Lantdjur 21 januari
Har ni såna dagar när man vet från början att man borde gå och lägga sig igen och gå upp någon annan gång? Sån är denna dag! Därför har jag hittills gjort allt myyycket långsamt. Därför har jag kommit undan med att "bara" hälla vattenhinken över mig själv, jagat får som tyckte det var kul att gå en promenad och fått en ko på tån. 🤪😂
Hur ser er tisdag ut??
Det började med att jag bestämde mig för att lägga mig efter damernas kvartsfinalspel i tennisen. De spelar ju kortare matcher. Slut vid 4 i morse. La mig och sov till 10:40 upp och på med teven och nattens sista kvartsfinal för herrarna pågår för fullt. Missade alltså drygt en match på alla dessa timmars sömn. Det var det värt.
Sitter här med Sessan i knät. Hon väntar på att jag ska gå till fåtöljen för att se tennisen i teven och lägga filten över mig så hon kan lägga sig under den.
Väntar SMS från Apoteket för att få hämta dyr medicin som håller min sjukdom i schack.
Sköt om er
#1 Katter är mysiga! ❤️Dom kan verkligen visa att dom väntar på en! 🙂
Igår fick jag vatten kokaren med varmt vatten på ena foten och förutom det så har jag lunginflammation men jag klagar inte.. Mina syslor blir bara basala men djuren klarar sig eftersom de får mat och vatten. Känns lite trist att ligga på soffan en så här vacker dag men snart nog är jag frisk och håller på med alla roliga projekt jag har. Stallkatterna kom i söndags men jag har inte sett dem sedan jag släppte dem på höloftet (de kan inte ha kommit ut eftersom jag har haft dörrarna stängda och stegen har varit ned tagen) . Det blev 3stallkatter från livbojen i Eskilstuna
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
#3 Men vännen… aj.. och lunginflammation, då FÅR man klaga. ❤️🙂
Vi har precis vaknat och Frodo har varit jätteduktig med att hålla sig inatt! Rumsrenheten börjar gå jättebra (utom på de allra kallaste dagarna) och jag börjar bli van vid tidiga mornar, jag som inte är morgonperson. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#5 Härligt! Vilket fint kort.
Han är ju så charmig att jag går och dör hela dagarna! Allt han gör är sådär sockersött. :)
Som att han börjat tycka om kattbädden. Hur söt får man vara?
Är äckligt kallt här idag men om solen tittar fram ska jag ut med kameran och se om jag kan få till några bilder för månadens lantdjur. :) Är så grått och trist nu så hoppas vädret håller med mig.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.