Annons:
Etikettgårdar
Läst 1339 ggr
Hailey-A
2/3/18, 4:59 PM

Vill flytta till landet

Hej! Jag (tjej), min brorsa och föräldrar bor i ett villaområde & jag kan verkligen inte bo här längre. Jag trivs inte alls här då jag inte tycker om att husen är nära varandra och att man inte kan gå ut utan att möta på folk. Min dröm är att bo på landet medans jag bor hemma, men mina föräldrar vill inte flytta härifrån för att dom precis målat om huset och renoverat lite. Jag vill ha Höns, en hund som kan springa löst på gården, getter/får, kanske någon gris, men mina föräldrar vill ju bo kvar här, så min dröm kan inte bli verklig. Får panik av att veta att jag kommer att bo här tills jag flyttar hemifrån (15 år), men när jag flyttar hemifrån kan jag ändå inte bo på en gård för att jag inte kommer ha råd, vart skulle jag få 3-4 miljoner ifrån?:D Vet inte vad jag ska göra, klarar inte av att bo såhär, vi bor i en stor villa men att det är såå många hus runt om. Jag vill kunna gå ut ofixad, bara ta på mig en morgonrock och gå ut till djuren:) Jag vill att kaninen ska kunna ha en jättestor hage och skaffa fler kaniner. Jag kollar på hemnet varje dag efter gårdar som ligger max 15-25 min härifrån för att mina föräldrar inte skulle ha långt till sina jobb. Jag har hittat en "perfekt" liten gård som bara ligger ca 15min härifrån, jag vill att vi ska gå på visningen för att mina föräldrar ska bli lite intresserade om att flytta till en gård, men när jag frågar så säger dom nej (ska försöka få med dom). Jag vet att man inte bara kan flytta till en gård sådär direkt, men jag vill att dom ska bli intresserade av att flytta till en gård och förhoppningsvis flytta inom 1,5 år. Jag kommer att dö ifall vi bor kvar här, jag kan inte flytta till en lägenhet för då hade jag fått ennu mer panik av att inte ha en stor trädgård. Vet inte vad jag ska göra åt saken, det finns igentligen inget att göra ;( Ville bara skriva av mig lite :)

Annons:
Hailey-A
2/3/18, 5:02 PM
#1

Jag är sjukt avundsjuk på dem som bor på en gård, det måste ju vara superkul:D

[Wijnja]
2/3/18, 5:45 PM
#2

Blev också sugen på flytta ut på landet

Hailey-A
2/4/18, 2:29 PM
#3

Aja, jag får väll fortsätta att ha ångest och bo kvar här tills jag flyttar hemifrån:(

Hailey-A
2/4/18, 2:29 PM
#4

Aja, jag får väll fortsätta att ha ångest och bo kvar här tills jag flyttar hemifrån:(

Tjära
2/5/18, 1:17 PM
#5

först och främst låter det som att du borde söka naturbruksgymnasium en bit bort så du får bo på internat där. sen kolla på blocket och lägga ut krokar om du får vara inneboende på nåns ensliga gård på sommaren. lycka till!

Hailey-A
2/6/18, 11:25 AM
#6

Jag vill inte bo på en gård med främlingar, jag vill bo på en gård med mina föräldrar :D

Annons:
Tjära
3/3/18, 9:36 AM
#7

om du säger det så :) men om alternativet är att "dö"  kanske det är värt att vänja sig vid tanken på att behöva flytta från sina föräldrar.  förhoppningsvis är ni inte främlingar för varandra i mer än nån vecka, om du skulle testa att bli inneboende hos nån tex. en månad över sommaren eller så. det är svårt att ge tips på hur du ska bearbeta dina föräldrar eftersom man inte känner dom, det är lättare att tipsa dig på vad du kan göra :) berätta gärna hur det går sen.

djurkillen
3/3/18, 3:29 PM
#8

Sök till ett Naturbruksgymnasium, de flesta har internat. Har du en grundläggande utbildning inom lantbruk så får du lättare att ta lån för att köpa en lantbruksfastighet senare. Då krävs dock ett intresse för djurskötsel, odling och maskiner. Om det bara är landsbygden som lockar finns det säkert flera villor till salu i din närhet. Men eftersom du bara är 15 år så får du ju vänta tills du är minst 18 innan du kan flytta hemifrån. Så hemskt kan det väl inte vara att bo där du bor nu?

Lejonhjarta
4/22/18, 6:51 AM
#9

Vill dina föräldrar inte bo på landet eller ha massa djur så är ju det lite kört. Det är ju bara att gilla läget och sen göra som man vill när man blir vuxen. Jag fick tjata mig till en katt när jag bodde hemma. När jag sen flyttade hemifrån så ökade djuren. Bor numera på gård med kor, Getter, hästar, påfåglar, gäss, Höns, Ankor, pärlhöns, bin, Katter. hundar, ormar, marsvin och fiskar. Mina barn har åxå blivit djurälskare men är inte så galna som jag. Bägge mina barn har gått på Sötåsens naturbruksgymnasium i Västra Götalands län, en mkt bra skola. Önskar jag själv haft möjligheten att gå där. Men jag har fått bli självlärd. Min man är inte speciellt intresserad av djur…

Upp till toppen
Annons: