Upprörda ankor!
Min man är bortrest ett par dagar och då är det jag som ser till att saker funkar här på gården. Igår kväll skulle jag skjutsa sonen på träning så djuren fick mat lite tidigare. Jag tog även in Ankor och Höns tidigare än de är vana vid. Det brukar inte vara något problem, men igår ville en av ankorna absolut inte gå in. Till slut var jag tvungen att lämna henne. När jag kom hem var det mörkt och jag hittade henne inte, så det var jobbigt att gå och lägga sig kan jag lova.
Men i morse kom hon vaggande när jag öppnade upp stallet! De två andra ankorna sprang bort till henne och det såg ut som att de skällde på henne rejält! 😃Sen satte dom sig tillsammans i en hög och myste.😍
Gullemuppar! Hihi
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
😂Bra sagt! 👍Exakt vad dom är!
Sådant händer. Väl att det slutade lyckligt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Ja verkligen!
Har råkat ut för flera ggr att ngn anka eller tom höna varit försvunnen på kvällen, oftast finns de på plats utanför lagårn nästa morgon o vill ha mat. ANtar att de någon gång gömt sig vid rovfågalangrepp t.ex. eller något annat de blivit rädda för.
Någon gång har ffa ankdamerna gått o börjat lägga ägg än där matte går o plockar in dem… För två somrar sedan hände detta återigen, tyvärr hittade jag inte redet, honan la sig förmodligen på äggen och blev tagen på natten. När löven började falla på hösten hittade jag redet - under en tät buske vid husaltanen….
I somras lyckades dock en liten holländsk vithättehöna lägga ägg i GRANNENS husrabatt och kläcka fram fem kycklingar. ( Har några hönor på lösen ihop med ankorna pga mobbning, och de får även gå till grannen…)
Vad förvånade vi blev. mEN VISST - vi såg ju lilla Cornelia varje dag - att vi inte såg henne HELA dagarna hade vi inte reflekterat över….
Maria med grädde på nosen
www.mariaskakor.se
🙂Förstår att ni blev förvånade!