Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: off-tpoic
Läst 725 ggr
Leffe
0

Lantdjur 21 september

a idag ska man iväg till Södertälje för att titta på en hockeymatch. Sedan hem för att kolla speedwayen. En hel del idag med andra ord.

Cahira
0

Åh härligt hoppas du hade det bra idag!

Vi vaknade kl 6 imorse av att några idiotjägare sköt som om det vore tredje världskriget. Tror dom sköt upp 1000 skott på en timme. Kl 7 slutade dom men solen gick upp. Ixxi (hunden som sover med mig) vibrerade hela den tiden och låg och stressflämtade i två timmar till. Kl 10 steg jag upp och dagen började. Var lagom trött! 

Så medans vi fixade frukost kom Jehovas Vittne. Då startade brandlarmet. Sen efter att ha vädrat ut röken så blev det brunch istället för frukost. Efter brunchen började vi riva inhägnaden där kalvarna ska avvänjas från sina mammor den 1 november. 

När vi släppte in korna där det varit avstängt ett bra tag så blev det fotograferingsstund! 

Gick sen in och laddade upp bilder och vilade en halvtimme, sen ut och släppa ut Popsicle för att låta honom sträcka på benen för ännu en fotosession och därefter få in honom igen. Jag laddade upp dessa bilder och Mike for för att slå hö. 

Jag fick klåda i kroppen och tog ut Apache på ett freestyleträningspass och nu har jag ätit middag och uppdaterat min huvudblogg med bilder samt kollar om jag kan träna bort Apaches ljudkänslighet för att sen tävla eller om vi ska hålla oss på hobbynivå. :) 

Bilder från idag syns här: http://thelifeofcahira.blogspot.com/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
0

#1 Du hade fullt upp tydligen

Cahira
0

Ja, varit en lång dag men trots att den började dåligt så var den otroligt givande. :)

[JeanetteK]
1

Låter som du hade en bra dag igår Leffe! 🙂Jag var och tittade när sonen spelade innebandycup. Dom vann guld för pojkar födda 1999 så då var man stolt kan jag lova! Fyra mål gjorde han dessutom. 🏆

Fullt ös låter det som Cahira!

Idag är vädret sämre och det har gått lite långsamt här hemma. Vi har haft goda vänner här på fika. En grå rätt mysig söndag. Inomhus!

Cahira
0

Åh grattis till sonen! Snyggt kämpat till hela laget! 🥳