Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: off-tpoic
Läst 1326 ggr
medde
0

Hundlyxliv?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det sägs att Paris Hiltons hundar lever i lyx i sin egenbyggda hundgård där dom har en "hundkoja" som är gjord som en kopia av P Hilton eget hus med kristallkronor möbler etc.. Men är det verkligen något som en hund uppskattar. jag kan inte säga att jag tycker det är ett önskehem för en hund utan enbart vackert kanske för oss människors ögon. Vad tycker du? Kika gärna in på klippet och se

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
0

Ser inte hundarns liv hos många kändisar som lyxliv :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[JeanetteK]
1

Tror ju att hunden hade trivts bättre av  ett annat slags hus och liv.

Maria29
2

Jag tror att mina hundar tycker att de lever ett lyxliv de får ligga på soffor och sängar men det bästa är nog att få bo på landet och vara ute nästan hela dagarna. Jag tror inte att mina skulle uppskatta att leva i annan lyx som till en stor del bara är fasad.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[Bettebus]
1

Säger som #3 , min hund har lyxliv, genom att ligga i sängen eller soffan, och sedan är ute och aktiveras. Är helt anti mot Paris Hilton och andra som går omkring och bär sina hundar hela tiden, de har helt fått om bakfoten att det är levande djur de har. Nej, det vore bättre om de skaffade sig leksaksdjur.

zatanica
0

haha första tanken som slår mig är fy för o hålla rent, sedan ser det lite litet ut för alla dessa hundar, men svårt att avgöra storlek på film sådär.

Om de kom till mig skulle de få se på lyxliv, jaga katter dagarna i ända och långa skogspromenader och bus i trädgården, som är betydligt större än den där inhägnaden. Skulle de sakna sit "lyx" hus har jag en lekstuga 😃

Cahira
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är hundlyx. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
0

#6 Ja det är det verkligen!

Cahira
0

❤️

medde
0

#6 Det är vad jag också kallar lyxliv, tänk vad en bild kan säga mer än 1000 ord

[JeanetteK]
0

Ja eller hur! Man blir lycklig själv av den!

medde
0

#10 Visst blir man det. En härlig känsla.

Cahira
0

Vad gulliga ni är ❤️

medde
0

❤️

imsuchadiva
0

Tycker hundhuset är jätte charmigt och det roligt ut för hundarna med lite trappor och stolar osv som de kan buss runt i. Eller ett sånt än en fyrkantig låda som står i en fyrkantig liten hage. Tycker det är så tråkig med folk som ska vara så negativa hela tiden!

[JeanetteK]
3

Alla har vi olika åsikter, vilket i sig är tur. 🙂 Många här inne bor på landet och det innebär att hundarna lever lantliv med stora ytor och mycket uteliv. Att tänka sig sin hund inne i ett hundhus som det i trådstarten är inte så lätt då.

Negativitet är aldrig bra, det håller jag med om. Men jag tycker inte det är så mycket sånt här på sidan, om det nu var här du menade.

StarryNight
1

Okej, om man bortser från att det är svårt att bedöma hur många hundar det är på ytan(påverkar ju om det är bra eller dåligt).

Jag tycker det ser ut som ett bra hundhus ur hundens perspektiv, av flera anledningar:

*flera hundbäddar(så alla kan få en egen, förhoppningsvis)

*airkondition, dvs bra ventilation/temperatur.

*en balkong där hundarna kan ligga å spana från hög höjd(naturligt beteende)

* "genomskinligt" staket, dvs hundarna kan ha koll på vad som händer i trädgården.

*ej överbelamrat med prylar, utan det mesta är faktiskt hundbäddar/sovplatser.

*fönster = bra ljusinsläpp

*hela väggar, dvs inte fönster från alla håll = trygghet

Hundar bryr sig inte om det har ett rosa eller naturligt brun färg på väggar/kläder/inredning, de är mer eller mindre färgblinda, glöm inte det. En hund som får gå i en stabil flock(vilket dessa hundar ser ut att göra) är lyckligare än en ensam hund som får springa på samma åker varje dag efter en pinne matte/husse kastar..men det är min personliga åsikt, sen får folk ha sin egen åsikt. 🙂

Djuren framför allt, alltid!