Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 687 ggr
Rita-S
2015-06-29 10:10

Lantdjur vecka 27

Gomorron alla.. va görs i dag?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Cahira
2015-06-29 19:14
#1

Jag har ont överallt idag så jag gör inte många knop. Har rastat hundarna och fixat frukost och matat sköldpaddorna deras frukost så nu sitter jag och tar det lugnt tills Mike kommer hem sen blir det kolla korna med kameran om vi inte får åska idag igen. Annars ska jag sitta på iFokus och world of warcraft som jag återvänt till efter 4 års frånvaro. :) 

Funderar lite på livet, artiklar och annat. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-06-30 14:24
#2

Idag är det tisdag. Jag går lite på lågvarv. Jag har haft en tuff fibro-period och är på väg tillbaka från den. Alltid skönt när det vänder! 🙂

Sonen sommarjobbar här hemma och för tillfället byggs det nytt plank här. Det blir jättefint. 

Vad gör ni andra idag??

Ptorparn
2015-06-30 20:02
#3

Just nu är det jätte bra väder för att rudbala o plasta och köra in vanligt torrt hö :-) . Men att det ska behöva bli så stressigt när solen vädret äntligen är som man vill .

Cahira
2015-06-30 21:54
#4

Tuff fibro period här också. :( Men smärtstillande och treadmill gjorde mig lite mer mänsklig. 

Det är dags att börja planera ut tjurarna för årets avelsperiod, vi vill ha det gjort imorgon men om vädret jäklas innan 4 juli.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ptorparn
2015-07-01 12:49
#5

Började dagen med att spola upp vatten till djuren nu när det blivit sommar värme så är det åtgång på vatten . Nu ska ja vända hö :-)

Rita-S
2015-07-01 13:13
#6

jag är sjuk.. IGEN!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
djurkillen
2015-07-01 16:15
#7

Vi slog höet i förgår och nu vänder vi på det sista gången. Imorgon ska det in, och eftersom vi inte kan göra balar nu får vi köra in allt löst… :(

Ptorparn
2015-07-02 00:17
#8

Rundbalar o plastar det mesta men kör in lite löst hö med självlastarvagn blåser in med hökanon .

Cahira
2015-07-02 00:18
#9

Blev inget tjurutsläpp idag då korna inte var hemma där vi måste separera så Elmo inte parar sina döttrar (det Redford ska göra) så det får vänta någon dag till. Men en Kalv föddes idag som jag längtat efter i TVÅ ÅR (sen mamman var kalv) och blodlinjen går tillbaka till Mikes pappas hjord när Mike var barn så detta är en EXTREMT speciell Kalv vi fått idag! 😍 Jag är så lycklig!

Jag fick även sköldpaddsakvariumet vattenbytt och rengjorde nya pumpsystemet för första gången och jag blev så nöjd med hur lätt det var att städa att jag skriver en review för amazon.com där jag köpte den. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

djurkillen
2015-07-02 13:06
#10

Jag ska snart ta cykeln och cykla ca 2 mil in till stan och hämta en liten låda med kycklingar 😂

Cahira
2015-07-03 03:38
#11

Jag älskar min nya bok om hur man ritar hundar förklarat på lätt sätt, de förklarar verkligen på ett sätt jag förstår och har bilder så jag hänger med. Jag tror jag äntligen kan utveckla mitt ritande!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
2015-07-03 09:22
#12

Ja då ska man prova sjukgymnastik igen. Det var ett tag sedan nu. Sedan blir det dietisten, Jag tror hon blir glad idag. Jag har varit tvungen göra ett nytt hål i bältet.

Cahira
2015-07-03 17:20
#13

Sitter och oroar mig för kalven. 😕

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: