Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 5371 ggr
Cahira
2015-03-30 21:13

Cahiras bildtråd #2

Mike kollade korna vid midnatt och sa att Delilah, Daizys och Dorys mamma, hade fått en pojke strax innan midnatt, yay! Kalvsäsongen har startat! Så vaknade jag när Mike kom hem tidigt från jobbet och han berättade att när han kollade dom vid 3 hade Delilah fått en till, en kvigkalv. Tvillingar! 

Så vi åkte ut och stödmatade flickan med mycket protest från mamman som var instänglsad av säkerhetsskäl. Storasyster Daizy kom och hälsade på sina nya syskon. 

Storasyster

Strax efter kom pappa Diablo och Mike kom med bästa kommentaren. "You better start paying childsupport buddy!" 😂

Diablo

När vi var klara med tvillingarna så kollade vi de andra så det var gjort innan vi gick in - och hittade en knorrsvans med fötter på väg ut. 

Jag sa att hon kommer hålla på så länge att vi kan lika gärna bara göra oss bekväma och vänta ut det. Oftast tar dom halvtimme-timme så jag väntade mig många vändor ned och upp innan vi skulle ha en Kalv. Hon la sig ned med rumpan iväg från oss och krystade ett par gånger och 4-6 minuter så ställer hon sig och där är kalven. 😮 Snabbaste födseln jag sett! Också en Diablopojkbebis. 

Så 3 Diablokalvar på 12 timmar - inte illa! 2 pojkar, 1 flicka. Fler bilder kommer när jag sovit en stund. Men det är en snabb uppdatering iallafall. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tjeja
2015-03-30 21:35
#1

Uj.. det måste varit rejäl drive i Diablos simmare! 😂 Vad kul! grattis och fina foton också!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[JeanetteK]
2015-03-30 21:40
#2

Så myyysigt!

Cahira
2015-04-02 19:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nog är det drive i Diablos simmare alltid. Tredje födseln och andra set tvillingar. Också pojke-flicka och båda födde utan komplikationer eller insättning av människohjälp. 

Så nu har vi 3 mammor men 5 kalvar. 3 pojkar och 2 flickor. 

Jag är sjuk så ber om ursäkt att övriga bilder aldrig las upp. Men så fort jag är frisk igen då blir det bildbomber som heter duga. 😎

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-04-02 20:25
#4

ser fram emot bildbomben! krya på dig!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-04-10 05:24
#5

Ursäktar att bilbomben inte kom upp ännu. Är fortfarande sjuk…

Men vi fick 2 kalvar idag från 2 olika mammor, ena var Daizy som hade Thor i fjol. Har inte blivit några bilder men jag tog mig ut och såg pojkkalven födas iallafall och det kändes riktigt bra!

Kossan som var sjuk fick sin Kalv under påskhelgen och förstföderskan Goldylock likaså. Alla tre plus kalvar är i ladan just nu. Det åskar, regnar, snöar och är lerigt och allmänt dåligt väder. Vi är uppe i ca 10-11 kalvar nu tror jag. Har tappat räkningen redan. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-04-10 06:05
#6

Glömde tillägga! Jag har ju två tillskott i hemmet nu! ❤️ Efter 11 års väntan så är det verkligen efterlängtat! Tre år gamla och bara bebisar. :) Chrysemys picta bellii/western painted turtle och de lever till ca 35 år så jag ser fram emot mina nästa 30 år och hoppas jag får ha dom länge! 

Och Owatonna fyllde 1 år den 7:e. ❤️ Hon är ungefär lika stor som Frodo nuförtiden. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Surpan
2015-04-10 11:42
#7

Kalvar är ju för goa!

/Surpan

Rita-S
2015-04-10 11:46
#8

kalvar är underbara :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tarotstollan
2015-04-10 20:46
#9

Kul med alla fina kalvar, sköldisar och katt bilder! Krya på dig !

Tycker det ser konstigt ut när kossan står och betar samtidigt som hon håller på och kalvar, menar hur orkar hon äta medan hon föder barn? Knappast vad en kvinna skulle göra under krystarbetet eller?😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[JeanetteK]
2015-04-10 20:47
#10

Grattis till dina nytillskott! Vad kul, jag vet att du längtat! Dom är ju alldeles bedårande. :) Owatonna är jättevacker. Tänk att hon är ett år redan!

Cahira
2015-04-10 21:28
#11

Tack alla :)

#9 Haha nja hon sniffar bara. ^^ Luktar på fostervattnet som kommer ut. Har hört nånstans att det gör värkarbetet och modersinstinkterna starkare, om det stämmer eller ej vet jag inte. :)

#10 Ja att tiden flyger! 

Vi har besök här just nu som tog med sig båda hundar. En pekingese som heter J.D. och en malteser som heter Jitto.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-04-10 21:33
#12

#11. Aha, det förklarar varför det ser lite nonchalant ut med födandet! Söta vovvar du har på besök!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-04-10 21:38
#13

Hehe ja precis :) och ja söta är dom allt. :) Kändes dock ovant att se en terrierklippt malteser.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tarotstollan
2015-04-10 21:46
#14

#13. Jo, det är klart men det är nog lättare att ha "sommarkostym" på en sådan ras om de bor på landet, fast de är väldigt fina i "full kostym"!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-04-10 21:55
#15

Ja fast jag hade nog kommit på en roligare frisyr än terrierfrisyr tror jag. :) 

Frodo är helt utslagen. Äntligen en lekkompis som är lika full speed som han är! 😎

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-04-12 01:47
#16

Min fina Candy fick en Kalv inatt! (film länkad)

Och så får ni gärna hålla tummarna. Pekingesen J.D. kommer eventuellt stanna med oss. :) Han trivs inte dit dom flyttade och han mår så bra här att husse och matte sa att även om de skulle sakna honom så skulle de ha tryggheten att han mår bra. Fem hundar är mycket helt klart men Digger verkar sjunga på sista versen och vi har redan bestämt att skaffa pekingese som nästa hund. Får se vad Mike säger när han kommer hem och jag pratar med honom om det. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-04-12 05:34
#17

Han blir kvar!!! 😍 Han var äldre än jag trodde, 10 år, så han blir lite stel nu av att vara i bur när de är borta och de hoppades också att han skulle leva längre om han fick bo här… och det gör vi så gärna så! ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-04-12 10:47
#18

Tjo hoo vad kul med vovven! ❤️

Mysig ko/kalv film också!.. Som ett klassiskt tecknat disneyklipp skulle vara ritat efter den. Hi hi

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-04-12 17:45
#19

Hihi åh ja! De är såå söta som "nykläckta" :) Och superkul med vovven, han är underbar! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-04-12 21:42
#20

Tja.. jag tänkte i och för sig lika mycket på kon som kalven. Kossan påminner om mamman i Ferdinand på julafton tex. 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Cahira
2015-04-13 00:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#21

Haha sant! :)

Hopi fick en liten tjej idag! 😍😍😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-04-13 00:14
#22

Så söt och likadan färg som mamma!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-04-13 00:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Ja jag vet inte om hon blir helvit med svart nos som Ivory i fjol eller om hon blir smutsvit som många charolais/angus korsningar blir. Men söt som bara den är hon! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-04-13 00:34
#24

Det där med märkningen, får hon nummer 271 efter mamma eller annat nummer?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-04-13 00:42
#25

Hon hade märkningen när hon köptes men vi märker inte våra så hon blir omärkt. Är inga krav på märkning här nämligen. :) Ska komma på ett bra namn åt henne. ^^

Jag gillar Pearl men det gör inte Mike så får ta mig lite betänketid. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-04-13 00:51
#26

Aha, vad skönt att slippa ha den där brickan i örat för henne.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-04-13 00:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Ja bilder blir så fina au natural. :)

Här kommer en bild på några av årets kalvar födda hitills. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tjeja
2015-04-13 20:39
#28

en sådan sötnöt den lilla vita 😍

Mysigt med kossor.. fullt lekis i hagen nu då!?! hi hi

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-04-13 21:27
#29

Haha ja kalvarna springer runt och har kul. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-04-15 12:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Jag måste omplacera min katt. 😭

Jag har länge varit sjuk och efter en hel natts tänkande har så många pusselbitar fallit på plats. Min allergi blir sämre och sämre och jag är sjuk hela tiden för att min kropp försöker slåss mot allorgener. Det är inte rättvist mot henne, mig eller de andra djuren. Ja inte Mike heller. 

Jag har några vänner här i Minnesota som vill ha henne på prov och om det fungerar har hon ett underbart hem och om det inte skulle funka så får vi hit henne igen för att hitta annat hem. Men paret klickade otroligt mycket med henne redan för ett år sedan och är fantastiska djurvänner utan allergi. 

Känns så sjukt sorgligt men detta beslut kommer vara bäst för henne, mig, Mike och de andra djuren. Ju längre jag väntar desto svårare skulle det bli så får komma ihåg de vackra minnen vi har från då jag tålde henne. Allt vände efter jag hamnade på akuten av sista kattungen vi hade, efter det har jag aldrig blivit frisk och har känt av astman så fort jag kelat med henne en stund och stunderna har blivit kortare och kortare. 

Jag kommer sakna henne så hjärtat går itu men ibland är kärlek inte tillräckligt, speciellt när hälsa och välmående är priset. 

Vet inte hur länge jag har kvar med henne men kommer rå om henne extra vår sista tid ihop. Påminner mig att hon inte ska avlivas, bara få ett bättre liv. Blir inga nya innekatter eftersom min kropp uppenbarligen inte klarar av det. 

Att rätt beslut alltid ska vara de svåraste. 😢

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-04-15 19:51
#31

Beklagar att du inte kan ha henne kvar. Jag vet hur speciell hon är och hur mycket hon betyder för dig. :( Men jag är stolt över dig som klarar att fatta detta beslut och klarar av att inse att det kommer bli bra för er båda ändå. Fina fina owatonna…

Tarotstollan
2015-04-15 20:18
#32

Det är fruktansvärt tråkigt och ledsamt 😕men en eloge till dig att du tänker rätt i alla fall och ger henne en ny chans, att få ett nytt hem istället för att göra så som många andra, som tar den "lätta" vägen ut att avliva sina katter istället för att försöka hitta ett nytt hem.
Nu vet vi ju alla (förhoppningsvis) att det är inte lätt att hitta nya hem men man kan ju i alla fall försöka!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

GotTreats?
2015-04-15 23:41
#33

🤗

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Cahira
2015-04-16 00:48
#34

Tack alla. 🌺

En kvigkalv föddes idag och solen sken härligt! Men Digger förtvinar snabbt nu så jag vet inte hur många veckor han har kvar av livskvalitet. Kommer bli tufft framöver..

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2015-04-18 00:34
#35

Vi fick en fin pojkkalv med vitt i pannan igår och idag såg det ut som att ingen var nära och en timme senare var en Kalv född och drunknad i födselsäcken. :/ Och samma ko krystar och krystar och inget händer så jag är väldigt orolig just nu att det är en till Kalv därinne som sitter fast. Får se om Mike kan fixa efterbörden eller kalven eller vad hon försöker krysta ut så vi slipper stressa henne med veterinär, men just nu hoppas jag bara på att allt slutar väl och vi inte förlorar henne. 

Det har varit alldeles för mycket jobbiga saker denna vecka, det räcker nu. 😕

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-04-19 00:41
#36

Det var efterbörd och efterbörden var på sånt konstigt vis att det verkar som att kalven måste dött inne i mamman innan den kom ut vilket i sin tur skulle förklara varför mamman inte såg ut att vara redo för födsel bara nån timme tidigare. Mamman mår bra men brölar efter sin Kalv stackarn. 💔

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-04-20 15:08
#37

Åååh stackars lilla kossan…. gör säkert lika ont för henne att förlora sin Kalv som för oss att förlora en bebis.. 💔

Hoppas hon kan ta till sig och få vara med och pyssla om de andra kalvarna i hagen och att det kan trösta henne lite.. 

Håller tummarna för att Digger får ett fint avslut i rätt tid och riktigt fina dagar att njuta av precis innan! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[JeanetteK]
2015-04-20 15:11
#38

Åååh, lilla kossan. 😕Så klart hon ropar efter sin Kalv. 💔Tack och lov repar sig ju djur oftast snabbare än människor. 

Förstår att det är tufft att se att Digger blir sämre. Vågar inte ens tänka hur jag skulle må om det var Zero. Skickar ett gäng styrkekramar till dig, Mike och Digger. 🤗

Cahira
2015-04-24 02:39
#39

Idag fick vi vår 25:e Kalv. Varit otroligt häktiskt och stressnivån är hög. Blir att vila varje chans man får.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-04-25 01:40
#40

Första dagen på länge som vi inte fått en Kalv, fick 2 igår så jag minns inte om det är 25 eller 26 nu. 

Det regnade idag så har mest hållit mig inne och vilat upp mig. Värken är rejäl idag och jag tog dagen i akt och mailade Minnesotas guvenör i hopp om en ny djurskyddslag. Jag har inte höga förhoppningar men jag kan inte sitta och göra ingenting när detta skulle lösa flera problem i samhället.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-04-27 21:02
#41

2 kalvar föddes igår och vi är uppe i 27 kalvar nu. Snart har vi fått hela kalvningen överstökad även om några inte kommer kalva förrän juni. Ett år sedan hade vi 14 kalvar nu så det har verkligen gått undan denna månad! 🤦‍♂️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2015-05-02 05:17
#42

Blonde tail födde tvillingar idag. En frisk och stark liten tjej och en dödfödd pojke. Jag är glad att mamma ko inte blev bebislös och att den döda kalven inte förgiftade mor och syster. Alltid trist när de inte klarar sig men fanns inget vi hade kunnat göra. Hans navelsträng blev skadad på något vis inne i magen om jag förstod Mike rätt. 

En kviga beter sig udda också så blir nog en till inatt. Då är vi uppe i 30 levande kalvar om hennes födsel går bra. *håller tummarna*

Jag borde kunna ta ut kameran i veckan när vädret tillåter så jag kan visa bilder igen. :) Är som en kalvexplosion där ute. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-05-02 10:00
#43

Ha ha ha.. hur många kossor har ni egentligen kvar som ska kalva??

