Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 886 ggr
Maria29
2015-04-13 15:23

Då och nu!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Här sitter de min mormorsmor och min mormorsfar 1946-

Jag vet att man inte kan ser hur min mormorsmor och hennes man (min mormorsfar) Gustaf sitter vid bordet dricker kaffe.. Skulle tro att mormor är i Helsingfors och studerar  men det kommer jag aldrig få veta eftersom jag enbart kan resa in i deras tid genom att titta på bilderna. Han som tittar rakt emot oss är min Gustaf och kvinnan i vad som ser ut som en vit klänning är min Maria dvs mitt kött och blod, som brukade jorden på andra sidan Östersjön.  Det ser ut som en trevlig dag men det var tuffa tider med mycket jobb och utan den lyxen vi idag tar förgivet. 

Vet inte vilka detta är…

Min mor håller i vagnen som Pauli sitter i (Maria är den som står bredvid vagen och håller i stor väska)

De är dö sedan många år och det är min mormor också på en av bilderna som var så söt och måhända inte lantlig, är min mor och hon lever och är vid god hälsa tack och lov snälla njut av bilderna men låna dem inte. Vad hände sen min mor växte upp en stadsbo och vad fick hon till "unge" jo någon som hör hemma på landet och gick tillbaka till sina rötter.  

Gustaf

Jag har bin som Gustaf och jag hyser en enorm beundran till alla som gjort det möjligt för mig att uppskatta jorden,

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
[JeanetteK]
2015-04-14 11:52
#1

Så härliga bilder! ❤️Man blir ödmjuk när man tänker på hur man levde förr och hur de kämpade för att få ihop sina liv. Man tar så mycket för givet idag. Men jag tror och hoppas att tiderna håller på att vända lite igen och alltfler blir medvetna om vad vi gör med vår jord och blir lite mer rädda om vår vackra natur. 

Tack för att du delar med dig! 🌺

Maria29
2015-04-14 17:20
#2

#1 Det här var bara några av bilderna jag har en stor kartong med bilder på hur det såg ut förr. Det är egentligen en enorm gåva jag har för vissa av bilderna är från början av 1900talet och det känns otroligt att man sparat och förvarat för att en dag hamna hos mig.

 Det känns lite som att jag har haft tur för alla hade ju inte råd att ta bilder fotografier var ju en lyx och tänker vi då på att bilderna är från Finland så kanske man kan tänka på hur det var där före efter och under kriget.   Jag har massor av bilder, brev och vykort  mellan olika släktingar och vänner från svunna tider.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Cahira
2015-04-15 04:34
#3

Vilka härliga bilder! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

elegantbanan
2015-04-15 22:35
#4

Håller med om att det är härliga bilder! Det är alltid så speciellt att se tillbaka på foton och tänka "Ja… det där är min mormors mor…" - att de fanns liksom!🙂

melancholy were the sounds on a winter's night.

Tarotstollan
2015-04-15 23:51
#5

Vilka härliga fina bilder och underbara minnen som är bevarade.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: