Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettfjäderfä
Läst 1542 ggr
[JeanetteK]
4

Dagens ankor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att Ällingar kunde vara så söta kunde jag inte tro! Jag kan sitta och titta på dom hur länge som helst. Mamma Anka är så duktig och tar med dom ut och badar och pickar. Dom är bara några dagar men ändå så klarar de det mesta. Jag håller andan varje gång någon av katterna kommer i närheten, men de bryr sig inte hittills i alla fall. Mamma Anka har respekt med sig också! Våra katter och hunden har alla åkt på tjuvnyp av henne många gånger! 🙂

Tyvärr är det svårt att få bra bilder. Men här kommer en ganska dålig i alla fall! 😉

medde
0

Så härligt att höra allt går bra, jo jag kan tänka mig hon vakter dom små, Och tjuvnyp är nog inte så trevliga att få. Har dom greppat det hela och håller sig undan bättre?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[JeanetteK]
0

Ja det verkar så! 🙂 Småttingarna växer för varje dag. Ska försöka få bra bilder nu när dom börjar vara ute.

[JeanetteK]
0

Dom har vuxit rejält! Nu är dom ute med mamma Anka nästan hela dagarna.

[JeanetteK]
0

Nu är ankorna så här stora! Det är mamma Anka längst fram. Den som är helt vit bakom henne i mitten tror vi är en drake.

Cahira
0

SÖÖÖTAA! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
1

Tack! Jag är otroligt förtjust i våra Ankor. Dom är verkligen speciella. Jag hade ingen erfarenhet av Ankor innan och jag är mycket positivt överraskad över hur roliga och speciella dom är. Riktigt kloka och påhittiga! 🙂