Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 803 ggr
em.nord
5/23/15, 11:42 PM

Någon med Gäss?

Hej. Jag undrar om någon här inne har gäss och som i så fall kan berätta ungefärlig utveckling för en gässling? :) googlat men hittar inget! Vilda gäss växer fort vad jag förstått. De flyger liksom söder ut redan samma år. Men hittar inget om de olika stadierna för en gässling. Vore kul att veta. Vi funderar på gäss här hemma. :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
djurkillen
5/24/15, 12:36 AM
#1

Ankor och gäss växer som ogräs! Kläcks de på våren är de slaktfärdiga på hösten.

Maria29
5/24/15, 4:02 PM
#2

Jag har skåne gäss i genbank om du skriver lite noggrannare vad du vill veta så ska jag göra mitt bästa att försöka svara.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

em.nord
5/24/15, 4:40 PM
#3

Tanken var väl att ha 2-3 stycken här hemma i dammen som sällskapsdjur och inte slakt. Läst på denna sidan med väldig bra info! http://www.ensgarden.se/60858055 Men funderar på gässlingar. Hur länge behöver de bo inne under en värmelampa? När kan de få komma ut i solen? När räknas de som "klara" att klara sig själva? I trädgården då alltså ;) Behöver gässlingar ha en balja att simma i och isåfall när (kläckta i maskin) Lite sånt jag funderat på :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

djurkillen
5/24/15, 5:28 PM
#4

Du kan ha de under lampa tills de fått fjädrar, jag brukar ha en lampa i ett hörn av en stor box. Du kan ta ut de i en bur när dem är 2 veckor och framåt, om det är soligt, torrt och vindstilla ute. Balja med vatten ska de inte ha förrän de har fått hela fjäderdräkten, annars kan de förfrysa till döds!

Upp till toppen
Annons: