Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: off-tpoic
Läst 1698 ggr
[JeanetteK]
0

Djuren och första snön

Gillar era djur snön?

Här på Månskensfarmen kom första snön i natt. Sol och vackert vitt ute! ☀️Zero (hunden) älskar snön och gick ut och la sig och rullade direkt. Poker (katt) har aldrig upplevt snö och sprang ut, stelnade till och försökte sen flyga in! 😍Stallkatterna ligger uppe på höloftet och sover och dom andra katterna ligger inne och sover, snön är inget för dom. Fåren sprang ut och tyckte inte det var några problem alls att det var snö, så länge det fanns kornkross och hö i hagen! 🙂Grisarna verkar inte märka av snön och inte heller ankorna. Däremot håller sig hönsen inne. Kor och kaniner bor inne för vintern.

Leffe
1

Det är skoj se reaktionen när ett djur kommer ut i snö för första gången någonsin

Cahira
0

Katterna tycker snön är äcklig, resten verkar inte reagera nämnvärt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
1

Mina tittar, vädrar och tassar försiktigt så nära väggen det går på balkongen, sen sätter den minste sig där det inte finns någon snö och så sträcker han ut en tass och skrapar lite i snön bredvid.
Först blev jag rädd att han skulle sätta sig och kissa i snön men han leker bara på det viset, det kanske är för kallt att sätta ner rumpan i snön!😃
Den äldste är ju mera van så han går bara en kort sväng och sen in igen, när han kommer in går han och sprätter på bakbenen som de gör om de fått vatten på dem.😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria29
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina Ankor älskar snön.. 😃

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
1

Vilka sötnosar! 😍

Leffe
0

Kan tänka mig att Ankor kan gilla snö. Änderna i dammar är väl ute hela vintern?

Maria29
1

Änder och Ankor kan vara ute året om utan problem de är som sagt tåliga djur. Mina blir dock instängda varje kväll i sitt lilla hus (inte isolerat så det är samman temperatur inne som ute) vilket de själva säger till om, de brukar stå utanför och när jag kommer så går de in och kvackar tills dörren är stängd.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
0

Mina Ankor hade en period när de vägrade gå in på natten. Då blev vi också av med vår hane till räven. Men nu går de in relativt självmant på kvällen och sover i en spilta i stallet.