Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 926 ggr
Maria29
0

Lantdjur 22juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hade jag besök både från en bekant som gör getmjölkstvålar och en tant som lever på landet och så kom Bert förbi vilket var trevligt (brukar köpa potatis tillsammans med honom och Gunnel). Idag på morgonen blir det en tur till Bert för att plocka vinbär sen så ska jag städa burar och förbereda inför kaninen som kommer imorgon eller övermorgon.

Vad ska ni andra göra idag?

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Cahira
0

Sova troligen. Sitter uppe och haller koll pa en katt som ska foda narsomhelst. Ar midnatt har just nu. 

Och god morgon. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
1

Spännande med getmjölkstvål, det har jag inte hört om förr! Och alltid mysigt att fylla på sina förråd. 

Hoppas det går bra med katterna Cahira. God morgon! 🙂Se till att sova lite också. 😴

Är lite seg idag så jag sitter här vid datorn tills jag kommit igång lite i kropp och själ. Ska iväg och handla mat står överst på min lista. 

Sen ska jag fixa lite uppe på logen i stallet för det är hö och halm på ingång inom kort. Sonen använder logen som innebandyplan också, så vi har "fått tillstånd" att ha hö och halm runt om planen… 😉Han är sträng och man får skäll när det är för skräpigt där uppe. 😂

Jag började karda Ull igår. Det ska jag fortsätta med har jag tänkt!

Cahira
0

Karda Ull ar sa otroligt avslappnande! ❤️

Midnight ligger i sitt utvalda bo och har sovit ett bra tag. Det ar sa otroligt nara att jag tors inte sova. Vill verkligen inte missa det! :) Miracle of life ar det basta jag vet!

[JeanetteK]
0

Förstår att du vill vara med! Jag hade inte heller kunnat gå där ifrån. Jag håller tummarna för att det går bra!

Cahira
0

Det ska det nog gora. Ar sallan komplikationer pa katt av nagon anledning har jag hort pa flera hall. 

Kanner fosterrorelser pa bada sidor magen sa ar nog ganska garanterat 2, kanske 3. :)

Maria29
0

#2 getmjölk går att göra nästan vad som helst med det är en otrolig råvara. Jag brukar använda min getmjölk till allt.  #5 Hur har det gått?

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Leffe
0

Dagen har gått i det slöandets tecken

[JeanetteK]
0

#6 Vad kul! 

#7 Man orkar inte mycket mer än slöa i denna värme! 🙂

Cahira
0

Fortfarande inga kissebebisar. Men fick mig tre timmars somn.