Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: off-tpoic
Läst 816 ggr
[JeanetteK]
0

Lantdjur 12 oktober

Strålande sol! Man blir så glad av att vakna med sol. ☀️

Här har vi potatisplock, gräsklippning och annat utefix på agendan. Jag behöver storstäda i hönshuset också. Det har blivit lite eftersatt ett tag. Vi har så många Höns nu så det krävs mer fix än tidigare. Vi gick från åtta Höns till 21 och det märks! 🙂

Vi brukar vakna på helgen av att tupparna sätter igång att gala. Idag vaknade jag av korna! Dom tyckte det var dags för frukost och råmade så det stod härliga till! 😂

Vad gör ni idag denna härliga lördag?

Leffe
0

Här är det också sol. Äldsta katten har fått någon lustig idé här hemma. Något han aldrig gjort förr. Nu väcker han mig på morgonen genom att prata och röra på mig så jag vaknar. Sedan ska han kelas. Och jag är dödstrött. Sedan är jag klarvaken och kan inte somna om. Då somnar han så gott.

[JeanetteK]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ha ha 😂Det där känner jag igen!

Så här såg det ut hos mig i morse.

Cahira
1

Varit fullt upp idag. Tog Digger och Ixxi på promenad utan Diggers tratt för att han ska få bygga lite självförtroende igen, promenerade Apache separat efteråt. Gav dom frukost och medicinen till Digger, smörjde in hans irriterade hud med aloe vera och åt frukost. Vilade en stund och åt sedan lunch.

Tog sedan ut Ixxi och körde sök med henne för första gången på flera år! Gjorde sedan samma sak igen med Apache - hans första sök! Gick TOPPEN! Såg även en orm, men tack och lov har dom inget gift, puh. 

Sopade garageuppfarten och altanen från löv, röjde ogräs och försökte hjälpa att få tillbaka en skruvj…vel i fyrhjulingen som lossnar hela tiden. Verkar som att gängningen förstörts. 

Rastade hundarna igen, kollade korna, lastade ur stolparna vi köpte igår och for och hämtade några grindar vi ska få av en bekant till Mike. 

Kom tillbaka och lastade ur dom och försökte fånga in och skicka tillbaka hästarna där dom hör hemma. 

Vattnade kalvarna och gav dom mat, fick besök. 

Rensade borrar ur pälsen på Ixxi, åt middag och nu har jag äntligen andrum. Jag har en del saker jag borde göra, men jag har ingen ork kvar. För att vara en person som lidit av kronisk depression och kronisk värk är jag enormt nöjd med dagens insats! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
0

Vad härligt att höra om din dag Cahira! Jag vet precis hur det kan vara och också hur härligt det känns när man fått gjort saker! kram

Cahira
0

Kraam! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.