Stallplats
Hej! Kan man ha stallplats för alpackor?XD
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Vill du ha både kamel och alpacka du? 😉
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#1 jag vill ha det som är lättast att hitta "hem" åt;)
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#2 Tänk på att plugga på ordentligt innan du skaffar något, samt se till att dess egenskaper passar dig och ditt liv så du inte bara skaffar första bästa djur som är till salu. Men det har du förhoppningsvis redan tänkt på 🙂
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#3 ja det har jag:)
Hur menar du? Blev lite osäker på frågan. Hjärnan har inte riktigt vaknat idag. 😉
Menar du om du kan hyra in alpackor hos någon, så som man kan göra med en häst? Det tror jag absolut du kan göra. Det är nog beroende på vilken stallägare det är.
Om du menar om du kan ha dom i stallet, så kan du absolut ha det. Har en bekant som har sina alpackor i en spilta i stallet.
#5 såhär: om man inte har ett stall att ha sina alpackor i så undrar jag om man kan hyra en Box/spilta som man kan till hästar.
Okej, nu är jag med! 🙂Ja, men det tror jag att du kan. Det är ju helt upp till stallägaren så klart, men jag tror att det är många som skulle hyra ut box till alpackor.
#7 okej tack:) synd bara att det finns lite ont om stall i Årsta/Enskede men jag får leta lite.
Ja du får kolla runt. Du kanske kan få napp här genom denna tråd, vem vet!?
#9 ja kanske det;) Nu har jag läst på en del om alpackor men jag måste nog lösa mer

Det är klart lättare att hitta stall åt alpackor än kameler i alla fall. De är trevliga och ganska harmlösa djur som de flesta älskar. Kameler är svårare, deras storlek är överväldigande för många för att inte tala om att det är svårt att hitta stall med godkännda takhöjder för att hålla en kamel
Lama eller alpacka? Hmm…
Alpackor måste ha minst en artfrände eller? Skulle den vara nöjd om den fick gå med ett gäng får+getter?

Det finns ju dem som har lamor gåendes med får för at skydda dem. Bör funka för alpackor också. Men som med de flesta djur så brukar det vara svårt i längden att hålla sig till bara en av en sort (förutsatt att man gillar djuret) så planera för fler 🙂
alpackor är väldigt dyra, ha även tanken på att när du går i högre klasser att du måste hinna med dem. Jag går i nian och pluggar, går ut till djuren sen pluggar mer. Då blir det atomatiskt att man sover för lite, men nu har jag turen att mamma älskar djur med.
Hur de går ihop med andra djur har jag ingen anning om
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Hur stor inhängnad behöver dom?