Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 1104 ggr
Maria29
0

Lantdjur 8 juli

Ny dag  "nya" djur min kinda kommer att ha "konstiga" kycklingar (allt från anka till kalkon). Det är roligt när hönorna ruvar i stället för att jag kläcker inne här på bilden så har vi Nora med hennes kalkonkyckling som kläcktes i går kväll. Jag ska städa hönshuset idag och försöka annpassa så att  kycklingen får mat och vatten.

Vad hittar ni andra på idag?

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
0

Men så sött! Vad roligt! 

Jag har just kommit in från matningen. Det tog extra tid idag för jag har skurat alla vattenhoar. Igen… När det är så här varmt blir det äckligt så fort. Det blir som alger eller vad det är. Så det blir mycket skrubbande. 

Grisarna har sina gyttjepölar som jag fyller på med vatten nu när det är så varmt. I morse låg de två mellangaltarna i varsin och Lill-gris låg i vattenhon! Jag är så ledsen att jag inte hann få upp kameran för det var så otroligt sött! 

Vet inte riktigt vad som händer idag. Jag har rätt mycket jobb både i stallet och på jobbet så jag lär vara sysselsatt!

Tarotstollan
0

#0. Vad gulligt!❤️
#1. Du får sätta in en vattenspridare till grisarna😉!

Kanske kossorna i hagarna hade uppskattat en vattenspridare också?!🤔

Jag är glad att jag "bara" har innekatter och innefåglar i denna värmen! Hade inte orkat att springa och vattna ute djur.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[JeanetteK]
0

#2 Det var en smart idé med vattenspridare! Kohagen och grishagen ligger bredvid varandra så jag skulle kunna sätta den mellan hagarna! 🙂