Lantdjur 4 mars
I går eftermiddag fick vår Josefin tre Lamm och i natt fick Welma två. Nu har alla lammat och vi har totalt elva Lamm. Det känns skönt att det är klart. Eftersom det var vår första lamning - både för oss och tackorna - så har det varit lite nervöst. Jag är så stolt över våra får som har varit så duktiga och klarat lamningen så bra! ♥
Vad hittar ni på idag? Jag ska iväg och besiktiga bilen. Inte det roligaste, men lite skönt att ha ärende utanför gården. Känns som att jag bott i stallet senaste veckan.

Upp tidigt, kort prommis med hundar, frukost till mig och hundar, frukost till kaniner, Höns och får, samt vatten då. Byta om och ta på "bobbansiktet", åka till hälsocentralen, ta prover, sen fick jag en gratis 40-årskontroll. Hann med en promenad med de 2 hundar som är med på jobbet, lämnade in papper för februari till revisorn och hann öppna butiken i god tid. Stänger kl 18, och ska hem, natta alla djur, ta en kort prommis, middag till mig och hundar, lite TV, sen en kort prommis till innan vi sover.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vad är ett "bobbansikte"?🙂

Ha ha ha, mina trötta fingrar. Ska stå Jobbansikte, dvs borsta tänder och hår och ta på lite smink så jag inte skrämmer bort kunderna. 😂
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ahaaaa! 😂Då fattar jag! Det sätter jag också på mig när jag inte vill skrämma min omgivning!
Vad skönt att lammningen är över och gick bra!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.