Mina hönor är nog knasiga.
Tre av våra hönor ligger på ägg. Det är ju bra och mysigt. Grejen är att det borde ha kommit kycklingar för längesen. Jag har lyft och kollat och tycker att det blir färre ägg för varje gång jag kollar. Borde jag plocka bort äggen eller låter jag dom ligga kvar så länge dom har lust? 🤔
Börjar misstänka att mina hönor är knasiga. Vet inte om ni minns att en av dem låg på ägg i våras och när jag äntligen tog mod till mig och lyfte upp och kollade så lång hon på NOLL ägg. 😃
Hmm,, vad händer hemma hos dig Jeanette? Inte är dom knasiga men ägg tjuvar… Vilken underbar bild! Wow så snygga dom är
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#2 Haha,, Så kan man se det. En matlåda under sig hela tiden..
#1 Tack! Ja visst är dom fina! Det är tuppen Toppen och en av hans damer som står och kikar på kaninen Mario! 🙂
#2 Så kan det ju vara. Det måste vara så tråkigt att ligga där så länge helt i onödan bara!
Jeanette! HUr gick det med dina "knasiga" hönor?
De har fortfarande inte ruvat fram några kycklingar. De lägger sig på ägg ibland men oftast struntar dom i äggen efter några dagar. Så dom är nog faktiskt knasiga! 🙂
Men vi har köpt tio kycklingar av samma ras (brahma) och de börjar växa till sig nu. Det är roligt med lite mer liv i hönsgården!