Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 725 ggr
Cahira
2015-06-23 09:02

Lantdjur vecka 26

Ny vecka igen, veckorna går fort nu! 

Är så rörigt i mitt huvud att jag trodde det var söndag när jag vaknade måndag morgon. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2015-06-23 11:05
#1

Jag håller med om att man blir dagvill! Nu är det hur som helst tisdag här på farmen. Vi blev av med vårt vatten på midsommarafton. Perfekt när vi var nio personer….😕 Nu har vi hämtat vatten hos svärföräldrarna sen dess. Som tur är har vi en grävd brunn på gården som vi kan använda till djurvatten. Vi skulle kunna dricka det också om jag inte var så kinkig… 😛Men NUUUU är det hantverkare här så med lite tur har vi vatten inom kort!! 🥳

[JeanetteK]
2015-06-24 14:22
#2

Nu har vi vatten! Kan lova att det är härligt att duscha, tvätta händerna, spola i toaletten, dricka vatten osv osv! Jag är lite extrem när det gäller att tvätta händer och sånt så jag har mått lite illa dessa dagar med våtservetter och vatten på flaska. Fånig man är. 🙂

Cahira
2015-06-25 05:12
#3

Inte fånigt alls! Skönt att ni har det tillbaka och underbart vacker bild!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
2015-06-25 12:23
#4

Då ska man iväg och proviantera. Fisk, fisk och åter fisk. Får just nu bara äta kokt fisk. Ser en pizza eller hamburgare framför mig när jag äter.

djurkillen
2015-06-25 14:05
#5

Imorse upptäckte jag att ena tackan fått missfall. Ett mycket ungt foster som hängde ur henne. Som tur var kom en vän till mig förbi och hämtade kycklingar, och han tog ut den. Tackan mår bra nu och går och betar gräs :)

[JeanetteK]
2015-06-25 16:44
#6

#4 Skönt att ha dig här igen Leffe. Kämpa på med fisken! 🌺

#5 Så skönt att hon mår bra. Beklagar missfallet. ❤️

Annons:
djurkillen
2015-06-25 17:05
#7

Visste inte ens om att hon var dräktig. Får se om den andra är det.

Cahira
2015-06-26 05:25
#8

Beklagar missfallet. Hej Leffe, fisk är bra för hjärnan och lederna *tröst*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-06-26 05:30
#9

25e och min bror som jag aldrig hann möta pga medfött hjärtfel som han inte överlevde mer än 3 dagar av hade fyllt 30 idag. Och det fick oss att åka och köpa ett träd vi ska plantera i hans minne eftersom jag inte kan besöka hans grav - då får jag besöka trädet istället.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-06-27 04:26
#10

Vi köpte två träd, är mycket nöjd med valet! ❤️ Nu ska bara plats väljas ut. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: