Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1037 ggr
[JeanetteK]
2015-04-01 08:55

Första April

Hur är det brukar du bli lurad på första april? Eller genomskådar du försöken? Jag är nog tyvärr rätt lättlurad. ;)

Annons:
Rita-S
2015-04-01 08:59
#1

är inte ofta jag blir lurat egentligen

vet dock inte om nån har planerat något riktig bra i dag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2015-04-01 17:29
#2

Kan inte minnas vart jag ramlade över denna, men postar den här med ;)

Sen lurade jag en av finnarna här i dag! Jag måste gå förbi receptionen till företaget för att hälsa på de, och när jag kom dit kikar jag på Henry där och frågar "hörru Henry, vad HAR du gjort egentligen, receptionen är knökad med polis?"

Han kikar storögd på mig. "På riktigt?!?!?!?!?" 
Gissa vem som asflabbade och sjöng aprill aprill! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cahira
2015-04-02 20:34
#3

Nylonstrumpan är nog största skämtet någonsin, nu är dom inte lika övertygande skämt. Såg på tok för många som var alldeles för obvious. Som att polisen skulle bära speciella glasögon, att de genmanipulerat Höns att ge garanterade två gulor per ägg för "proteintrenden" och annat. 

Om man ska luras så får man väl vara lite trovärdig. :) Men nej jag litar inte på någon på första april. För ett gäng år sedan ringde mina föräldrar och sa "Gissa vad, vi ska skaffa katt!" och jag sa Ha ha jo tjena. Mamma allergisk och pappa har alltid sagt att om en katt kommer in i huset så åker han. Han har aldrig gillat katter.

Men de skicka runt telefonen till alla och försökte övertyga mig att det var sant, det var sant och jag sa till varenda en att om det är sant så får dom ringa imorgon så gratulerar jag då men på första april så litar jag inte på någon. Speciellt inte mina föräldrar. :P

När jag var 8 bröt jag näsan och mamma lurade mig att näsan hade blivit krokig. Så jag lärde mig tidigt att inte lita på någon på första april. :) 

Men de ringde dagen efter och javisst skulle de skaffa katt. För mormor behövde sällskap och en katt kan inte övermatas på samma vis som en hund. Den katten fick pappa att gilla katter med även om han alltid kommer vara hundmänniska så det var ett intressant år det. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[lottas-kaniner]
2015-04-04 07:16
#4

#2 Jag hade en gammelmorbror, som skulle vara så klok och fisförnäm. Han var lektor och trodde han var högre än vissa andra. Det lustiga var att han gick på detta aprilskämt. Men kors vad arg han blev, när det inte fungerade, de andra bara skrattade.

Upp till toppen
Annons: