Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 794 ggr
[JeanetteK]
5/12/15, 8:57 AM

Lantdjur vecka 20

Tisdag idag och återigen en ny vecka. 

Fem små kaninungar har nu fått nya hem. Kvar hemma är en liten grå hona och två hanar. ❤️

I eftermiddag ska jag hjälpa till nere på ett café i byn. Det brukar vara trevligt. Det var längesen jag var där så det blir kul att träffa alla igen. 

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Rita-S
5/12/15, 5:48 PM
#1

Löneförhandlar och svarar samtal :D Sen skall jag utöva teknisk magi på en felande hårddisk när jag kommer hem, se om jag lyckas rädda filer på den innan den avgår helt med döden. 
Sen är det en arbetsdag i morgon, sen har jag långweekend!!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cahira
5/12/15, 9:45 PM
#2

Mitt försök att förnya ID floppade igår så vi gör ett nytt försök idag. Vi glömde viktiga dokument så denna gång borde vi ha allt redo. Skönt att slippa ha det hängandes över huvudet!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
5/13/15, 1:25 PM
#3

Onsdag idag. Håller på att sy dynor till köksstolarna. Hittade en massa restgarner och satt plötsligt och virkade… Lagom tankspridd idag. 🤪

Skulle vilja olja terrassen som jag tvättat, men det ser ut att bli regn snart så det får nog bli en annan dag. Sonen är på hemgång. Långhelg för hans del. Härligt! ☀️

Vad hittar ni på denna onsdag?

djurkillen
5/13/15, 3:08 PM
#4

Ledig idag så jag tänkte ta en extra lång sovmorgon, men glömde stänga av alarmet så vaknat varje timme fram till 11, då orkade jag inte somna om längre! Nu är jag i Mellerud hos syrran, ska snart åka hemåt och hämta några gässlingar som jag fått hjälp att kläcka fram av en vän.

Cahira
5/13/15, 5:53 PM
#5

Vi har 31 kalvar och det kommer dröja innan det kommer fler så är rätt så lugnt på den fronten just nu. :) 

Fått ännu en ny medicin och sov bort hela dagen igår. Är tänkt att ta 2 gånger om dan men vill inte missa det fina vädret så jag dricker red bull och försöker vakna till så jag kan ta vara på dagen! Vill fotografera idag, vädret är så vackert! Men jag är så trött att jag skulle kunna tippa omkull närsomhelst. 😴 Kommer bara ta den kvällstid en tag framöver tills min kropp vant sig bättre. 

Och min handled gör inte ont längre så var inspirerad att börja rita igår så ska nog fortsätta det idag, möjligen avsluta ett projekt innan födelsedagen som gåvan ska till kommer nu i juni eller juli. Sedan kan jag börja virka leksakskaniner åt mina två vänner som just precis gått och blivit gravida med sina första barn! Vilket barn gillar inte att ha en mjuk kanin att bära i örat eller benen eller armarna. 😍 Jag har ca 7-8 månader på mig så det borde jag hinna. 😇

Just nu är JD och Ixxi ute och lapar sol medans Frodo leker med en aktiveringsboll. JD kan inte vara runt någon form av tuggben eller mat utan att gruffa så man får passa på. :) Är lite knep och knåp tills jag fått ordning på honom och kan beställa smärtstillande tillskott för hans leder men han kommer bli en sån otroligt fantastisk hund! 

Bara på en månad så ser han mycket yngre ut redan. ❤️

9 maj - 9 april

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
5/14/15, 5:37 PM
#6

Jag har länge tränat på att rita för att bli bättre men sällan det blir mer än bara övande, men denna gång blev jag klar med något! Och jag blev så sjukt nöjd! ❤️ Jag anser mig fortfarande som nybörjare så är otroligt glad!

Vaknade 6 imorse och bara var tvungen att  sätta mig och rita. :) Jag som inte är morgonmänniska!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
5/14/15, 8:11 PM
#7

Bra gjort! Riktigt fint

Cahira
5/14/15, 8:26 PM
#8

Tack! ❤️ Är så stolt över att jag klarade av att avsluta den utan att fega ur när jag var rädd att förstöra den och att jag tog mig tid och åh… jag har verkligen vuxit sen jag bestämde mig för att lära mig en gång för alla! Känns sååå kul!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Lovisaan]
5/15/15, 9:01 AM
#9

Jättefint tecknat! och grattis att du klarade av utmaningen att fullfölja teckningen.🙂