Beklagar lille tjurgossen med grattulerar till ännu en liten kvigkalv i alla fall.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-05-02 10:26
#44

Hehe färre än 10 kvar. :) Har tappat kollen på antal efter tvillingarna och när de kommit så snabbt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-06 04:53
#45

Detta blir en lång uppdatering! Jag tänkte fotografera korna och kalvarna idag men det blev bara svarta plumpar för att det var så molnigt och detaljer på svarta djur i dåligt ljus är svårt att fånga. Detta var bästa kossabilden för idag iallafall. 

Dagen började med att stiga upp tidigt för att kolla kvigan som visat tecken på nära födsel i typ 2 veckor nu. Det verkar typiskt för Elmotjurkalvar har jag märkt, de tar väldigt lång tid på sig att komma ut. Speciellt när det är kvigorna som ska kalva! Hon gjorde ingenting kl 8 så jag tog ut hundarna och sedan sov jag 2 timmar till eftersom jag antog att jag skulle behöva gå upp tidigt tisdag morgon också och behövde all sömn jag kunde få. 

Från golvet? Seriöst?

Kl 10 tänkte jag kolla henne igen men en väldigt manipulativ pekingese stod i köket och försökte övertyga mig att han höll på att svälta ihjäl. Han är väldigt territoriell med mat och jag började på söndagkvällen en metod för att avladda värdet av mat för honom så jag bestämde mig för att mata honom efter denna metod och tänkte berätta lite om metoden… mest för att ha något att skriva om. :)

Jag kallar metoden "thanksgivingmetoden". På thanksgiving (likt julbord) väntar man hela dagen på att få äta och maten blir klar sent på kvällen. Så innan man får äta så är man såpass utsvulten att man går in i vad jag kallar frenzy, eller besatthet. När magen väl hinner ikapp så har man ätit alldeles för mycket. Man är glad för maten men magen är inte lika glad. Så kommer dagen efter och man får rester. Man tänker att det kommer bara en gång per år så man får ju passa på - och överäter igen. Tredje dagen däremot så är det inte värt att överäta längre så man äter långsammare. Magen hinner med och man slipper få magknip. 

JD är van att få begränsad mängd mat en gång per dag. Inget fel i det alls eftersom han är en ras som lätt blir överviktig, men nånstans på vägen har det fått honom att kasta i sig maten så fort att han spyr efteråt. Jag skulle inte kalla en hund för bulimiker eftersom han inte hetsäter och spyr för att reglera sin vikt, men det är närmaste jämförelsen jag kan göra av hans hetsätning/kräkning beteende. Han är i bra vikt nu och jag vill fortsätta med det men på ett hälsosammare vis. Jag bestämde mig för att jobba på det för att han ska slippa kräkas och för att undvika risken för slagsmål av hans resursförsvar. 

Jag börjar med att öka till 2 mål om dan så han inte hinner bli lika frenzyhungrig. Jag tänkte ge honom en matskål som är gjord att sakta ned hundens äthastighet men de skålarna har stolpar i sig som han kan skada ögonen på så fick komma på något annat. Genom att strö ut maten på en större yta golv så får han äta foderkulorna en i taget och han verkar uppskatta sysselsättningen att pilla med maten och tar redan mer tid på sig att njuta av maten. Det är inte det lättaste att plocka med underbett men han gör det bra. :) 

Genom att lära honom att äta långsammare så hinner magen sända mättnadsignaler till hjärnan i tid och han sväljer mindre luft (vilket är lättare hänt hos plattnosar). I början så får han äta sig helt mätt (även om det känns dumt att ge honom lite magknip så är det lättaste sättet att lära om hjärnan och magen att kommunicera igen) så han kan reglera sitt ätande på ett hälsosammare plan och identifiera när han faktiskt är nöjd. På köpet kommer det minska hetsätning, överätning, kräkning och vaktandet mot de andra hundarna eftersom plockandet ger mer arbete för hjärnan än besattheten gör. Kommer aktivera honom på fler vis också men genom att börja här så tror jag aktivering med godis kommer bli bättre på köpet.

Så idag var dag 2. Han åt först, sedan Frodo, följt av Ixxi och jag erbjöd honom deras rester. Han gick till maten, sniffade, tvekade och backade 2-3 steg och det kändes som att han tänkte "Ärligt talat, nej tack, jag är nöjd." och gick och la sig. Jag tror det är första gången han någonsin nekat mat! *woho!*

Så jag kollade korna, gav nytt vatten åt hästarna och kvigan samt fyllde på hö, och lät alla hundar vila ned maten för att sedan ta en välbehövd hundpromenad. När JD kom hit så lunkade han som en pingvin i väldigt låg hastighet och när vi nådde brevlådan satte han sig och vägrade gå. Vi fick bära hem honom den gången. Med det i åtanke och den stora måltiden så tänkte jag att jag tar det kortare men starkare kopplet på honom ifall han ser en katt eller nåt så kan vi lunka ihop. 

Jo tjena!

Någonstans fick han plötsligt en kondition jag inte visste han hade och ville springa! Och jag är inte den som nekar en 10årig hund att springa så det var bara att jogga. Inga problem! Efter alla gjorde sina behov så vände vi och han ville springa tillbaka. Men denna gång ville han springa ännu fortare så jag fick verkligen kämpa. Jag har inte sprungit på jättelänge så mitt flås är inte speciellt bra. Efter uppförsbacken stod jag med händerna på mina knän och flåsade som aldrig förr och astman fick mig att låta som världens storrökare. Jag tittade på JD och han tittade på mig med ett stort grodliknande leende. Han var inte trött. Men vi gick in, Digger fick mat och jag tog det lugnt en stund. 

Mike kom hem, kollade kvigan och hittade en liten tjurkalv hos kvigan. Jag kan med andra ord ta sovmorgon imorgon. 👍

Blev en tredje matning på kvällskvisten och åter igen lämnade han lite mat när han var klar. Thanksgivingmetoden fungerar toppen för denna hund. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-05-06 21:58
#46

Vilken härlig dag för dig och alla inblandade. Tror också att det är bättre för hundar att äta 2 ggr om dagen än att kasta i sig all mat totalt utsvultna när de äntligen får mat.
De hundar som funnits i mitt liv har alltid fått mat 2-3 ggr om dagen men för den skull inte mer än vad de skulle ha per dag. Fast lite godis fick de ju alltid!😉
Gullig liten Kalv som vanligt!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-05-07 00:21
#47

Hundarna överraskade mig idag! JD hanterade att vara lös och träna inkallning jättebra och fick undersöka gården på egen tass eftersom han inte fått utforska riktigt ännu och han har varit här ungefär en månad nu. Sedan fick han sitta ute med Apache och titta på fåglar och vad annat de nu tittar på när de är ute. :) Han älskar att vara ute där med Apache och Apache är mindre ensam så känns toppen!

Apache påminde mig hur otroligt långt han kommit sedan han flyttade hit för två år sedan. Vi har picknickbord i plast och plasten är lite halkig så har aldrig bett honom göra mer än sätta framtassarna på sitsen. Idag så badade han i stinkdiket som han alltid gör och för att undvika att bli dyblöt så satte jag mig på borddelen med fötterna på sitsplatsen. Då fick jag mig en rejäl chock! Boing boing så låg han i mitt knä!

