Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettsvin
Läst 1057 ggr
Cahira
0

Grisens vikt i bilder

Hittade denna länk i annan tråd på annan sajt. Om ni är känslig för underviktiga grisar, stoppa efter grisungarna för de sista visar utsvultna grisar. 

http://skippingkunekunes.com/pig_weights

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

AnnaFagerell
0

Jag tycker det är värre med de som är extremt överviktiga, svårare att göra nåt åt

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Cahira
0

Jo jag håller med, men kände ändå att en varning för känsliga behövdes. Av någon anledning brukar utsvultna djur väcka mer uppstöt än övergödda djur. 

Den i perfekt vikt gjorde mig glad att se dock. :)

AnnaFagerell
1

#2 Hemskt oavsett… =( Men tyvärr är det nog med grisar som med hundar, massor är överviktiga men det är underviktiga som uppmärksammas

Cahira
0

#3 Samma med människor. Jag var väldigt underviktig när jag mådde som sämst och folk hade mage att säga rakt ut till mig att jag var äcklig att ta i, äcklig att se, behövde äta mer, inte skulle vara så kräsen m.m. 

Men ingen skulle säga nåt åt de med plusvikt. Är en himla konstig grej dedär. De svältande i afrika är mer stötande än de överviktiga amerikanerna.

AnnaFagerell
0

#4 Fick också höra det där när jag ammade min minsting så var jag väldigt smal, jag tyckte inte det då men nu när jag ser foton så ser jag ju… Men jag mådde bra =)