor pÄ bild. Men det fÄr bli en annan tidigare morgon.

SÄ nu ska jag slÀppa ut lite vovvar i stora rasthagen och under tiden dom busar av sej ska jag plocka lite i trÀdgÄrden och njuta av solen. PÄ eftermiddagen blir det nog lite promenader med vovvarna

HÀlsning frÄn en stor djurvÀnCool

Saffran0Spice
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu pĂ„ morgonen har vi varit pĂ„ bergsklĂ€ttring - 3œh tur och retur!
SĂ„ idag blir det att vila efter morgonens slit ^^

Leffe
0

Idag fick jag sÀga hej dÄ till min Fröja innan hon stack över regnbÄgsbron

Saffran0Spice
0

#9 fy vad trĂ„kigt LeffeD! Styrkekramar đŸŒș
Vila i frid fina Fröja â€ïž

Maria29
0

#9 Beklagar sorgen Leffe det Àr aldrig lÀtt att ta farvÀl av en Àlskad katt.

SajtvĂ€rd pĂ„ Lantdjur i Fokus & medis pĂ„ Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
0

# 7 Tranor har jag aldrig sett i verkligheten. Det mĂ„ste vara hĂ€ftigt att fĂ„ se dom. 

#8 SĂ„ vacker bild! â€ïž

#9 Beklagar verkligen Leffe. đŸ’”

Cahira
0

Vila i frid Fröja. Vad vacker du var. đŸŒș🌈

Beklagar Leffe. đŸ˜•

Saffran0Spice
1

God morgon denna onsdag!
Solen skiner och det verkar vara riktigt kyligt ute idag, sÄ pÄ med klÀderna och ut pÄ lÄngpromenad (hÀr hemma iallafall)

Har redan hunnit avklara samtal till bÄde VC, mormor och lokala loppisen. SÄ nu Àr vÀl dagen ganska öppen för att kunna sticka lite tröjor - hÄller pÄ med undertröjor till min lilla rÄtta ^^

Vad ska ni andra hitta pÄ idag?

Taxelina1
2

#12 Att lyssna pĂ„ tranor som trumpetar över en tjĂ€rn. Oj oj oj, varenda hĂ„rstrĂ„ stĂ„r ut pĂ„ hela kroppen. Hela jag ryser av vĂ€lbehag. Jag har sĂ„n tur att jag bor utanför Örebro alldeles intill Svansjön Tysslingen. Tusentals svanar mellan landar hĂ€r pĂ„ vĂ„ren. Ett par mil hĂ€rifrĂ„n ligger Kvismaredalen med tusentals tranor som Ă€ven dom mellanlandar för vidare fĂ€rder nerĂ„t europa. Dom mellanlandar nu pĂ„ hösten. Och troligen flyttar vi ditt till vintern. Jag Ă€r en riktig fotonörd sĂ„ jag har en vĂ€ldig tur som har allt detta omkring mej🙂

HÀlsning frÄn en stor djurvÀnCool

[JeanetteK]
2

Fina Rossi! â€ïž

Idag har jag mindre jobb vid datorn och det kĂ€nns lyxigt! Ska rota igenom min hög med halvfĂ€rdiga pysselgrejer och se om jag kan fĂ„ klart nĂ„got. Jag hĂ„ller bland annat pĂ„ att sticka julklapps-sockor och syr lapptĂ€cks-filtar. Det kommer bli en del hemgjorda julklappar i Ă„r. đŸ™‚

Ska lĂ€gga upp en trĂ„d med vinnaren i ifokusfĂ„geln ocksĂ„! đŸ‘

Leffe
0

I morse stÀmde inga morgonrutiner. MÀrkte dÄ att det var Fröja som styrt mina morgonrutiner sedan 15 Är tillbaka

[JeanetteK]
0

#17 đŸ˜•förstĂ„r att det Ă€r tomt utan henne. â€ïž

Cahira
0

Kram Leffe. â€ïž

[JeanetteK]
0

Idag Ă€r det torsdag.  Ute Ă€r det dimmigt och man ser knappt Ă„krarna utanför fönstret. 