Jag tror han tjuvtränat parkour utan mig. 😮 Han tvekade inte det minsta, hade inga problem att ta samma väg ned och for upp och ned flera gånger. Min lilla fegis är inte så feg längre. ❤️ Är så stolt över hans framsteg med tanke på hur illa hans rädslor har varit. :)

Och idag var dag 3 med JDs matträning och jag kunde inte tro mina ögon. Jag har redan nått mitt mål med honom! Han kastade sig inte över maten, han jäktade inte, och han slutade efter han hade ätit ca 3 dl vilket är mycket bättre mängd för hans storlek. Innan han åt så la han sig ned ointresserad av maten så övrig aktivering har hjälpt att ändra så maten inte är dagens högpunkt längre. Woho!

Kalven som föddes igår mår jättebra. Alla kalvar mår jättebra. ❤️ Vädret var helt okej för foto idag men när jag var klar med hundarna så kom såklart regnet. Jag börjar bli otålig på att fotografera kalvarna medans de fortfarande är små!

Vi har 31 kalvar nu med Halo inräknad. Det har gått undan! Ni ska få se dom snart, lovar!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-10 03:01
#48

BILDBOMB!! Nu kommer ÄNTLIGEN kalvbilderna ni alla väntat på! 🥳 Jag tog över 1000 bilder idag så detta är bara de sötaste och finaste bilderna och det blev ändå väldigt många. :) Notera att tjurkalven med vitt har nästan identiskt märke som Halo har plus en pigmentlinje på nosen. :) Och älskar att Elmos kalvar är så nyfikna och framåt och vill undersöka mig. ❤️ 

Bliss och Halo blir kvar hos oss. :)

Bliss

Bliss

Mycket spring i benen!

Bliss <3

Svarta klövar, vit päls :)

Kolla rosa strimma på nosen

Halo

Daizy och Halo

Sötnos!

Tjurkalv

Dagens favorit!

Tjurkalven med vitt märke

Diablos ungar är "rådjursbyggda"

Hur VIT kan man vara?

Jag fastnade på bild för en gångs skull. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2015-05-10 07:22
#49

Så underbara bilder!

thea_thea
2015-05-10 07:37
#50

Ååhh vilka fina bilder! Speciellt den på dig och Apache, man känner glädjen hela vägen till Sverige!

Cahira
2015-05-10 07:47
#51

#49 #50 Tack! 🤗

Efter en lång tids dåligt väder så var det obeskrivligt underbart att kunna vara ute med kameran igen! 😍 Bandet jag har med Apache är verkligen speciellt. Jag älskar alla hundarna på sina vis men hans lojalitet är en helt annan nivå. ❤️

Nu har jag pratat med mamma och nu är det dags för sömn. :) Förhoppningsvis blir det mer bilder imorgon! 👍 Dessa sötnosar kan man inte tröttna på. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Rita-S
2015-05-10 14:09
#52

#48 och det tycker jag du kan göra fler gånger :D Fastna på bild altså :D Urgulliga bilder!!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tarotstollan
2015-05-10 21:51
#53

Härliga bilder!😍
Är JD en äkta Pekingeser? Jag älskar hans utseende men de Pekingeserna i Sverige ser ju inte alls ut som honom, de är ju mera hoptryckta i ansiktet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

djurkillen
2015-05-10 22:07
#54

Vilka fina kalvar!

kara_murray
2015-05-10 22:09
#55

Vilka fina djur du har och vilka fina bilder! !! De riktigt vackra!

Annons:
Cahira
2015-05-11 02:03
#56

#52 Haha vi får se :)

#53 Japp det är han! Han är lite mer old style samt att som nedklippt så får han lite mer form på huvudet också. Med massa fluff är det lätt att lura ögonen att det är plattare. Är glad att hans näsborrar är väldigt öppna med. 

#54 Tack! Kan bara hålla med. ❤️

#55 Tack! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-11 02:09
#57

Få se om jag kan få upp fler bilder innan jag tappar internet, dåligt väder på väg!

Idag är Maybellines 2 födelsedag! Hipp hipp hurra! Blev några bilder på hästarna och åsnan med. :)

10 maj 2013

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-14 17:47
#58

Blev fina bilder igår också! (tog 600 st så detta är många men det är favoriterna :) )

Spring med lycka!

Halo

Tvillingar

Kalvdagis

Denna ska ramas in

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-05-16 14:59
#59

Härliga bilder! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-05-16 15:20
#60

Tack! 🌺 Jag verkligen älskar deras kalvdagis. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

djurkillen
2015-05-16 15:48
#61

Gud vad fina! Kan du inte skicka hit 2-3 kalvar på posten??? ;)

Cahira
2015-05-16 16:45
#62

#61 Haha det portot borde bli för ett brev va? 😂😉🤫

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2015-05-16 17:41
#63

#62 Perfekt i så fall, då kan du skicka ett par hit också! 👍

Cahira
2015-05-16 20:05
#64

#63 Undrar hur mycket corn flakes jag måste äta innan jag kan smuggla iväg dom! 😂☝️🤫

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-05-16 20:33
#65

Och jag blir mer och mer förälskad i JD❤️, synd att han är så gammal annars kunde du passa på och skicka med honom till mig!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-05-16 23:39
#66

Haha ja han är ett charmtroll den lilla fluffgrisen. 🤪

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-05-17 13:57
#67

Jag vill också ha en Kalv eller två! 😃 *Sällar mig till kön, räcker upp handen och vinkar*

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-05-17 18:50
#68

Haha låter bra det! 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-17 19:25
#69

Jag ÄLSKAR att se sommarbete glädjen! 😍 (ses bäst i fullscreen)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tarotstollan
2015-05-17 20:50
#70

Så fina de är och nyfikna också. Såg så gulligt ut när den ena kossan lätt petade på kalven med näsan att "inte gå fram" till kameran. En liten försiktig varning av rädsla kanske?
Har ni bara en brun och vit kossa?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-05-17 21:48
#71

Ja bara en röd/vit, den andra avled tyvärr. Men vi har två vita nu istället. Grädden i kaffet. ;)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-21 21:12
#72

JD var på rymmen idag så tog bilder med telefonen. Inte bästa bilderna men ville dela med mig ändå. :) De är lite närgångna, hästarna. :) 

Tar kossorna i nästa inlägg så jag slipper scrolla så mycket. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-21 21:18
#73

Kossorna!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-21 21:23
#74

Och de lyckliga vovvarna som också njuter av solen idag! Jag är förvånad att Frodo fick ligga intill JD sådär. Båda brukar vara rätt måna om sin personliga sfär. 

Och Apache. ❤️ Tränade med honom idag. :)

Lyckad dag, förutom att JD sprang bort i 2 timmar. Nu är min rygg lite död så nu blir det vila för resten av dagen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

GotTreats?
2015-05-21 22:30
#75

Superfina bilder som vanligt Cahira :) Skönt att JD Inte var borta längre än så!

