Annons:
Etiketteråsnorkaniner
Läst 1350 ggr
djurkillen
8/17/15, 9:28 PM

Kaninbur

Behöver lite tips på kaninburar att bygga! Gärna fackburar!

Annons:
Cahira
8/18/15, 8:38 AM
#1

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
8/18/15, 5:04 PM
#2

Tack för att du tipsar om min artikel Cahira! 😘Jag är väldigt nöjd med burarna fortfarande! Vi har dom inte längre i den ramen som vi byggde utan staplade på varandra. Det funkar bättre där jag har dom idag. En sak som jag gillar som inte var planerad är att de är precis lika stora som en lastpall! Så jag har en sån längst ner.

Cahira
8/18/15, 8:51 PM
#3

Vad passande med lastpall under. :) Du får ta nya bilder. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Maria29
8/21/15, 1:25 PM
#4

Själv så är jag lite svag för pallkrageburar dem kan man göra som fackburar också det har en av mina vänner gjort.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Denna kommentar har tagits bort.
djurkillen
8/21/15, 3:47 PM
#6

Hur gör man de Maria?

Annons:
Maria29
8/22/15, 7:20 PM
#7

Jag börjar med lastpalar sedan en skiva i botten, plyfa eller liknande sedan tar jag 4 pallkragar ovan på gör ett hål och en nätad burdörr ska man ha en våning till så göra man ett nytt botten ovan på dvs såga till så att den går in mellan pallkragarna och gör lika som de nedersta. Det är inte så himla svårt och går rättså fort.

Glöm inte att måla och täta i bottnena.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

djurkillen
8/22/15, 7:38 PM
#8

Måste leta pallkragar då!

lydia.L
9/1/15, 10:58 AM
#9

pallkrage burar är väl inte tillräckligt långa? eller jag kanske kommer ihåg fel

Lydia & Tindra Glad

djurkillen
9/1/15, 11:13 AM
#10

Går ju att såga upp en lucka, och ställa en till bur bredvid :) Har nu börjat snickra på 2 burar, kommer lägga ut bilder sen!

Maria29
9/1/15, 12:00 PM
#11

#9 Det beror på storleken på kanin jag har rätt mått för mina kaniner om man går efter lagen.. 🙂

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Upp till toppen
Annons: