Lantdjur 6 juni
Idag Ă€r det Sveriges nationaldag! Grattis Sverige! đđJag tycker mycket om vĂ„rt vackra land.
VĂ€dret har lite svĂ„rt att bestĂ€mma sig och pendlar mellan sol och varmt och mulet, blĂ„sigt och s**tkallt. Men varför bestĂ€mma sig nĂ€r man kan vara allt pĂ„ en gĂ„ng! đ
KÀnns underbart med en lÄng ledighet framför oss. Jag har hela familjen hemma och det Àr hÀrligt.
HĂ€r Ă€r en trött liten jĂ€gare som just kommit in efter en natt ute pĂ„ vift. â€ïžMin lille Poker.
Söt katt. Jag ska in till GÀrdet för dÀr kommer det vara en del skoj idag
Jag firar inte Sveriges nationaldag (firar bara Finland Àven om jag Àr "svensk") Àven om jag Àlskar vÄrt avlÄnga land. Jag ska ev. hjÀlpa till att könsbestÀmma kaniner i grannbyn blir i sÄ fall hÀmtad.. PÄ tisdag börjar jag teorilektioner pÄ bilskolan med mÄl om att ta körkort i höst/vinter (jag behövde inget kort nÀr jag bodde i SödertÀlje det gick buss varje kvart). Jag ska fixa hemma med djuren och göra i ordning nÄgra vykort som ska skickas (ja jag skriver brev och vykort alla har ju inte mail och vissa slÀktingar har inte ens telefon).
SajtvÀrd pÄ Lantdjur i Fokus & medis pÄ Vinthundar i Fokus
Jag var först pÄ GÀrdet och sÄg bland annat galopptÀvlingar. Sedan blev det Skansen och firandet dÀr.
#3 Fin bild Leffe!