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Cahira
2015-05-21 23:21
#76

#75 Tack! :) Ja det var skönt. Han är chippad men adress är inte ändrad så ska få det gjort. Jobbigt med smitare trots träning och sådär. Funderar på att köpa en pejl på honom. 🤪

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tarotstollan
2015-05-21 23:32
#77

Har han fått för mycket frihetskänsla nu när han fått smaka på friheten utanför hund buren?😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-05-22 00:09
#78

#77 En aning. Att han är på joint suppliments för lederna verkar ge honom ännu mer WIIIIEEEE i benen. 😛 Men gissa vem som är trött! Ja, förutom jag då. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-05-22 00:19
#79

😃 Hoppas att ni båda får sova gott då när ni nu skall sova!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-05-22 00:36
#80

Han sover gott redan nu han! Alla fem hundar är slutkörda och hästarna klipper gräsmattan. Jag vill ta bilder men orkar inte röra mig. Äter rostade mandlar och dricker iste. 😇

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-05-22 00:50
#81

Vilka fina gräsklippare du har!😉 Bättre än de där bensinslukande, dånande  och störande maskiner som de flesta använder!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-05-22 00:58
#82

Hehe ja precis. Korna och hästarna gör ett bra jobb. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-05-23 19:43
#83

Så härliga bilder! Man är aldrig sysslolös när man har djur… ;)

Annons:
Cahira
2015-05-23 19:49
#84

#83 Det är dagens sanning! 

Påminner mig att jag ska lägga in ett quote i min signatur. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-23 20:14
#85

Då blev det bilder igen av gräsklippning igen, denna gången Lizzie, Piper och Enya. :)

Börjar med hästarna. :) Enya är haflingern "den gula" och Piper är american paint horse, den "röda". (Vita pricken i hennes öga är en blå fläck, paints får ha blå ögon)

Så nyfiken! :)

Jättegrönt! <3

Fälltider, någon?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-05-23 20:39
#86

😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tjeja
2015-05-23 22:02
#87

Åååh så många härliga bilder! Blir så glad när man ser alla dessa glada och välmående djur! Önskar alla fick ha det och må så bra som de på dina bilder ser ut att ha det!  ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-05-23 22:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Åh tack för de snälla orden! ❤️

Jag fick just veta att det är sköldpaddornas dag idag så happy turtle day hälsar Donatello!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-05-23 22:38
#89

Vad fin Donatello är, pussa honom "Glad Sköldpaddadag" från mig!😃

Du hade väl 2? Lika bra att pussa den också när du ändå håller på!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-05-23 22:42
#90

#89 Jo andra heter Raphael och är lite skyggare. :) Hade pussat dom om det inte var risk för salmonella med reptiler men hälsar puss iallafall! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tarotstollan
2015-05-23 22:44
#91

👍😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-05-26 18:38
#92

Nu ska vi se om jag får bildbomba er! Funkade inte för vädret igår så kanske inte funkar nu heller. Tar de viktigaste. (var över 102 som jag tyckte blev bra av 449 så blir många ändå även av de bästa av de bästa)

Börjar med träddungen där jag tagit många bra bilder denna tid här. :)

Träddungen

Sommarbete

Dammen

Dory

idyllisk

Audrey och Maybelline

Audrey's dotter

Bliss

Lika märken

Halo och Bliss

tjurkalven

Angel

Audrey

Brownie

Snygg profil

Massa kalvar

Dagens favorit

Massa kalvar!

Angel och Halo

Angel och Halo

söt trots smuts

tjurkalv

Lilla Maybelline 2 år

Stora Brownie 1 år

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-05-26 18:45
#93

Älskar era omgivningar! ❤️Angel är en favorit. 😍Man blir glad när man ser bilder på henne.

Cahira
2015-05-26 18:52
#94

Ja fast hon "gråter" hela tiden så vet inte vad det är med hennes ögon… lite synd. :( Men hon är en favorit. ❤️ Maybelline och Angel är mina favoriter, men Brownie och Halo är däruppe med. :) Och min Candy! Som dissar mig haha!

Tog bilder med vivid colors inställning och älskar att färgerna blev så förstärkta. :) Var småmulet nämligen. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-05-29 22:07
#95

Men det är ju typ Afrika de där med vita fläckar i pannorna har "sminkat" på sig! hi hi 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-05-29 22:10
#96

#95 Daizy vill jag döpa om till Africa faktiskt. Kolla märket i pannan! Fel håll men ändå! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-05-30 21:57
#97

Ja men eller hur??? Ett spegelvänt Afrika är också afrika i min hjärnas estetik i alla fall.. hur "bakvänt" det än är liksom. ha ha

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Cahira
2015-05-31 17:08
#98

Mike sa att jag kallar henne vad jag vill men att han kommer inte kunna byta efter 3 år…. så jag kallar henne nog både och. *S*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-31 17:32
#99

Nu släpper jag en bomb som heter duga!

Rasen Aberdeen Angus finns i både röd och svart, därav red angus och black angus. Oftast avlas dessa separat ungefär som peppar/salt dvärgschnauzer och svart/silver dvärgschnauzer. Men varje generation så blir genetiken snävare så utavel kan ge bättre genetisk variation. Jag har planerat detta sen 2012 för bättre hälsa. 

Nu är det verklighet! Får jag lov att presentera… Redford! En ettåring som ska para Elmos döttrar (nu när Diablo säljs som avelstjur på onsdag. 😭 ) Redford var en tvilling men han är registrerad och tam nog att bli kliad. Han fick ett godkänt spermaprov med så han är godkänd avelstjur! Och så jädra söt. :)

Han kommer para Maybelline, Angel och Halo bland annat för att se om Angels och Marbles rödvita slår igenom. Men även Brownie, Dory, mfl kommer han få para. Och Bliss!

Stor värld!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-05-31 21:29
#100

Wow grattis!!! Åh så kul. Vilken snygging!!! :)

Cahira
2015-05-31 21:30
#101

Tack 😃😃😃😃😃

Jag har hållit det hemligt sen 2012. Det var inte lätt!!  Är SÅ nöjd och SÅ kär! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-05-31 23:53
#102

Ååh Härligt bra jobbat!!! Superimponerad! Ja himla söt kille på bilderna! man får lust att gossa med honom nästan juh! hi hi… klia bakom öronen och buffa på mulen.. he he..😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-06-01 03:02
#103

#102 Han gick att klappa när vi träffade honom men har inte försökt sen han kom hit. Han undrar lite vart han hamnat stackarn. Men han går med de andra två så. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-06-02 01:29
#104

Har massa bilder jag inte lagt upp än som jag tänkte visa nu och så sitter jag vid fel dator. 😡 Får nöja er med denna på Enya jag tog nyss. :) 

Togs nyss med mobil

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2015-06-03 20:11
#105

Diablo flyttar idag. Här är hela hans liv hos oss samlad på en plats (måste inte behöva inloggas) 

*defekt länk raderad*

Jag ändrar från Public till mer hidden igen om 1-2 dagar så passa på att kolla nu!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-06-03 20:18
#106

Jag kan tyvärr inte se något i länken.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-06-03 21:21
#107

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-06-04 00:36
#108

Ja, där poppade det upp en massa fina bilder på honom.👍

Det är en bild där han ser ut som en vattenbuffel på som är kul!😃
9:onde raden uppifrån och första bilden!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-06-04 02:11
#109

Bra att det funka! Om du klickar på vardera så står åldern då bilden togs. :) Vattenbilden var han 4 månader. :) Första gången han såg en vattensamling i sitt liv. :) 

Video på erfarenheten. :) https://youtu.be/_GJ6h46DypU

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-06-04 13:06
#110

"Lilla" Diablo. ❤️Tänk vad tiden går fort ändå. Han är underbar.

Cahira
2015-06-04 17:55
#111

Ja tiden har flygit fort! Han är ljuvlig. Han lät mig klappa honom nyligen. Saknar honom redan. 

Men Elmo är snygg och Redford kommer bli snygg. 

Och vi fick en Kalv igår! Vi såg efterbörden men den gömmer sig efter stormen som var.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2015-06-10 18:44
#112

Vi fick inte lika mycket för Diablo som väntat för han hade en vårta på snoppen. Ofarlig men drog ned priset.

Måndag togs Ixxi in till vet och tisdag Andy. Kopierar:

Nu är det smått synd om mina vovvar. Andy pekingese har sån allergi att han kliat sönder öronen och måste ha tratt och medicin. Var hos veterinären igår och utredning får vänta.

Digger åldras och slöas ned (13 år) och har klåda på magen. Är nog sista sommaren med honom. 

Ixxi var inne hos veterinären i måndags för en förkylning som täppte näsan. Hon är dock lite bättre nu. Både hon och Andy har fukteksem. 

Apache är så varm ute att han klarar inte av att vara ute, men är rädd för att vara inomhus så han har massa hetta ute och stress inne just nu. Var över 30 grader igår och hög luftfuktighet. Han trivs bäst ute i inhägnaden då han har huskyliknande päls.

Frodo var så full i kardborrar och bajs att han fick rakas ned och se ut som en Xolo. Han är fortfarande söt men det är en sak när man rakar av vilja och en av måste. Söt blev han men ändå. Kommer ta typ ett år att växa ut cresten. Minst. Ledsen Den nådde armbågen innan. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

crimson
2015-06-10 21:03
#113

Jättemånga fina bilder i denna tråd! Är inte alls avis 😉

Ett förslag till Apache, det finns s.k. kylvästar till hundar, t ex http://www.haromi.se/kylvasthurttamotivation-p-2091.html?cPath=3_123&osCsid=492c31b4d622f39f2ddab78befaba455

Vet andra som har corgis som använder dem typ hela sommaren, eftersom de har så himla tjock päls. 

Hundar som kliar är ett problem vi har här hemma också, men med hjälp av extra cellnäring så har vi lyckats dra ner på cortisonet från 20 mg per dag till ca 5mg någon gång då och då, vid behov. Hoppas allt löser sig för er!

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Cahira
2015-06-10 22:17
#114

Han skulle nog tyvärr inte gå med på en kylväst, är knappt jag får på honom halsband eller sele. Men han klarar det bra så länge det är under 30, har vatten och skugga. :) Och badar i diket ibland. :)

Tack! 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-06-10 22:36
#115

Kan du inte klippa ner honom på sommaren?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-06-10 22:40
#116

Nej gud det vill jag inte göra.. då ligger solen närmare huden och överhettar ännu värre. Men det är sällan det är så varmt som det var igår så brukar gå bra som det är. :) Idag är han ute utan problem, glömde säga det. Var högre än 33 grader igår. Han brukar ta ett dopp. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-06-18 03:45
#117

Jag väntar och väntar och väntar och väntar och Maybelline får inte sin Kalv! Fast vädret är så vidrigt att det är skönt men åh vad jag vill ha en Maybelline bebis! 😍

Hon är väl 2-3 veckor bort, kanske mer, kanske mindre men hon har börjat skapa mjölk för första gången så det närmar sig nu! Hennes mamma var också en som gillade att ha Kalv i juni/juli så det är väl en genetisk sak - men ändå! Hon var ju så söt själv!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Whippet
2015-06-18 15:28
#118

Åh vad fina alla dina djur är Cahira, du kan väl skicka en sån där liten Kalv till mig gärna den vita ? och när vi ändå håller på kan du skicka ena harflingerna Enya också? 🤐😉

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Tjeja
2015-06-18 22:53
#119

Ställer mig också i kö för en Kalv eller två!  😃 de är ju så ljuvligt söta så man får diabetes!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-06-18 23:11
#120

Haha ja visst är dom! Det har varit så kasst väder att det inte blivit några bilder och de växer ju som ogräs! 

#118 Tro det eller ej men Enya fick jag för 4000 bara. Karln hade fått en stroke och kunde inte ta hand om hästarna längre så han hade vrakpriser på dom. Och hon var ett år då, två år nu. Och totaltovad så hon klipptes ned. Hoppas på att kunna lära henne att stå still länge nog att få man och svans skött med lite mognad. :) 

Den vita kalven Bliss blir kvar här så om 2 år får hon sin första Kalv. :) Den kalven blir 25% charolais och 75% angus så får se hur färgen blir. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-06-21 03:02
#121

Bilddags igen! Idag föddes en pojkkalv och det konstaterades att Halos vita märke ser ut som en pratbubbla och att Audrey's ser ut som en luftballong. 😂

Nyföddingen

Halo

Audrey

Halo

En hög kalvar

Little Bull

Diablos dotter jag hoppas spara

Fyra i rad

Fina Maybelline!

roflmao

pratbubbla *asg*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-06-21 08:36
#122

Så underbara bilder!

Cahira
2015-06-21 20:52
#123

Tack ❤️

Snart är det dags att släppa ut tjurarna för parning och separera Elmos döttrar till Redford plus Angel som tyvärr är mystiskt halt just nu så hon slipper gå så mycket samt att jag är nyfiken på vad för Kalv Angel som är rödvit kan få med en red angus. 😍

Jag skulle rida Piper idag men det blev inte så. Hon har inte blivit riden sen skadan och hon var väldigt hetsig så jag longerade först för att få bort överskottsenergi och det gick bra men benet är lite stelt (inte så konstigt). Sedan fick Mike leda henne på en promenad så dom två får en relation…. Mike har rätt ont om tid om dagarna men om vi kan få henne ridbar igen och jag kan komma över min höjdskräck så skulle jag ha mer att göra om dagarna. 

Planerar även ett paddock paradise, samt separering av Enya och Piper för Enya blev helt tokig av att separeras och jag kunde inte träna henne som jag hade tänkt för hon hade all fokus på Piper och inte på mig så måste separera dom tills jag har en bättre relation med henne. 

Vi har dessutom små planer som kanske slår in inom närmsta åren, får se. Är på planeringsstadiet ännu. Handlar om djurinköp iallafall som nyttodjur.  (jag är dock less på att bara planera och aldrig riktigt få saker till start så jag får nåt att göra om dagarna.)

Lizzie är jättefet just nu så kommer skissa så mycket jag kan på detta paddock paradise och komma på vilka stationer jag vill ha, hur jag vill göra vägarna så dom rör på sig mer, en liten hinderbana, och en bit mellan mat, vatten, skugga, klia sig och Lizzies ställe att rulla sig på förstås. Och ja allt vad jag kan komma på så Lizzies vikt blir fixad nån gång. Vill inte att hon får diabetes vilket jag tror jag läst åsnor kan få. Om inget annat vill jag rida henne en vacker dag och hon bär redan för mycket vikt på sina små fötter och får hovbölder på köpet.  

Vi hoppas på att behålla Diablodottern jag visade ovan, så sjukt söt! Hon påminner mig om honom som ung samt samma frisyr som Popsicle hade. Måste bara lära mig känna igen henne och komma på ett bra namn. :) 

Och vad som är udda är att Elmos ungar inte bara växer snabbt men dom är väldigt bruna i bebispälsen. 🤔 Får mig att undra om han har red angus i blodlinjen och i så fall lär vi få red angus kalvar när döttrarna paras med Redford annars kommer de flesta vara svart då svart är dominant färg. Fast när bebispälsen fällt är dom helsvarta så jag vet inte varför hans ungar är så bruna. 

Jag planerar även hur länge vi ska behålla Redford, hur många år. Och jag har försökt sälja två katter i 10 månader som förtjänar att vara innekatter men utan någon framgång så igår ringde jag ett shelter för att bli fosterhem åt dom tills dom hittar ett kärleksfullt hem. Håller tummarna att min application accepteras. 

Kalven som föddes igår mår bra trots att mamman bara har tre tuttar. Kommer hålla extra koll på henne för hon måste förfrusit den fjärde och jag vet inte om mjölken kan rinna ut och sina ur den fjärdedelen eller inte. 

Jag lärde mig äntligen se ett skiljetecken på Dorys, Daisys och tvillingarnas mamma, woho! Hon har ett litet vagt vitt streck på juvret. 

På tal om juver, detta är mitt favoritjuver. Black angus får ju ha vitt på juvret och detta mönster är ju bara för häftigt! 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-06-25 18:53
#124

Vilken häftig bild där de står och stirrar in i kameran!

Cahira
2015-06-26 05:24
#125

Tack :) Jag satt och sjöng så de undrade vad i sjutton jag höll på med. Testa det någon gång med kultingar eller annat, du kommer få intresserade blickar som undrar vad för läte man gör. :) 

Blev några bilder idag. :)

pojkkalven född 19 juni

Lilla tjurkalven

chokladdoppade öron!

solnedgång :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2015-06-26 17:51
#126

Översta bilden är helt underbar! Ser ut som dom är på väg ur kameran. och vacker solnedgång!

GotTreats?
2015-06-26 18:31
#127

Så söta kalvar :'D

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Cahira
2015-06-27 03:59
#128

Det var mycket flugor men dom växer som sjutton! Svårt att tro att dom bara är ca 8-10 veckor :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Howres]
2015-07-01 20:03
#129

Jätte söta kalvar! :)

Cahira
2015-07-01 20:15
#130

Söta som socker!

Idag är stora dagen D enligt tjurarna. Idag är dagen de släpps ut för att få para korna som kommit in i brunst igen efter kalvningarna. Men det blir annorlunda i år, för Elmo kan inte para sina egna ungar (vi behåller honom extra länge då han har fina linjer) så Redford den lille röde ska få para Elmos döttrar och några äldre kor som vi valt ut. Angel är en av dom, vi hoppas på en liten röd/vit liten Kalv mellan de två! 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

djurkillen
2015-07-01 21:33
#131

Du borde verkligen skaffa fjäderfän! Finns massvis med sorter där du bor :) mycket mer än här i Sverige!

Cahira
2015-07-02 00:08
#132

Jag är fågelallergisk, annars finns drösvis med fåglar jag trånar efter, som Kalkoner. 😕

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2015-07-02 00:14
#133
Stoppa pressarna! 

Stora nyheter här på gården! Lilla Maybelline fick en liten dotter idag! Och inte vilken dotter som helst, jag var så säker på att jag sett henne på dejt med Elmo men visade sig att hon valde Diablo som far till sitt barn! Diablo som vi sålt! Detta är ungefär bästa överraskningen jag kunnat få idag för jag drömde om en kombination mellan mina två favoritkalvar sen jag kom hit! 

Får jag lov att presentera….. Maybelline och hennes dotter Jolene som blir kvar med oss! 😍

Högt gräs

Diablobebisar ser ut som rådjurskid

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-07-02 01:01
#134

Vad kul att det blev som du ville! Grattis till fin Diablo bebis!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-07-02 01:32
#135

Ja snacka om att drömmar kan slå in! Drömkombination! ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-07-02 12:03
#136

Grattis*!! Åh så kul*! ❤️❤️

Cahira
2015-07-02 15:19
#137

Tack! ja känns toppenkul! Jag dagdrömde och hoppades på en Maybelline/Diablo kombination men då jag såg henne med Elmo stalka henne så var jag säker på att det skulle bli en Elmobebis… men icket, hon valde den mindre dominanta tjuren som sin karl! Hejja Maybelline! ✨

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-07-02 16:36
#138

Hur hade den sett ut om det blivit en Elmobebis?

Cahira
2015-07-02 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Större, grövre, med gigantiska leder. Musklerna är grova och välutvecklade vid väldigt tidig ålder på Elmos bebisar. Diablos ser mer hjortlik ut. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tjeja
2015-07-02 21:08
#140

Ujejjuj här får man ju diabetes av att titta på de senaste bildserierna med alla söta kalvar!  😍

Å extra grattis till lilla "Diablan" Jolene! he he 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-07-03 03:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Stort tack! :) Ännu en Kalv föddes idag men vi har inte sett den, ser bara efterbörden på mamman men kalven måste ätit för då brukar de lägga sig i det höga gräset och sova en stund. 

Och detta är största skillnaden med Elmos ungar… de växer SJUKT snabbt! Kolla Bliss som föddes 13 april. Hon är alltså 11 veckor gammal.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-07-05 06:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Om det tog sig så får Dory en Kalv om nio månader. 😎 Tjurarna släpptes ut idag till sina damer och båda gick till arbete direkt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-07-05 21:12
#143

Ha ha… klart.. om stackarna inte fått chansen att komma till på månader måste dem ju förstås passa på så snart de kan!  😂

Håller tummarna för att deras arbete haft önskad effekt!  😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-07-05 22:34
#144

Hahaha ja det tror jag nog, fler var avlade idag så han jobbar hårt den lilla ettåringen. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

djurkillen
2015-07-05 23:04
#145

Funderar på att skaffa ett par angus och betäcka de med Jerseytjur sen, älskar den svarta färgen! ;)

Cahira
2015-07-05 23:11
#146

Jag har funderat samma sak för några kor med mer mjölk åt sina kalvar men näh.. jag gillar mina angusar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
djurkillen
2015-07-06 00:02
#147

Haha, du får skaffa några mjölkkor så blir ni självförsörjande på det!

Cahira
2015-07-06 00:06
#148

Haha nä min fibromyalgi skulle tyvärr inte klara av arbetet som krävs att ha mjölkkor. Men Jerseys är jag förälskad i och lär nog alltid vara. Tur man kan åka dit och kela med hennes om man vill. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-07-23 22:56
#149

Jag har inte haft så mycket fotolust under juli och har inte kunnat vara mycket med korna heller. Men idag för första gången på hela månaden i princip så åkte kameran fram och fick lite fina bilder på hundarna. Jag börjar bli återställd äntligen. :) Andy också för den delen, han blev sparkad av en häst för ett tag sen. Tack o lov inget brutet men han är öm och har ont. :/

Vackra Ixxi <3

Apache och Frodo

Digger 13 still going strong

Andy

Ixxi

Digger

Digger långsnok

Apache

Apache

Ixxi

Ixxi

Frodo

Andy

Alla fem

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-07-25 17:01
#150

Vilka myskorvar du har! ❤️

Cahira
2015-07-25 18:47
#151

Ja visst har jag? 😍

Här är några fler bilder från igår. :) Med bildtexter på vissa. :) Men först en vacker vy.. naturen är så sjukt vacker här!

