Annons:
Etikettgårdar
Läst 1277 ggr
djurkillen
2016-10-17 18:03

Hur bor era djur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Så här bor mina djur. Först bilden är på boxarna där mina gäss och Ankor går. Andra och tredje är på fårens box. Och den fjärde är i hönshuset. Lägg gärna upp bilder på hur era djur bor!

Annons:
Soligajag1
2016-10-17 18:29
#1

Hejsan ! 

Va mysigt du har det med dina djur 🙂 

Jag bor inte alls ute på landet utan i en lägenhet utanför stan , 6 km , har 2 katter som busar och myser med mig . 🙂

HH 🙂

Vattnadal
2016-10-19 13:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ett foto från dagen tackorna flyttade in. 7 tackor och 4 tacklamm samsas om stora boxen, 4 bagglamm har ett litet avgränsat hörn. Troligen ska vi slakta alla lammen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
2016-10-19 13:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hönshuset inne, hittar inget foto på utedelen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
2016-10-19 13:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Kaninerna bor i burar, komposgallerhagar, och ungdjuren i boxar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Leifsdotra
2016-10-20 15:46
#5

Hittar inga  bra foton, men tackorna bor i en del av en timmerlada från början av 1800-talet under vintern. De har möjlighet att gå ut i en liten rasthage under dagtid om de vill. Än så länge går de ute dygnet runt i större hage med vindskydd. 

Mittemot timmerladan finns en byggnad med 2 hästboxar där vi har kaninerna. Båda boxarna är avdelade med kompostgaller så att det är 2 avdelningar i varje box. 

Hästarna bor också i en varsin hästbox på vinternätter och vid andra tillfällen då det behövs, men oftast går de ute i hage med vindskydd dygnet runt april - okt. Det beror på väder, insektsplåga osv. Hönsen har fått en tredjedel av ett gammalt uthus. 

Hönshuset är ungefär 2x4 meter med full ståhöjd, vi har tre reden, två sittpinnar längs ena kortsidan med osb-skiva under pinnarna. Hönsgården är ungefär 4x5 m med hönsnät runtom och bärnät som tak. Fast när vi är hemma är hönsen oftast lösa i trädgården. 

Katten bor mest på höskullen och i sadelkammaren, men får såklart komma in när han vill det.

Hundarna bor mest i soffan när de är inne 🙂 På dagtid när vi jobbar/är i skolan bor de i hundgården några timmar/dag. och verkar trivas med det.

Upp till toppen
Annons: