Dramatisk födsel
Som ni vet så har jag gått och väntat på att Dorys (kalven med vitt tecken i kalvtråden för de som missat) syster Daisy ska sätta igång och föda och vid midnatt var det äntligen igång. Fötterna kom ut. Huff puff stön stånk. Inget mer. Kl 1 ryckte vi in och fick dra ut kalven. En stor maffig bjässe till karl. Stackars kviga.
Nedan är bilden på Daisy från Augusti och bilder på kalven kommer imorgon i både denna tråd och kalvtråden för att hålla dom samlade på samma ställe. :)
Både mor och son mår efter omständigheterna bra och Daisys modersinstinkter sparkade in med en gång. Pojken är pigg och alert och jag ser fram emot lite sömn. Klockan är 1:43 nu.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Så bra att allt gick bra till slut även om det var dramatiskt. Jag har ju inte så stora djur men jag är rädd för att någon gång behöva dra ut en killing som ligger i sätesbjudning.
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

eller harry potter :D
Mike röstade på åskguden Tor så Thor fick det bli. :)
Jag är inget harry potter fan tyvärr. :) Tvärtom så somnar jag varje gång jag ger det en chans. 🤐

#4 Men då när det är dags för slakt så kan du ju säga "I killed Harry Potter!"
#5 Hehe förvisso men vi slaktar inte. :) Vi säljer dom vidare. :)
Skönt att det gick bra! Måste ha varit en pärs!
Det var det! Kossans skri när vi fick dra ut kalven har etsat sig fast i mitt minne. 😕 Men kalven var nära att kvävas så vi hade inte så mycket val.
Åh fy…. Ja man måste ju, så är det ju. Men det är inte kul. Skönt som sagt att det slutade lyckligt! ❤️
Ja det gjorde det verkligen! Båda mår jättebra och kalven är så kry så. :)