Annons:
Etikettsvin
Läst 1732 ggr
Lakritsstjärna
2018-07-13 23:16

Funderar på att skaffa minigris

Funderar på att skaffa mini gris måste bara lyckas övertala min man först. Men tänkte ta redan på en hel del fakta. Är det någon som har erfarenhet av gris? Är det ungefär som att ha en hund och vad är största skillnaden? Hur länge kan de vara hemma själva när man är på jobbet? Eller borde man då ha 2. Kan man ha en gris om man bor i en villa i ett villa område och inte ute på landet? Ska man ut och rastas so. Hundar eller är det kattlåda inne som gäller?

Annons:
[Shettisar]
2018-07-14 11:09
#1

Man ska inte tro att det är som att ha hund ;-) Men vill tipsa dig om en sida med fakta och info…. http://www.gris-eva.se/420257679

djurkillen
2018-07-17 12:11
#2

Jag tycker i alla fall att grisar ska vara minst två. Om det inte är en galt. Det kan lukta en del, och du får räkna med att din gräsmatta kommer bli uppbökad. Så jag skulle inte råda någon till att ha grisar i ett villaområde. Sen beror det såklart på vad din kommun säger. Kattlåda går nog inte, men grisar är väldigt renliga djur. I en hage så har de oftast en toaletthörna som de valt ut själva. Det bästa för en gris är nog att bo ute ändå, med andra grisar.

Upp till toppen
Annons: