Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 909 ggr
Stallflickan
4/22/15, 12:44 PM

Sex med djur förbjuds i Danmark

Danmark förbjuder sex med djur.  Hoppas fler länder gör det.

Ny lag i Danmark

Annons:
KPD
4/22/15, 1:50 PM
#1

I Sverige blev det åter förbjudet för ett år sedan efter att ha varit tillåtet några decennier.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Maria29
4/22/15, 2:21 PM
#2

Svårt att förstå att någon kan "tända" på djur överhuvudtaget det känns så äckligt och stört på så många plan…

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

KPD
4/22/15, 2:46 PM
#3

#2 Varför kriminaliseringen upphävdes i Sverige, vet jag inte, men när Finland gjorde det 1971 var skälet, att det i praktiken handlade om människor som behövde psyk- eller socialvård snarare än straff.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Maria29
4/22/15, 3:37 PM
#4

#3 intressant min mormor jobbade med psykiatri i Finland t.om 1977 (hon lever inte längre), så psykiatrin i Finland från ca45-50talet fascinerar mig. Tidelag har ju diskuterats mycket men lagen dröjde onödigt länge i Sverige, för länge enligt mig.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
4/22/15, 4:14 PM
#5

Jag håller verkligen med om att det är svårt att förstå hur någon kan och vill utsätta djur för sånt. Helt obegripligt. Så märkligt att det kan vara tillåtet på vissa ställen fortfarande.

KPD
4/22/15, 4:51 PM
#6

#5 Jag håller med. Det är dock skillnad mellan om det är tillåtet, därför att beteendet accepteras, och om det inte är straffbart, därför att det betraktas som en psykisk åkomma. Nu vet jag inte vad som gäller i olika länder, men jag förstår det finländska synsättet.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
Stallflickan
4/22/15, 6:44 PM
#7

#4 Undrar om några fick vård för att haft sex med djur.

Em_
4/23/15, 11:59 AM
#8

#3 Jag tror att tidelag ingick i samma lag som homofili, och man tog helt enkelt bort hela lagtexten.


Upp till toppen
Annons: