Lantdjur 24 mars
Lite panik är bra för mig "råkade" visst boka 1 get med killing igår (Elin fick ju inte sin hon kan föroviso vara om parad hon har ju gått med bock). 😃 Jag har en känsla av att jag kommer att ha flera innan året är slut jag är ju duktig på att utöka min flock. 🤪Idag ska jag förutom allt annat försöka bygga grindar och få upp mera nät.. Vem har sagt att det är trist och händelselöst på landet.. hahah.. jag känner mig uppåt.
Vad ska ni andra göra idag?
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
Åh spännande Maria! 🙂
Här har vi lite problem med vår pelletsbrännare idag. Den stannar hela tiden och sprutar rök nere i källaren. Och vi har inget varmvatten… När man varit ute och mockat och luktar som en hel ko längtar man efter att duscha. Men maken jobbar på problemet så jag hoppas på honom! Som sagt vem har sagt att det är trist och händelselöst på landet. Det händer något hela tiden! 🙂Tur att jag inte har möten inbokade idag, då hade det fått bli iskall dusch. 🤪
Vårt väder har varit så knäppt idag! Sol, snöfall så tjockt att man inte såg bilen framför sig på vägen, till sol och ännu mera snö, och sedan solnedgång.
Sorgen efter Marble hänger över oss men livet går vidare. Vi har en ko nu som verkar vara bara några dagar bort från kalvning nu så äntligen kan vi börja få smått vi med!
Direkt de föds skapas en kalvtråd tror jag minsann. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.