Lantdjur 18 mars
Hur har ni det? Här är det lite lugnare nu. Våra Lamm och kultingar har klivit upp på nästa trappsteg, eller vad man ska säga. De känns större och stabilare och allmänt busiga. Från att ha varit som bebisar är de nu som busiga treåringar! 😂
Vi har ju två flasklamm och sen två som får lite stödmatning. Vi har nu satt in en hink med nappar. Funkar hur bra som helst!
Så söta de är vid lammbaren. Om en stund får jag besök på en koppkaffe och lite djurprat (det kanske låter lustigt men alla vill inte lysna historier om mina djur) Malin som tittar in har också djur så jag är ursäktad. Det är mulet så egentligen skulle jag ha lust och krypa upp i soffan med en bok.. Men nu ska jag vara positiv titta vad som är på väg upp (rabbarber) snart blir det tider med smulpaj och kaffe ute.
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
Tack! Visst är folk konstiga som inte vill lyssna på ens historier jämt! 😉😂Känner igen det!
Åh jösses vad jag blev sugen på rabarberpaj. 🤤
#1 Tog förresten bort ett inlägg, du hade råkat få till två lika. 🙂
#4Tack jag lade upp via mobilen då tycks I fokus haka upp sig för mig. 🙂
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Vi väntar på Lamm, men inga idag heller. 2 tackor är sjukt feta och har satt juver, men inte helt. De andra är på gång, men smalare och inte lika långt gångna juver.
Matade alla djur, körde släde med 5 hundar och drog sen till draghundcenter för en heldag på jobbet. Pysslar, inventerar, tar kunder, smiter till datorn och surfar lite, bokföring, nu boka frakt och till posten. Slipper kvällsmatningen av alla djur, då maken tar det.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Åååh nu börjar min favorittid på året helt klart! Djurbebisar överallt! 😃
Kalvarna kan börja komma efter 25 mars så det börjar bli riktigt nära nu! 😍
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.