Jag Àr med i en kör och igÄrkvÀll var första trÀffen efter sommaren. Det Àr verkligen jÀtteroligt, men oj sÄ trött jag Àr idag. Jag var alldeles uppe i varv nÀr jag kom hem sÄ jag hade svÄrt att komma till ro.

Har en del jobb att fixa annars en rÀtt lugn dag. Skönt!

Vad gör ni idag?

Saffran0Spice
1

Idag Àr ett möte med aktivitetsgruppen jag gÄtt med i, utöver detta sÄ ska dagen spenderas mysandes inomhus dÄ vÀdret Àr riktigt trist idag!
(Rossi tar den planen med ro ^^)

[JeanetteK]
0

Men gosingen! Han Ă€r sĂ„ himla mysig! â€ïžMin Zero blir sĂ„ varm pĂ„ en gĂ„ng att han inte klarar att ligga sĂ„ dĂ€r. Det ser sĂ„ otroligt sött ut! đŸ˜

Saffran0Spice
0

#22 hehe ja det Àr mysigt ^^
Dock producerar han egen vÀrme ocksÄ, sÄ han blir som en varmvattenflaska - riktigt skönt pÄ vintern nÀr man fryser och nÀr matte har vÀrk XD
Men ibland blir han alldeles för varm, dÄ ligger han pÄ filten istÀllet

Cahira
0

Vilken otroligt mysig bild pÄ Rossi!

Saffran0Spice
0
Cahira
0

Åh jag vet precis vad jag ska fota för mĂ„nadens lantdjur! VĂ€ntar pĂ„ det vĂ€ntade fina vĂ€dret i helgen. Peppad!😃

[JeanetteK]
0

Idag Ă€r det fredag!! đŸ„ł Och inte vilken fredag som helst utan det Ă€r en fredag som Ă€r helt tom i min almanacka! Inte ens jobb. đŸŽˆSĂ„nt hĂ€nder inte ofta. Jag har lovat mig sjĂ€lv att kĂ€nna efter vad jag vill göra och inte bara springa pĂ„ mina borden och mĂ„sten. Solen skiner ute sĂ„ eventuellt ska jag ta med mig Zero ut pĂ„ lĂ„ngpromenad ner till havet. â€ïž

Vad hittar ni pÄ denna fredag?

Leffe
0

Jag sitter och vÀntar pÄ att de ska komma frÄn hjÀlpmedelscentralen och sÄ under tiden lyssnar jag pÄ Radio Stockholm

Saffran0Spice
0

Idag har vi börjat med en svÀng till nya lÀgenheten med lite grejor - sedan blev det lÄngpromenad i parken i det underbara vÀdret =)

Ha en fin fredag allihopa! â€ïž

Cahira
0

Jag Ă€r vĂ€ldigt glad att det Ă€r fredag. Men jag fick fyra timmar sömn max frĂ„n skrikande Katter. stormvindar, gevĂ€rskott och en Ă„sna som tyckte hon skulle sjunga mitt i natten. 

Ont i halsen och ont i magen, idag blir inget annat Ă€n vila. đŸ˜Ž

Saffran0Spice
0

#30 Naaw en nattÄsna! XD
Jobbigt - men samtidigt lite sött ^^

Saffran0Spice
0
Lördag!

Idag Àr det vÀldigt trist vÀder och ingen orkar nÄgot hÀr hemma..
SÄ smÄningom idag sÄ ska jag ta i tur med att rensa garderoberna pÄ tyger m.m. och kika pÄ tyg jag kan sy overaller av iÄr ^^

Vad hittar ni andra pÄ idag?

[JeanetteK]
0

Japp, lördag som sagt. I förmiddags var jag ivĂ€g och sĂ„lde pĂ„ loppis. TjĂ€nade inte massor, men jag var billig sĂ„ jag blev av med desto mer vilket var tanken! đŸ™‚ Sen har jag sovit middag - lyx! - och matat djur. Nu steker maken hamburgare sĂ„ snart blir det middag. đŸ€€

Cahira
0

Jag fick tag pĂ„ ett billigt PSP i nyskick knappt anvĂ€nd idag! Gamernörden i mig jublar - jag har inte kunnat spela spel pĂ„ hur lĂ€nge som helst! 

