Trickträna med alla djuren.
Hej hopp i gallopen.
Jag älskar att träna med alla mina djur. Idag träna jag stuten min att buga, jag brukar även träna löst ibland med honom.
Hästarna tränar jag i spansk skritt, buga, gå löst olika från häst till häst.
Getterna är mest att hoppa upp på saker och ''stegra''.
Hönsen gosar jag mest med, lärde en att picka på komando med hjälp av klicker.
sen hundarna är det de vanliga tricken, skäll, sitt, dansa, ligg, rulla, kryp ext.
katterna kan typ''stå'' om man har ostbågar o lockar med.
Men jag tänkte fråga er, tränar ni med era djur?
Och Jag behöver hjälp med tricks jag kan göra med dem eller bara markövningar att träna med korna och hästarna.
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en till som älskar djurträning! 👋
Plocka upp saker från marken och ge dig är en rolig användbar klassiker, snurra, backa, nicka (häst), targetträning.. finns oändligt med möjligheter! :)
Jag ska börja klickerträna åsnan så snart trubbelmakaren till hästen är hämtad och såld. Går inte att göra nåt så länge hon är här dessvärre. Har påbörjat lätt targetträning med andra hästen och hon var såpass snabblärd att jag tror jag kommer ha enormt kul med henne!
Kommer lära henne och åsnan att följa min target och ta med den med cykeln för att motionera dom på lite roligare vis än t.ex. ridning ifall de skulle bli skadade så de inte kan ridas eller man inte har riktigt tid eller ork att lyfta sadel osv. :)
Hunden kommer jag tävla med i canine musical freestyle och eventuellt agility. Har även tränat en katt att markera te men han finns inte längre.
ÄLSKAR djurträning. ❤️ Är lockad att träna Maybellinekalven lite med men känns som min tallrik är rätt så full just nu så får se. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#1 vilka bra tips och vilken duktig vovve, Tack så mycket 😃
#2 Så lite så! Och tack! 🌺
Apache (hunden) är en fröjd att jobba med. Han lärde sig grunderna (med godisluring) till snurr åt båda hållen och kryp sist vi tränade ett 15minuterspass. Den filmen så hade vi bara tränat "park the car" dagen innan så dedär är andra dagen han tränar det. Backa hade vi bara gjorde kanske fyra pass.
Finns en hel del olika djur på klickerträning iFokus, men är kul att se lantdjur som gör saker! Ser fram emot att starta åsnan verkligen!
Vad använder du för belöning på stuten?
Har du sett denna? 😃
#3 jag har ett hästgodis med jordgubbssmak just nu, men han gillar morötter o äpplen med. Men hästgodiset är han galen i! 😃
Ååå vilken söt get, smälter!
#4 Åh okej! Hästgodis var ju smart! :)
Ja eller hur! Kär! 😍

http://www.youtube.com/watch?v=UWhx6RM4GDU
Nu senast övade jag agility med ett av lammen.
Han är grym! Första gången på videon.
Bara gjort det ett par ggr bara så vi ska väl köra igång lite igen snart så vi kan bli ännu bättre.
Väldigt klok! Kan stegra på kommando också. Allt lärt på en dag..
#6 Läckert! :D
#7 Snyggt jobbat!! 👍
#7 häftigt!
höll på att hoppa genom ring med getterna ett tag med, nu är hon för stor
Här kommer en bra "får-trix-video" :)
#10 Underbart! 😍