Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 470 ggr
[JeanetteK]
7/6/15, 12:03 PM

Lantdjur vecka 28

Måndag idag. Ute blåser det ganska bra idag. Det känns uppfriskande efter den varma natt som varit. Vårt sovrum är en bastu så här på sommaren. 🙂

Idag åker jag till mamma på Gotland. Det blir bara till på torsdag så en kortis denna gång. 

Vad hittar ni andra på??

Annons:
djurkillen
7/6/15, 12:30 PM
#1

Ska skicka lite ägg idag. Här regnar det och blåser, bra det för då slipper jag att vattna!

Rita-S
7/6/15, 12:59 PM
#2

Det regnar >.< Jag är fortfarande förkyld. 
Höll på binda massor av flugor i går, skall binda några fler i dag :) Jag är ju nybörjare så det tar lång tid för mig att göra saker med flugbindingen men min Obi Wan Kenobi skryter av mina färdigheter då slutresultatet håller god kvalitet iaf ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
7/9/15, 4:44 PM
#3

Nu är jag hemma igen. Sonens mobil gick sönder på väg till Gotland så han fick låna min. Annars hade han nog inte överlevt flera dagar ute i ingenstans med mig och sin mormor. 🙂

Här i Skåne regnar och blåser det. Hur har ni det??

djurkillen
7/10/15, 12:27 AM
#4

Regn och blåst här med. Inga knott i alla fall! Vi fick in det sista höet i måndags, inte för att det var så mycket men det är foder i 1 vecka för kaniner och marsvinet i alla fall. :)

Ptorparn
7/10/15, 1:03 AM
#5

Vi har lamning nu 17 st finulls tackor är det som ska lamma nu . De började i sönd vid ca kl 21,30 och sedan midnatt o ca 02 varför ska de lamma på natten kan man undra :-) . Någon i veckan dagtid och nu ikväll ca kl 21 . Av de 8st som hittills lammat så har 7st fått 3 st var men ett missfoster och en liten mini dog .

djurkillen
7/10/15, 6:08 AM
#6

#5 är ni inte klara med lamningarna än?

Inget negativt menat eller så, men de flesta fårbönder jag känner brukar få Lamm i februari-mars.

Annons:
Ptorparn
7/10/15, 8:57 AM
#7

Vi valde att prova en senare lammning i år pga att vi inte hann gruppera om tackorna . Vi har drygt 60 st men plockar ut de bästa och släpper inte bagge till inte så många som nu blev 17 st denna gång . Och lite kul att ha små Lamm när de flesta inte har :-) .

[JeanetteK]
7/10/15, 9:53 AM
#8

#5 Så mysigt med Lamm! Får lite Lamm abstinens nu. :)

Ptorparn
7/11/15, 2:14 PM
#9

Ja av lammperiod kan man både bli utmattad och få en energi kick :-) . Se besökare sitt bland lammen kan funka som rehab för flera :-) härligt när djur kan hjälpa till bättre välmående .

Upp till toppen
Annons: