Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 1184 ggr
Elsa Lundholm
2019-06-01 16:40

myskankor?

hej. 

jag och min familj har problem med mördarsniglar på våran gård. vi har kollat upp myskankor och dom ska tydligen äta mördarsniglar. jag tänkte kolla om någon här har myskankor eller kan någonting om dom. jag har kollat upp dom själv men jag hittar bara om rasen och ursprung mm. så jag tänkte om dom låter mycket?, om dom är vänliga?, vad dom ska äta?, behöver man ha inhägnat? hur bra dom klarar kyla? hur stort dom behöver ha? ska man ha något speciellt underlag åt dom i deras lilla hus (är det något speciellt dom gillar? gräver dom mycket? bajsar dom mycket? ska man ha mat framme för dom hela dagarna eller bara ge dom några gånger per dag? gillar dom att bada? mm. jag vill veta allt, så berätta allt ni vet😉 så, så tacksam för svar.😃

Annons:
Lisabet
2019-08-24 19:02
#1

Dottern har myskankor. De går fritt och skiter massor överallt. De äter vanlig fågelmat, förutom allt de hittar ute.  Tror dottern matar dem morgon och kväll.
De gillar att bada, men jag tror inte att en damm är nödvändigt.
De låter nästan inget - väser bara. Om de verkligen äter mördarsniglar vet jag inte, för vi har inga här, än.
De lägger mycket ägg, och det blir många Ällingar.
Jag tycker hönsen är trevligare.

Ameliemunther
2019-08-25 12:54
#2

Hej! Har själv 3 myskankor, 2 honor och 1 drake. De är lag på att dom måste ha någon stans att bada! En dam behövs inte, de räcker egentligen med en mindre barnpol i plast! Bara dom kan tvätta sig och simma lite! Dom ska ha allfoder till Höns! Ha gärna mat framme hela dagen då dom går och småäter hela tiden! Mina går lösa i trädgården med hönsen! Men tänk på att dom kan flyga en bit om man inte vingklipper dom! Men dom går gärna en bit! Hönsen håller sig på baksidan av vår trädgård medans ankorna rör sig på en betydligt större yta och går gärna ut och lägger sig nära vägen. Ankor måste ha ströbädd enligt lag! (Dvs att man inte städar åt dom utan bara strör på mer material över de gammla hela tiden, vilket gör att de under bränner och alstrar värme underifrån) Dom låter inte mycket, men dom skitar ner en del. Annars är dom trevliga! Blir lätt sociala och kommer fram och äter ur handen om man håller på med dom mycket! Lägger stora och bra ägg och tar även bra hand om sina Ällingar! Lagliga måtten på huset beror såklart på hur många man har och storleken på dom! Men allt står på jordbruksverkets hemsida.

[Ekibackensfjäderfä]
2019-09-24 21:58
#3

De måste ha lärt sig att äta sniglar. Finns folk som köpt myskankor för att de just ska äta upp mördarsniglarna, men så har det visat sig att de inte ätit dem, och ankorna har "slängts ut", så fråga uppfödaren om ankorna äter sniglar.

Cim92
2019-11-04 12:48
#4

Myskankor kvackar ju inte utan de låter mer som en hund som gnäller. Otroligt störande 😂

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Upp till toppen
Annons: