Lantdjur 26 maj
Soligt idag så det blir åter en tripp till Skansen. Hoppas på färre människor där idag än i lördags
Jag saknar Skansen! Det är så vackert där. Det var tradition att åka dit så här års när vi bodde uppe i Stockholm. Får se till att åka dit när jag ska hälsa på nästa gång.
Idag är det inget direkt inbokat. Det känns otroligt ovant, för det har varit så mycket ett tag. Men oj så skönt! 🙂Ska fixa i ordning lite pappersjobb som jag inte hunnit med bland annat.
Djuren håller sig i skuggan och de flesta tar sig en tupplur för tillfället. Har fyllt på alla vattentunnor och spolat extra vatten i grisarna gyttjehål. Lugnt och stilla här på gården.
Jag har årskort där och brukar fota en hel del där
Var memorial day idag och jag har varit på mina fötter hela dagen. Är lite orolig över Apache som haltar oroväckande mycket för sin ålder. :/
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#3 Vilken söt nos!
#4 Det är jobbigt när djuren inte mår bra… 😕
#5 Ja.. jag visste ju redan då jag köpte honom att han är borreliapositiv så jag visste att risken fanns att han skulle få ledbesvär i förtid, och så blandras uppepå det med okänd sjukdomshistorik. Men jag vet också att borrelia behöver inte bryta ut på många år om ens alls bara för att viruset finns i kroppen. Men jag hade ju hoppats på att han skulle hinna bli fem innan han skulle få besvär iallafall.
Idag var en bättre dag, han haltade inte alls. Vandrande hälta är jättetypiskt borrelia så så snart vi får tillbaka på skatten kommer han få åka in på utredning. Får se om vi kan få nån form av medicinering eller nåt. 😕
#6 Då håller vi tummarna för honom.❤️
#7 Tack ❤️