Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1213 ggr
Maria29
2016-05-26 11:06

Vad händer hos er?

Jisses vad mycket som händer på gården just nu förra veckan så var en av getterna väldig sjuk hon hade slutat äta och till slut så ringd jag distriktsvet. som kom ut följande dag (jag ringde på kvällen och veterinären kom fram till att det gick att vänta).  Det visade sig att hon hade juverinflammation vilket jag inte hade kunnat gissa eftersom hon har 3 feta små killingar men med hjälp av  medicin både av vet och sedan av mig och lite vomstart eftersom hon hade slutat äta så är Kajsa som hon heter som en ny get (läs i sitt esse när det kommer till ofog).

Kajsa ska flytta längre fram eftersom jag tycker att 4 Getter är nog för mig hennes nya matte hämtar henne i höst, hon kommer at flytta till en av vän till mig som bor ca45min med bil så det är ju inte omöjligt att träffas efter att hon flyttat.

Ibland undrar jag vart tiden tar vägen, vore trevligt att se bilder och höra vad ni sysslar med just nu ute i landet . Jag håller på med planer att använda mera av min mark och försöka få upp min tunnel, det är inte svårt att få tiden att gå.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
djurkillen
2016-05-26 16:59
#1

Jag sår för fullt och sätter potatis. Kycklingar och Ällingar kläcks på löpande band, och får och Getter är utsläppta på bete. Idag har jag varit på prao på en grisgård några kilometer ifrån mig. Väldigt roligt och lärorikt!

Upp till toppen
Annons: