Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 634 ggr
Mantissa
4

Lantdjur 8 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skitigt och lite krossat då hon la det på isen istället för i det halmade ankhuset, men jag har aldrig blivit så glad för ett ägg! Mitt första Ankägg :)

Hur har eran dag börjat?

Farwuq
0

Fin-fint ägg.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria29
0

Grattis till det först ägget! :) Idag ska jag idka byteshandel fröer mot gödsel (inte en brist vara hos mig).. 😉 Sen kommer det ca200kg fodermorötter att lasta in vi är 3st som gått ihop för att köpa 600kg, vilket är lite för mycket för en liten gård nu när våren är på väg.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
0

Grattis till ägget! ♡ Vi har återställt en spilta i stallet. Där ska tre av tackorna bo med sina Lamm. De två andra bor för sig med sina Lamm. Då kan Walter (baggen) få flytta tillbaka till sin vanliga spilta. Sen har vi det som det ska vara hoppas jag:) Solen skiner idag!! Härligt!

Cahira
0

Grattis till ägget! 

Vi "råkade" köpa häst idag. Hon kommer bli ovärderlig här på gården. Både Tindra och Cheyenne var en flopp och enormt spooky men denna häst är väldresserad och har mycket will to please, är signalkänslig och trygg i sig själv. Ägarinnan sa att hästen kommer totalälska att leva på en gård och hjälpa till. :) 

Det kommer ta till slutet av månaden innan vi kan hämta hem henne men jag är så peppad att jag bara måste dela med mig. :) Tindra törs inte lämna gården och träningen går ingenvart så får se om denna häst kan boosta henne eller om vi måste släppa taget. 

Bilder kommer då hon flyttat hit. :) Hon heter Izze nu men det namnet kommer bytas eftersom åsnan heter Lizzie och ena hunden heter Ixxi. Alldeles för snarlikt. :) Hon är en sorrel paint så vi kommer ha two shades of red. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.