Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 790 ggr
[JeanetteK]
0

God morgon 11 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon alla glada!

Idag är det lite småregnigt. Fåren är nyklippta och tyckte det var konstigt med regn direkt på skinnet. De skuttade runt och undrade vad som hände. 😂

Idag har jag en dag som är fulltecknad in i minsta minut nästan. Det brukar vara givet att något trasslar då och hela schemat spricker totalt! 🤪Det är bara att kasta sig in i dagen och köra hårt!

Vad ska ni göra idag?

Cahira: Har du sovit i natt?

Frida: Mår du bättre idag?

[PuffBuck]
0

Idag sitter man vid skolbänken och lär sig saker! Senare blir det att släppa ut marsvinen om det inte är för blött (vi hade spöregn inatt) och ringa efter praktik, får hoppas att det går bättre än vad det gjort de senaste dagarna

Fina får! 🙂

[JeanetteK]
0

Var skulle du vilja praktisera om du fick välja helt fritt?

[PuffBuck]
0

#2 Vi ska ha praktik efter kurserna Sällskapsdjur 1 som kan slås ihop med Hund 1 och Lantbruksdjur 2. Jag ska i nuläget satsa på praktik på ett hunddagis jag hade prao på för ett par år sen (nära och bra), samt något ställe med fjäderfän, men då de som har fjäderfän inte är aktiva med att svara i telefon har jag satt får/getter som plan B.

Längre fram vill jag absolut inte vara specifik, utan ha praktik på någon djurpark eller dylikt för att få så mycket kunskap om så många olika djurslag som möjligt. Vi ska ha praktik v.16-21/22 samt till hösten framöver också och då är även kursen Djurens hälso- och sjukvård inräknad, vilket innebär att det blir någon slags veterinär. Antingen på klinik eller hos några som åker ut till djuren 🙂

[JeanetteK]
0

Det låter ju kul med hunddagis! Både fjäderfän och får/getter är ju mysiga så det låter ju också kul. Att jobba på en djurpark var min stora dröm när jag var liten. Det verkar så himla mysigt.

Vad har du för tanke med jobb sen då? Är det djurvård eller veterinär eller åt vilket håll har du tänkt?

Jag känner mig lite avundsjuk, jag vill också följa med dig och praktisera.. 😃det går väl bra😇😉Hoppas du får tag på något bra.

[PuffBuck]
0

#4 Jag kan starta en ny tråd om min praktik om du är intresserad av att veta hur det blev senare 😉

Gällande jobb har jag faktiskt ingen aning! Veterinär blir det inget med då man måste läsa natur, dvs fysik, kemi, matte m.m som jag inte alls har koll på. Jag är intresserad av att jobba med så många djur så det är svårt.. Lantbruksdjur är så otroligt mysiga, så på en produktionsgård skulle vara roligt och lärorikt. Men jag är även mycket för smådjur, så det återstår att se! 😃

Hoppa med bara, haha! Tack 🙂

[JeanetteK]
0

Gärna en praktiktråd sen det skulle vara toppen!

Perfekt då hänger jag på när det blir dags! 😉

Cahira
0

Jadå jag fick sova, men sömnen kommer vara ovanlig ett tag framöver. Blivit kattamma åt två små pyttekattungar så då jag inte matar dom lär jag se till så de är varma, att de kissar/bajsar samt sova själv. De ska ha mat varannan timme dygnet runt. 

De gillar inte kattungemjölkersättningen än så länge så matningen är ett litet fippel, men de lär lära sig snart. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.