Saknar du ett drömdjur?
Har ni något "tänk om" djur? "Tänk om jag inte var allergisk" "tänk om jag hade råd" "tänk om jag hade plats."
Om detta tänk om togs bort, vilket eller vilka djur hade du velat ha då?
För mig är det alpackor. Om jag hade pengarna, tiden och platsen hade jag älskat att ha alpackor!
Finns även några rancher här i USA som har bisonoxar. Fasen så häftigt det vore! Nackdelen är att det är typ omöjligt att hålla tjuren iväg från tjejerna, han bryter sig ut ur metall och betong som om det inte fanns där. Misstänker att det enda som kan hålla inne dom är starkt elstängsel.
Och om min rygg mådde bättre hade jag väldigt gärna haft får och kanske nån eller några Getter. :) Och om hundarna gick att lita på bättre hade jag gärna haft några jättekaniner! 😍
Har ni några drömdjur? 😎
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.

om jag hade en gård ute på landet med fina grönytor & fick ha vad som helst, skulle jag nog vilja ha strutsar & afrikansk buffel
You can't spell Bitchy without Itchy
#1 Strutsar, vad läckert! Och ja afrikanska bufflar ja! Dom är så himla fina!
Om man kunde ha hjortar eller renar hade jag blivit glad med! 😃 Är några Wapitihjortar (elks) inte alltför långt härifrån och den hjorden är så himla vacker! Men tyvärr lite för skygg för att få bra bilder på. Här är ett av mina försök:

#2 man kan ju ha hjorthägn här i sverige :)
vet att jag var & besökte ett regelbundet som barn där hjortarna var hur trevliga som hälst (kronhjortar)
och tänk om man ändå hade en så vacker syn som en hjorthjord i närheten att glo på :P
#3 Hmm jag får nog ta och luska vad som är tillåtet här i MN. Olika stater har ju olika lagar så får nog ta och maila något högre huvud någonstans. 🤔
Fast jag tror inte jag kan ge upp våra svarta kossor. 😇 En vacker dag kanske jag får nog av korna och säger "Nej nu jäklar blir det hjortar istället!" 😃
Tur drömma är gratis 😉

#4 tack o lov så kostar det ju inget att endast drömma :P
och vem vet, kanske du kan ha dina angusar & ett gäng med hjortar i framtiden ;)
Mitt drömdjur är ju lappgetter, men vi är ju ganska nära.
Tyvärr så varje gång genbanksansvariga ringer och erbjuder djur (allt måste gå genom henne eftersom det är en så hotad ras, tror det finns 80 st eller så) så är det nått som inte är fixat så att vi inte kan ta dom hon erbjuder (tex hägn är ju ganska viktigt med Getter, inget man bara kan hafsa ihop)
l'm back
#5 Ja det vore nåt det! :)
#6 oj vilket jättejobb! Lappgetter som är så fina, trodde inte dom var såpass hotade. Man lär sig nåt nytt varje dag. Men den som väntar på något gott! Håller tummarna för er. :)
Jag har alla mina dröm djur, fast skulle vilja ha nakenhalsad höna, skulle va as häftigt 😃
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
#9 Haha Aaa skulle va häftigt o klappa över nacken!
#10 måste ta och hålla med. :) Fast är nog inget jag skulle vilja ha själv ^^
#14 Ja en djurpark hade inte suttit fel! Tigrar, röda pandor, havssköldpaddor etc. 😉

opossums och kameler:)
Opossums ja! Åh! 😍
http://backyardzoologist.files.wordpress.com/2010/06/baby-opossum.jpg
Ja! en opossums det vill jag ha!
Om jag hade haft en egen gård skulle jag skaffa mig en åsna eller två. Alltid något jag velat ha 🙂

#21 det tror jag du gör rätt i, om du köper två i alla fall:)
Hade varit häftigt med en kamel😃 tänk vad folk skulle häpna om man kom ridandes på en kamel haha

