Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 827 ggr
Maria29
1/30/16, 3:00 PM

Det känns som vår?!

Stod på inne på gården med hundarna och tittade ut..

Jag var på Irland för ca2 veckor sedan och hälsade på en av mina vänner som flyttat dit från Sverige, det var +8 och mulet när jag kom dit och småfåglarna kvittrade för fullt och det kändes som vår. När jag åkte hemifrån så var det -24 och långt i från vår med en massa snö på backen och visst var jag oroad över att lämna min lilla gård för tänk om rören skulle gå sönder eller någonting annat (tror ofta att allt står och faller med mig men så funkar inte livet), ingenting hände kan jag tala om på gården och jag fick en liten paus i vardagen.

Några dagar efter att jag kom hem så blev det varmare i Sverige och det började töa och även om fåglarna inte kvittrar så galer tupparna mer och djuren njuter av att få vara ute, nu vet jag ju att det inte är vår ännu och att snön kommer att komma tillbaka och det gör även snön men jag tänker låtsas så länge det vara att det är vår och njuta av dagarna ute. Slasken kan jag vara utan men det känns så otroligt skönt med solen och att dagarna sakta men säkert blir längre och längre.

Det spännande med Sverige är att vi alla lever i olika zoner och att medans jag nu njuter av mina +4 så sitter det folk någon annanstans med många minusgrader.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
djurkillen
1/30/16, 11:45 PM
#1

Här har vi idag haft runt +4 också, fast det har blåst en hel del.

Upp till toppen
Annons: