Lantdjur 24 oktober
Idag fick jag veta att jag kanske blir med en get (och bock) inom en snar framtid.. Jag hade tänkt vänta tills nästa år men ni vet hur det är när man bor på landet… Jag hade tänkt skaffa Getter nästa år men nu blir det lite mer att göra på min lilla gård.. 😃Herre gud i början av året så hade jag bara 4 hundar och 3katter och nu har jag Höns,kaniner (3raser),vaktlar och Ankor (förutom råttorna i stallet som jag gärna ger bort).. Det är liv och rörelse på gården och jag är tacksam över att jag får leva så här även om det är tyngre en vad jag trodde att det skulle vara. Nästa år ska jag även mjölka min get och göra ost.. kan man ha ett bättre liv en mitt, tveksamt skulle jag säga..
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
#1 Vad roligt att du ev får hem en get! Det skulle vi också vilja ha så småningom. Kanske till våren/sommaren. Så där var det för oss också, att det bara smällde till och så hade vi många djur! 🙂
Härligt att du gillar ditt liv! ❤️Som sagt det är inget lätt liv alla gånger, men det är ju ändå värt det. Djur är härliga.😍

Vilken härlig bild Mantissa! 🌺