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#24 OT men filmtips: kolla in filmen "Buffalo rider" om du vill få inspiration!
Wow! Tack!!
Jag skulle vilja ha ett stort kattdjur - kanske ett lejon eller en tiger. Tänk att få kramas med en sån. ♥ Det skulle räcka med ett lodjur. 😉Eller en leopard. Jag älskar verkligen kattdjur! 😍
Håller med dig #27 jag är också förälskad i våra stora kattdjur. Blir så imponerad av "lejonmannen" som får kramas med dom!
#28 Ja det ser ju helt underbart ut! ❤️
Instämmer där! Är avis på munkarna som tar hand om tigrar! http://www.youtube.com/watch?v=Bd3XlriI6EA
Vill dit nån dag! ❤️

#30 Har du läst de negativa skriverierna om stället? Ska tydligen förekomma mycket våld och förtryck mot dessa tigrar. Jag ville också resa dit förr.
Är de negativa skriverierna av besökare? Då jag vet hur buddhismen ser på sin omgivning har jag svårt att tro det.

nej det var nån dokumentär typ "bakom kuliserna" tror jag såg den på animal planet? inte säker
första googleträffen var detta: http://www.careforthewild.com/what-we-do/campaigns/previous-campaigns/tiger-temple-the-truth/
Hm skumt…

sök på "tiger temple abuse" på youtube så får du många träffar.
Tyvärr inte ovanligt att djur utnyttjas när det finns stora pengar att tjäna
Jag har visserligen ingen veterinärmedicinsk erfarenhet, men jag tycker tigrarna ser drogade ut. För att inte tala om ruskigt muskelfattiga
Kollar du på filmen nedan så får de stötta upp tigern med betongfundamenten för att han inte ska falla över på sidan
Kan ju vara trötthet som gör dom slö om dom är runt människor en hel dag. Tigrar sover ju egentligen över 20 timmar om dagen i det vilda (från vad jag hört). Att de säger "låt mig vara" vet jag inte om jag skulle klassa som aggression, men de hade enormt korta kedjor.

här säger hon i o för sig att hon aldrig såg dem ge tigrarna droger. Fast samtidigt vet man inte vad de blandar i maten,

Detta är inte okej
Håller med om att film 2 inte är okej, inte heller deras burar. Men vad gällande tigerungen så såg jag precis samma som jag sett med kattungar och valpar. Man leker ut energin så sover de gott sen. Skötaren lekte med ungen som tigrar leker med varandra, lekbett och slängande tassar.
Fast vi har gått aningen OT nu. Detta är en tråd om drömdjur där man får drömma vitt och brett; inte om djurskötsel. :)

absolut, håller med;)
En familj inte långt härifrån har skaffat massa små dvärggetter. 😍 Om det är fainting goats eller nån annan sort vågar jag inte helt säga. Men pyttesmå är de! Så söta! 😃
Ha ha! Ja det har man ju hört om - att Getter tar sig ur allt! Och äter allt.🙂Men dom är så fina. Och dvärggetter är ju helt ljuvligt söta! ❤️
Grattis! Vad kul!
Tack! Planen är "inom fem år" men om vi måste vänta längre är det okej. Livet är långt! 😛
Absolut! Man ska ta allt i rätt takt. Man ska ju hinna med både att sköta om och uppskatta dom.
Om jag hade tid, råd, plats och kunskap skulle jag nog ha ett helt zoo :-D Men mest av allt så skulle jag vilja ha Getter eller hund för tillfället.
#49 Då du sa hund eller get kom jag att tänka på denna! 😃
Ökenräv, mitt dröm djur :')
Sara
Ja åh, dom är farligt söta! 😍 Röda pandor med 🤪
#49 Håller med! Ett zoo skulle inte vara fel!
#50 😍
#51 Gillar också ökenrävar.
#52 Jaaaa röda pandor!
Jag tror det skulle vara mysigt att kramas med en sengångare också! Dom ser så härliga ut tycker jag.

#53 kolla in videorna längst ner i tråden
http://exotiskadjur.ifokus.se/articles/4d714500b9cb462227059f6d-sengangare
Och koalor!
#50 mitt hjärta smälter!

Kom på ett till djur som saknas här mitt i alltihopa. Jag skulle vilja ha ett par spelgalna tjädertuppar också!🤪
Ja och en vacker påfågel skulle inte vara fel!
Tänk om jag hade ekonomin.. då skulle jag skaffa hästar igen ❤️
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white