Annons:
Etikettvilt
Läst 1137 ggr
Lizelda
4/11/16, 9:40 PM

Lantdjur som husdjur

Vi har en flock hundar här hemma och två hästar men jag vill gärna ha typ en Minigris eller något litet får eller dylikt som ingår i hela djurflocken typ, kanske även kan gå in i huset ibland. Finns det något som funkar? Det får inte vara för stort och Getter är helt uteslutet då de vi hade tuggade sig igenom vårt stängsel.. Måste man ha flera av samma sort eller kan man ha en om den alltid får vara med minst ett annat djur?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Inkanyezi
4/11/16, 10:12 PM
#1

Jag skulle ju föredra Getter, med ett lämpligt träd att klättra i.

Bill&Bull
4/11/16, 10:33 PM
#2

Minigris borde funka

||My Love For Animals Is Immortal||

Lizelda
4/11/16, 11:08 PM
#3

#1 Hade det inte varit för att de vägrade vara instängda så gärna men våra tuggade sig igenom viltstängslet vi har som inhägnad..

#2 Har du erfarenhet av dem? Är nyfiken på dem och de står högt på min lista! :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Bill&Bull
4/11/16, 11:29 PM
#4

#3 tyvärr har jag inte det. Gå in på Minigris.nu där finns en del fakta :)

||My Love For Animals Is Immortal||

[Shettisar]
4/12/16, 2:32 PM
#5

Enligt lag så ska man ha 2 om man ska ha Minigris. Härliga , intelligenta små varelser.

Lizelda
4/12/16, 2:34 PM
#6

#5 Som jag har förstått det så gäller detta inte om den lever som en del i familjen?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
[Shettisar]
4/12/16, 2:37 PM
#7

#6   Nej, men om man ska ha dom som inne gris får man räkna med en del förstörelse ;-)  Sönderbökade mattor,golv. Smaka på det mesta i deras höjd osv osv.Dessutom ska de kunna böka,bada(sommaren) osv osv. De flesta seriösa uppfödare säljer dessutom inte ensamgrisar utan de vill att man har en kompis utav samma art.  http://www.minigrisar.se/indexswe.htm

Lizelda
4/12/16, 3:15 PM
#8

#7 Vi har stor tomt inhägnad så den kommer kunna gå in och ut i antingen trädgård eller hundgård och hus som den vill :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Shettisar]
4/12/16, 3:20 PM
#9

Jag kan bara tipsa dig om att kontakta Eva  (länken jag skickade innan), hon är oerhört snäll och informerar gärna om minigrisar .Det hon inte vet är inte värt att veta om man säger så :-)  Köpte själv min ifrån Eva.

Lizelda
4/12/16, 3:31 PM
#10

Har kollat på hennes sida så när (om) jag skaffar gris så lär det vara därifrån, ska höra av mig till henne! :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: