Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 868 ggr
[JeanetteK]
4/13/15, 11:17 AM

Lantdjur vecka 16

Måndag igen. 

Jag håller på att städa. Inte det roligaste jag vet men det känns bra när det är gjort. Jag brukar roa mig med det på måndagar så har jag veckan fri från städning sen. 😉

Ute blåser det rejält. Soligt och fint men inte så varmt som det ser ut att vara. Men helgen har varit underbar! 

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Rita-S
4/13/15, 11:18 AM
#1

Så lite jag kan. Jag är yr och dimmig i dag, mår lätt illa och hela paketet.. :( Men drog mig iväg på jobbet ändå.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
4/13/15, 11:21 AM
#2

Men stackare… 😕Hoppas du kan ta det lite lugnt på jobbet, annars bör du nog gå hem och vila. ❤️

Rita-S
4/13/15, 11:36 AM
#3

nädu, här på företaget har de fixat så man får förstadagsintyg typ jämt om man råkar vara sjuk, så jag hamnade på det i vintras. Och jag vart sjuk med flunsan och inten röst hela januari så de förnyade, och jag vågar helt enkelt inte vara sjuk och hemma nu. 

Först betyder ju förstadagsintyget att jag måste till läkare direkt på sekunden jag är sjuk och hemma, ingen 7 dagar hemma innan man måste till läkare, och sen fruktar jag de förnyer igen om jag är sjuk

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Leffe
4/13/15, 12:29 PM
#4

Jag kommer att denna vecka börja med träningen igen. Hostan har nästan försvunnit. Kanske beroende på den medicin jag fick av husläkaren. Medicin, hör och hpna, som är till om man har bronkit. L'ste sedan i Fass att en vanlig biverkning på min lungmedicin är just bronkit.

Cahira
4/13/15, 9:35 PM
#5

Krya på dig Rita och Leffe! 

Jag har det så stressigt nu att jag inte ens kan sova längre, magen är i uppror och immunförsvaret likaså. Mikes son blev inlagd på sjukhus så de blir kvar på obestämd tid och att pussla ihop tid för deras djur och våra egna plus kalvar och gud vet vad så har jag inte tid att vila upp mig. Detta är inte kul.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Rita-S
4/14/15, 9:36 AM
#6

kristallsjukan. det är det jag har åkt på >.<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[JeanetteK]
4/14/15, 11:45 AM
#7

#6 Aj då… det har jag också haft. Det är ett helsike. 🤗

[JeanetteK]
4/14/15, 11:46 AM
#8

#4 Jobbigt med elaka biverkningar. Hoppas du mår bättre snart. 

#5 ❤️🤗

[JeanetteK]
4/14/15, 11:47 AM
#9

Tisdag idag. Hann precis klart med djuren innan det började regna. Ankorna gillar regn och roar sig i vattenpölarna för tillfället. 🙂

Eventuellt ska jag börja kika på min bokföring. Det närmar sig ju deklarationstider. Eller också ignorerar jag det även idag… 😇

Vad gör ni idag?

Rita-S
4/14/15, 1:08 PM
#10

jag yrar :P Men jag är faktisk på jobbet. Går hyfsat bra, om jag sitter absolut helt stilla.. ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cahira
4/15/15, 4:32 AM
#11

Vad är kristallsjukan? Aldrig hört om det förr. Krya på dig!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Rita-S
4/15/15, 9:07 AM
#12

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
4/15/15, 9:53 AM
#13

Onsdag idag. Regn ute. En dag då man gärna sitter i soffan med en filt och en godispåse. 😃Måste tyvärr ut och köpa den där godispåsen om det ska bli av och det känns inte lockande. Får hitta på något annat.

Vad gör ni idag?

Annons:
Rita-S
4/15/15, 9:55 AM
#14

det finns säkert saker att göra mumma av hemma, eller hur, Jeanette? :)

jag yrar. typ.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cahira
4/15/15, 9:57 AM
#15

Aj aj det lät inte kul! 

Jag är sömnlös jag. För många snurrande tankar.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
4/16/15, 11:05 AM
#16

Torsdag. Är galet trött idag. Känner mig allmänt förvirrad. Så det blir en lugn dag här på Månskensfarmen idag. 🙂

Har tappat en plomb och har fått tandläkartid på onsdag. Så tradigt… gillar inte tandläkaren. Som tur är gör det inte ont så det gör inget att det inte blev förrän på onsdag. 

Vad gör ni idag?

Cahira
4/16/15, 9:21 PM
#17

#16 Medlidande. Har tandläkarskräck så det smäller om det. Borde boka tid men vågar inte. :(

Idag hämtade vi mer hö och jag fullföljde löftet att hjälpa dom med deras hunds våteksem och efter jag började rengöra och klippa bort pälsen som torkat in över eksemen så upptäckte jag med fasa att eksemen var infekterad och alldeles varig. *rys* Men nedklippning och kamomilltebaddning kommer läka honom fort. :) Kamomillte är anticeptiskt och kommer lugna klåda, minska infektionen och torka ut vätan tillsammans med solen utan att kladda. :)

Utöver det är jag mest sorgsen. Digger har nog bara veckor kvar i livet innan vi måste ringa veterinären och Owatonna flyttar på prov nästa helg efter kommande. 💔😢

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Rita-S
4/16/15, 9:54 PM
#18

Jag snurrar lite runt här i lägenheten innan jag skall snurra till sängs och hoppas den snurrar lagom sakta så jag hinner somna innan den spinner i väg ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
4/17/15, 12:00 PM
#19

Pff 
Det känns som det går lite framåt med yrseln. Det lägger sig snabbare, och jag är mindre yr när jag sitter helt helt stilla, så det går ju framåt!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
4/17/15, 12:10 PM
#20

Har haft en seg förmiddag. Kroppen vill inte som jag. Men det är fredag och solen skiner så jag ska inte klaga för mycket. ☀️

Maken fyller år idag så det blir sushi till middag och tårta till efterrätt! 🤤

#19 Skönt att det går åt rätt håll!

Annons:
Leffe
4/17/15, 3:46 PM
#21
[JeanetteK]
4/18/15, 12:21 PM
#22

Lördag idag. Har haft besök av en liten tvååring. Så häftigt att se världen med deras ögon. Allt är jättekul oavsett om det är en anka eller en maskros. :) Han lärde mig att Ankor inte säger kvack-kvack utan ank-ank, haha! "Näääää kvack-kvack - ANK-ANK!!"

Rita-S
4/18/15, 12:55 PM
#23

Påminner mig om ett "gräl" min styvfader hade med två kusinbarn till mig :D
Han är från vestlandet i Norge, där de brukar kallar kossor för kossemoa (med spegling till "mö", moo typ). Mina kusinbarn såg inte kossorna, och han säger "titta, kossemo'or!" "nej det heter "Møer" tänk" säger kusinbarnen i baksäter. Han bestämmer sig för att småretas lite och hävdar bestämt att det heter kossemo, varpå flickorna svarar "møer, bara gå och fråga de!" (mø betyder mö, råmandet till kossan med andra ord ;) )
Han fick ge sig mot den logiken ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cahira
4/19/15, 12:37 AM
#24

Håller med att dom säger Mö. Klockrent. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
4/19/15, 3:03 PM
#25

Söndag idag. Igår hade vi grillpremiär! Vi hade vänner över på middag. Jättemysigt och mycket gott! Älskar när man kan grilla igen, då är det vår! Dottern i familjen som kom är 14 och lekte hela kvällen med Zero. Han var så lycklig! Och så trött när dom åkte hem. Han låg och snarkade högt. 😂❤️

Idag har vi tagit allt i lugnt tempo. Förutom sonen. Man är van att han har tonårs-tempo som vi säger vilket är ungefär lika snabbt som en sköldpadda. 😃Men idag har han farit runt på allt möjligt. Det är skillnad när det är något han vill göra och när det är något man ber om, haha! 😛

Vad gör ni idag?

Rita-S
4/19/15, 3:47 PM
#26

jag vårdar och pysslar om bakfull finne ;) Skall göra lasagne nu snart, och han villa ha äppel och blåbärspaj dessutom.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
4/19/15, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

oooooch… jag gjorde.. Detta. MUMS!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Cahira
4/20/15, 12:16 AM
#28

Jag är så sjukt SUR! Vi har försökt bli av med alla kardborreplantor och hade nästan lyckats, så säljer någon oss hö SMOCKFULLT med skiten så hästarna, åsnan, korna, hundarna - till och med KATTERNA bär runt på skiten! 

Jag måste nog raka bort "sockarna" på Frodo och klippa ned både crest och svans till något kortare för att minska honom plågan att reda ut skiten. Och jag klippte ju ned Enyas man för några månader sen… den börjar äntligen se bra ut och vips så ser den förskräcklig ut igen! Jag måste evenuellt göra om det. GRR!!! Jag som vill ha FINA bilder på mina djur men det verkar för mycket begärt. 😡 Vi har redan tvingats klippa av Diggers fina svans så han ser nästan maläten ut. USCH!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: