Lantdjur 9 juli
Onsdag idag. Jag är rätt dagvill så jag måste tala om för mig själv vilken dag det är. Igår gick jag och önskade trevlig helg… 🤪 Jag skyller på värmen. 😃
Idag har jag varit ute och matat djur och fyllt fullt i alla vattenhoar. Det går mycket vatten nu. Jag vill inte önska bort värmen för jag har längtat efter den, men det är lite tufft för vissa av djuren, framför allt min käre hund. Han vet inte riktigt var han ska ta vägen. I morse gick han självmant till duschen för att bli avspolad! ❤️
Fick bra tips av Maria29 att lägga petflaskor med vatten i frysen och sen lägga in till kaninerna. Det gillar dom! Tack för bra tips!
De som bryr sig minst om att det är varmt verkar vara grisarna. De kryper ner i sina gyttjebad och ser så lyckliga ut!
En hel del jobb inne vid datorn idag. Sen ska jag iväg på möte på eftermiddagen.
Vad hittar ni andra på idag?
Roligt att dina kaniner gillar det mina skulle inte klara sig utan jag har även 2 kullar med små kaninungar just nu som jag tycker synd om. Jag har spenderat förmiddagen med att springa av och an till djuren med vatten och vattenmelon. Mina Getter älskar vattenmelon och jag har läst på ett amerikanskt getforum att de brukar ge melon och andra gurkväxter när det är väldigt varmt. Nu ska jag sätta mig i soffan med lite glass det är jag värd. 😃
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
Tva kattungar flyttade till sina forever homes idag. Kanns sa himla skont med tva istallet for fyra kattungar inomhus. Nu ar det bara Amy kvar i den kullen. :) Hoppas hon hittar ett hem som terapikatt som flera av sina syskon. Hon ar sa otroligt in tune med hur jag mar och kommer alltid och spinner pa mig nar jag inte mar bra. ❤️
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#2 Katter är härliga. Min Poker är också bra på att känna när jag inte mår bra! ❤️
Underbart kort! Så mysigt och fridfullt. ❤️
#4 Vilken fin bild! 🙂
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
Ha ha, ja det måste du göra!