Cahira
5/15/15, 5:55 PM
#10

Tack! Är så nöjd att jag vågade! Var så rädd att förstöra den flera gånger om. :)

Det regnar idag så funderar på om idag blir en moppa-golv-dag efter all gegga hundarna drar in. 🤪

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
5/16/15, 5:36 PM
#11

Lördag idag. Rejält dagvill nu när det är långhelg! 🙂

Ute regnar det idag. Har varit jättefint nu några dagar. Vi har fått mycket gjort ute. Jag tycker att det kan vara skönt med en regndag ibland då man med gott samvete kan pyssla lite inne. Har tre miljoner dåliga samveten som jag borde ta itu med, men har inte riktigt kraft för det idag. 

Vad gör ni idag?

Rita-S
5/16/15, 5:38 PM
#12

Jag har städat HELA lägenheten till J! Han räddade mitt framhjul som fått skada och läkte luft, och jag visade min tacksamhet med att dammsuga, tvätta alla golv, tvätta köket, badrummet, damma och tvätta alla hyllor och bord, samt ta hand om disken och tvätten :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
5/16/15, 5:40 PM
#13

#12 Det var snällt av dig Rita! Och snällt av honom att hjälpa dig också! Kan tro att han blev glad för städningen. Det hade jag blivit. 😛

Annons:
[JeanetteK]
5/16/15, 6:18 PM
#14

Haha, måste dela med mig av makens knaserier. Han spelade in en gräsklippningsfilm härom dagen. Han är ledig för tillfället och har nog liiiite för mycket tid att leka just nu. Haha! Länk här

För att förklara ordet "cortex" så är det hans senaste projekt.

Rita-S
5/16/15, 7:02 PM
#15

han vart faktisk riktig glad för städningen :D och han lyckades laga mitt hjul!! <3

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cahira
5/16/15, 11:41 PM
#16

Åkte och handlade, klippte gräset och virkade. 😃

Älskar våra självgående gräsklippare. 😉

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Rita-S
5/17/15, 1:35 AM
#17

Då är vi snart två timmar inn i norges nationaldag och jag skall nog snart nanna så jag orkar upp för att kika på parader och dyl på tv :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cahira
5/17/15, 2:47 AM
#18

Ja justja, glad 17e maj!! 🎂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Rita-S
5/17/15, 3:01 AM
#19

tack tack :D jag borde nannat för länge sen >.< :P

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cahira
5/17/15, 5:15 AM
#20

Jag med men kan inte sova. Vill bara fortsätta på virkningen trots att handen och kroppen värker. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Rita-S
5/17/15, 10:43 AM
#21

pff en av de nätter. Vart tidigt på morgonkvisten innan jag kom mig i säng. Bara för att inte få sova alls. Tror jag har sovit tre kanske fyra timmar.. sitter ganska hålögd framför live-stream :) 

För de som vill se hur vi firar 17 maj är det live-stream från NRK! :D Barnparaden förbi slottet i Oslo pågår just nu, men de visar även från andra ställen i Norge, det väljs ut alltid två tre andra ställen i Norge där man även visar live-stream från! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Lovisaan]
5/17/15, 1:52 PM
#22

Krattat och städat ute hela helgen, är så himla less att se en räfsa.🤪 jag han då innan det började regna iaf.🙂och man känner av stelheten i nacken,men det hade jag räknat med.

[JeanetteK]
5/17/15, 4:25 PM
#23

Grattis till Norge idag! 🎈

#22 Oj vad duktig du är! Det skulle jag också behövt… 😇

Idag har jag sorterat leksaker. Nästa helg är det barn-loppis (inte att man säljer barn, utan barnsaker. Hehe…). Sonen är 16 år och jag försökte få honom att hjälpa till och sortera vad han ville spara och sälja. Han gjorde det lätt för sig och sa att ALLT skulle säljas. Nja, jag är allt lite mer sentimental än så, så jag sorterade bort sånt jag vet att han gillade extra mycket. När jag visade upp hans älsklings-dinosaurier och hans heman-gubbar tänkte jag att han skulle vilja spara dom ,men han kom inte ens ihåg att han ägt dom. Hahaha 😂Nå ja hans mamma får väl spara och leka med dom själv då. 😉

Cahira
5/17/15, 6:48 PM
#24

Jag tränade kaffesök med Frodo, Ixxi och JD och ska göra det senare med Apache, och filmade just när korna fick komma ut på sommarbete hur dom hoppade och hade sig. :)

Laddar upp på youtube så visar den när den är klar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: