Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettnötkreatur
Läst 1120 ggr
[JeanetteK]
5

Störig kviga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har två kvigor, Lillan och Syster. De är ett och ett halft år nu och är två stora biffiga damer. Från början var Lillan blyg och rätt skygg. Hon stod alltid bakom Syster och nöjde sig med att bli kliad bakom öronen. Syster däremot har alltid varit framåt och kelig. Hon älskar att bli ryktad och råmar när hon ser mig komma med borsten. ❤️

Skyggheten hos Lillan har definitivt vuxit bort… Hon är en riktigt störig tjej nu. Hon gillar att ställa till det för mig. T ex när jag kommer med mathinken så försöker hon dyka ner med huvudet i den. Nu har jag lärt mig parera det så jag kommer förbi henne och kan spurta till matskålarna. Nu har hon kommit på att hon kan buffa på hinken medan jag häller så det mesta hamnar utanför. Det är väääääldigt kul… 🤪😂

En annan sak hon gör är att plocka ur slangen ur vattenhoarna. Jag brukar lägga i slangen och sen gå och göra annat för att vara lite tidseffektiv. Då har hon kommit på att man kan lyfta ur slangen och lägga den på marken i stället. Hon är kul just nu.. tyckte det räckte med att ha en tonåring inne i huset, men jag tror jag har en i hagen också! 🤐Men oj så jag gillar henne! ❤️

VildaVittra
1

Skicka tonåringen med mathinken? *två flugor i en smäll?*☝️

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lojs
0

Smart "liten" dam det där, himla gullig!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[JeanetteK]
0

#1 Aaaah, smart du är! Så ska jag ju göra! 😂

#2 Tack, ja det är svårt att inte älska henne. 🙂

Cahira
0

Aww! 😃 Popsicle och Junior betedde sig likadant. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.