Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 958 ggr
Maria29
0

Lantdjur 16 juli

Dagen är redan igång jag och Hösven lastade in 97 småbalar på mitt loft ända till 23 i går kväll, sedan blev jag tvungen att mjölka Hulda som var sur över förseningen. För er som inte vet Getter (i alla fall mina) gillar rutiner men igår så fick de inte komma in i stallet förens jag fått upp höet på loftet och då måste jag ha stegen i deras utrymme.

Idag ska jag försöka bygga några kaninburar så att jag får plats med de som kommer inom kort (en nästa vecka eller veckan där på och den andra i samband med kaninuts. i Hästholmen/Mjölby) och till mina kullar. Jag skulle egentligen vilja sova men vi är uppe i den mest krävande tiden på året. 

Vad ska ni andra göra idag?

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
0

Fullt ös nu Maria! Det är samma här, mycket som ska fixas. Vi har suttit länge vid frukostbordet idag och planerat. Vi har 2,7 hektar mark och det är ju rätt mycket. Men nu när betet är sämre skulle man vilja ha mer! 🙂

Det blir nog mest fix hemma idag. Törs knappt visa mig för folk med alla min rivmärken från igår. 🤪

Maria29
0

#1. 2,7 det är aldeles för lite jag har lite mer en 5h och jag behöver egentligen mera..  😃 

Tar en liten kaffepaus så att jag kommer igång igen jag måste ju ha energi för att orka allt. Hade jag haft en slunga nu så hade jag kunnat ta tillvara min egna honung och druckit te i stället.

[JeanetteK]
0

När vi bodde uppe i Stockholm hade vi 600 kvm tomt. Vi tyckte att 2,7 hektar var gigantiskt när vi kom hit. Man ändrar åsikt helt klart! 😉

Cahira
0

Jag bestamde idag att Owatonna fortjanar en syster nar Amy flyttat sa denna vackra lilla tjej (roda kattungen som dog var kullsyster med denna tjej) kommer jag behalla. Jag kommer angra mig djupt om jag saljer henne.

Sa har ar Sky, en bla tjej med rod svanstipp :) 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Maria29
0

Så söt hon är Cahira! 😍

[JeanetteK]
0

Underbar liten tjej! ❤️