En kvinna kommer hit idag med och ska kolla pĂ„ nĂ„gra katter vi ska omplacera. Hoppas hon vill ha dessa tvĂ„ bröder, de förtjĂ€nar ett fint hem. â€ïž

[JeanetteK]
0

#34 Hur gick omplaceringsmötet Cahira? Hoppas dina kissar fĂ„r bra hem. 

Söndag idag. Lite smĂ„segt som söndagar Ă€r ibland. đŸ™‚Veckan Ă€r rĂ€tt fullbokad sĂ„ jag försöker ladda och prioritera bort lite sĂ„ jag orkar hela veckan. đŸ˜›

Snart ska jag ut och mata djur. Ska Ă€ven passa pĂ„ att ge Agnes en massa ny halm. Det bör komma kultingar vilken dag som helst sĂ„ dĂ„ vill hon nog bĂ€dda  och boa ordentligt. 

Hur ser er söndag ut??

Leffe
0

NÀrmast nu tÀnker jag kolla Mora-Rögle i hockey pÄ teven

Saffran0Spice
0

Jag försöker knopa ihop ett overall mönster till en Saluki - inte helt enkelt visade de sig đŸ€”

[JeanetteK]
0

#37 Saluki
hmmm hur ser en sĂ„n ut?? MĂ„ste googla đŸ˜‰

[JeanetteK]
0

Ahhh, nu har jag kollat! Dom Ă€r ju underbart vackra! FörstĂ„r att det kan vara knepigt att fĂ„ ihop mönster dock! đŸ™‚

Saffran0Spice
1

#38 Som Rossi ungefÀr - fast typ 5ggr större XD

Nej det Àr inte det lÀttaste!
Tur att det Ă€r en julklapp sĂ„ jag har lite tid pĂ„ mig đŸ˜ƒ
Tyget kommer i veckan, blir en kornblÄ fleeceoverall med svarta muddar till denna ''lilla'' herre =)

[JeanetteK]
0

#40 Ja jag sĂ„g det! Otroligt lĂ„nga och smala. Och vackra. đŸ˜

Tror att du och jag skriver om varandra hĂ€r och pĂ„ djurpyssel. đŸ˜‚

Saffran0Spice
0

#41 hahaha verkar sÄ! XD

Cahira
0

Kvinnan som skulle kommit igĂ„r och titta pĂ„ katter dök inte upp och svarade inte sin telefon. đŸ˜Ą Vi stannade av hela vĂ„r dag för hennes skull och vi fĂ„r inte ens ett meddelande. En hel dag som kunde gĂ„tt Ă„t höarbete för vintern. 

Idag körde vi dock Arwen till hennes nya hem och hennes nya matte och henne Ă€r en perfect match! â€ïž

Och nu kollar jag igenom mail för folk som svarar pĂ„ min annons. En Ă€r ute efter tvĂ„ katter sĂ„ jag hoppas hon vill ha de tvĂ„ som kvinnan skulle tittat pĂ„ igĂ„r. De pojkarna förtjĂ€nar ett varmt kĂ€rleksfullt hem. 

Snart Ă€r hemsökandet över och jag Ă€r sĂ„ lĂ€ttad över det. Jag hade en helt underbar stund med Bagheera och Midnight nĂ€r vi kom hem igen. Mys. â€ïž Jag tĂ€nkte ha Leo som innekatt men han verkar inte trivas helt som innekatt sĂ„ det blir Bagheera som fĂ„r bli innekatt med Owatonna istĂ€llet. :) (Japp vi har alldeles för mĂ„nga Katter. pju)

[JeanetteK]
0

Men sĂ„ irriterande det Ă€r med mĂ€nniskor som bara drar sig ur utan att ens svara. đŸ˜•Hoppas du hittar nĂ„gon annan. â€ïž

InlÀgget Àr lÄst för nya kommentarer