Lantdjur 27 februari
Lade in ägg i kläckaren igår 15kalkonägg jag köpt via nätet jag vill ju ha flera Kalkoner så snabbt det går.. Det tar 28dagar för äggen vilket betyder en lång väntan men som tur är så har jag 5 vaktelkycklingar inne på kontoret och även sådana ägg på gång i den andra kläckaren (har två kläckare hemma just nu). Vad gör ni andra? Jag ska om en stund gå ut och städa hönshuset tar en lugn dag idag eftersom jag tänkt fylla ut gången till ån i morgon.
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
Oj vad spännande med kalkonägg! Vi har planer på att skaffa Kalkoner till sommaren eventuellt. Ser fram emot att höra hur det går för dig! Och jag tror inte jag sett kalkonkycklingar. Låter hur gulligt som helst!
Jag har precis varit inne och matat lammen. Mamman har varit jättedålig och vi fattade beslut igår att ta bort henne ikväll om det inte vänder. I natt ställde hon sig upp (med viss hjälp) och stapplade iväg och drack och buffade med ungarna! Sen dess har hon varit uppe flera gånger. jag har bara behövt hjälpa henne att stabilisera sig lite så klarar hon det själv. Ett under! Jag är så glad och stolt över henne! ♥
Men ååååååh så sööööööt! 😍
ÅÅÅÅHH!! 😍
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.