OT: Vååår!
Våren har nått Minnesota och koblafforna tinar i solen. 😃 Vem hade anat att en sån lukt hade känts så positivt! 😂 Fåglarna bråkar om honor och skunkarna har vaknat. Snön tinar för fullt och nu är det inte många veckor kvar förrän kalvarna kommer! Jippi! 🌈
Detta är den vedervärdigaste vintern jag varit med om. Känns så fantastiskt skönt att det äntligen är över!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Här har vi haft några härliga dagar, men nu ska det tydligen bli kallgrader och snö.
Oj usch! Nej det har jag fått nog av! 😛 Vi kommer ha översvämningar av all snö när marken är mättad.
Ja det brukar bli en följd i många områden
Vi fick värre snö än vanligt, snödrivan/plogkanten vid brevlådan var högre än bilen.
Vi har knappt haft någon snö i Solna
Jo jag har hört att Sveriges vinter var otroligt mild. Ska bli intressant att jämföra somrarna. :)
Jag misstänker vi får en dålig sommar
Ajdå. :( Jag tror vår eventuell kommer bli olidligt het och torr. Hoppas inte!
Jag mår bäst imin sjukdom om det är varmt med låg luftfuktighet. Allts vill jag ha sol på dagen och regn på na😃tten
Ja min astma håller med dig!
Jo PAH-drabbade har i det fallet samma problem som astmatiker
#11 Andningsproblem och smärta är två hemska saker att leva med. :/
Här är det också vår med kobajs-lukt och fågelkvitter. 😃Även om det blir bakslag så är det ju vår nu. Min son sa alltid när han var liten att våren hade besegrat vintern i den stora kampen. 😉Sant.
#10 Klokt sagt! :)

Vi hade vår, vägarna hade torkat så hundarna inte böev leriga av promenader. Lite försiktigt började det komma gröna strån i fårhagen, vi plockade tussilago och matade ödlorna med. Funderade om det var dags att ta fram cykeln och laga den, och börja köra hundarna en sväng innan jobbet. Då kom drygt 2 dm snö, och minusgrader. Har kört släde 2 gånger till nu. Konstig vinter. Undrar hur många gånger jag tagit "sista slädturen för säsongen" nu.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#15 Oj! Jo vi fick snö nu inatt med men värme ska tydligen komma igen nästa vecka har jag för mig de sa på vädret.