Och Cammy Roo (Blue Camaro) har varit försvunnen några dar så var glad att se honom igen. :)

Så sällskaplig <3

Manen börjar bli lång! <3

Hon börjar se vuxen ut <3

Failbild ;)

dagliga doppet i diket

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-07-26 10:02
#152

Altså… vilket paradisliv du och alla dina djur där lever!!! Allt ser så vackert ut! Friska glada o lyckliga djur. Man blir drömsk av alla dina bilder!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[JeanetteK]
2015-07-26 12:21
#153

Så härlig man - alldeles lockig! ❤️(haha, menar häst-maaaan inte "åh vilken härlig lockig mann" hehe).

Annons:
Cahira
2015-07-26 16:22
#154

#152 Tack 🌺 Jo jag trivs enormt. :)

#153 Haha ja den är härligt lockig/vågig, älskar det! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-08-06 00:39
#155

Härlig hundpromenad idag. Lägg märke till alla fem på första bilden. :) 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-08-07 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Kalvarna är inte så små längre.. 

Jag har varit så dålig i sommar att jag missade hela deras söta bebistid. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-08-07 22:06
#157

awe… Men du… dom är fortfarande bra söta ändå… ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-08-08 01:04
#158

Hehe jo visst är dom det. :) Ser fram emot att ta mig ut snart igen med kameran, inte gjort det på jättelänge nu.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Aleya
2015-08-10 14:48
#159

så fina djur… Mer bilder. 😃

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Cahira
2015-08-10 23:44
#160

Mer bilder kommer när det är lite mindre häktiskt, Dory har lunginflammation så saker är lite crazy just nu. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2015-08-11 09:43
#161

#156 😍❤️

#160 Håller tummarna för Dory. 🤗

Cahira
2015-08-11 19:25
#162

Här ser ni Dory som bebis och varför jag kallar henne Dory Moon, hade jag sett månen tidigare hade hon hetat Sailor Moon. Detta är alltså ett år sedan. 

Men när jag såg henne blöda ur näsborren och andas ansträngt med en blöt hosta istället för torr hosta så blev jag jätteorolig. :/ Men hon har fått sin medicin och borde bli fullt återställd. :) Här är bild på hennes näsblod även om blod kan vara otäckt så är det lite del av att ha djur så hoppas det är okej. 

Så bilder på de andra. Elmo var upptagen med en tjej som var i brunst eller kolla om de var i brunst så fick ingen bra på honom, men här är lite blandad kompott iallafall. Om det är en "kändis" så skriver jag det under bilden i bildkommentaren. :) Vitbalansen i skuggan blir annorlunda därför deras färger är som dom är. 

Kommer ta fler foton idag, detta är från lördags. Saknade att få bild på yngsta kalven och Maybellines Kalv Jolene så kanske får bättre bilder idag. :)

Tror detta är Blonde Tail

Audrey

Hopi barnvaktar kalvar

Trångt!

tjurkalven med rött i öronen

Goldylock

Massa flugor

Bliss

Bliss

Maybelline

Curly, lockig ko

Daizy och två till

Kanske dräktig

Elmo kollar tjejer

Elmo

En söt kviga. <3

gamla Angel

Brownie

Brownie (ligger) och bästis

Miracles mamma Hannah

Miracle

Miracle

Halo börjar bli så vacker!

Redford är inte kameraskygg!

Redford

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-08-12 04:39
#163

Blev nya bilder idag men lägger in dom imorgon, min rygg har lagt av för dagen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-08-13 02:43
#164

Blir skjutet en dag till, katastrofdag. 🥵

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-08-13 17:58
#165

Åh vad fina bilder! ❤️Så härligt att se dom. Den där minen som Elmo gör på bilden när han spanar på tjejer gör även vår bagge Walter! 😂

#164 🤗

Cahira
2015-08-13 22:11
#166

Haha ja dom blir så fulsöta när dom gör så. 😃

Lägger upp bilderna senare ikväll, har ärenden att göra efter jag ätit, äter nu. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-08-13 23:11
#167

#166 Ja verkligen! Jag har inte hunnit fota Walter tyvärr. Blev så full i skratt när jag såg din bild. 🙂

Annons:
Cahira
2015-08-14 03:43
#168

Då lägger vi upp lite bilder. :) Kalvarna i början är Miracle och Ryan (föddes dagen Ryan dog och då det var en pojke så fick han heta Ryan i Ryans minne) och de är oskiljsaktiga!

Obesvarad kärlek, stackars Redford

Dory mår bättre varje dag

Brownie och Halo

Jolene

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-08-14 06:12
#169

Fina bilder som alltid!👍 Tycker så synd om dem att de alltid skall ha en massa flugor i ansiktet.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tjeja
2015-08-15 00:02
#170

😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

monstermash
2015-08-15 11:15
#171

Miracle och Ryan… vilka sötnosar!😍

[JeanetteK]
2015-08-15 17:53
#172

Älskar Lizzie 😍

Cahira
2015-08-18 08:35
#173

Kul att ni gillade bilderna. :) Ja det är synd att flugorna ska vara på dom hela tiden men de dras ju till skiten bokstavligen så där djuren är är flugorna. Har flugfällor överallt men dom är för många så det hjälper inte ändå. 

Miracle och Ryan är underbara. Miracle dog nästan och Ryan föddes samma dag som Mikes son med samma namn dog så han är en hyllning till honom. De två är så oskiljaktiga att Ryan följer inte med sin mamma om hon går utan hon får komma tillbaka för att mata sin unge. 

Älskar också Lizzie. ❤️ Och börjar få en fantastisk relation med Enya!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-10-02 01:23
#174

Kikar in efter en tids sjukdom och har scrollat igenom tråden lite och kunde inte se om jag "officiellt" berättat att vi bytte namn på JD till Andy, och att jag fick veta att han är inte 10 utan "elva eller tolv" så vi kör på 11. Digger var smal i april och vi trodde det var dags att gå över regnbågsbron men han återhämtade sig. Andy blev blind i helgen (det har nog pågått ett tag men i fredags kollade han på mig och lördag kväll gick han vilse i huset så vi tog honom till veterinären för utvärdering). Han behöver ögondroppar resten av livet men mår under omständigheterna bra. 

Har några fåtal bilder på hur stora kalvarna blivit. Halo är hela 10 månader gammal!

Halo

Halo

Bliss

Redford (kolla hullet!)

Många!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2015-10-02 13:48
#175

Oj så jag har saknat dig och dina bilder! ❤️Bliss ❤️Hur sööööt!? Och Redford 😍

Tjeja
2015-10-02 15:10
#176

Välkommen tillbaka! ♡ Säger som föregående talare, saknat dig och dina bilder! :-) Halo en av familjen "Spegelvända Afrika" hihi och Bliss läcker färg! Någon sorts mitt emellan färg i ljus ton.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-10-05 00:45
#177

Saknat er också! 🤗

Haha ja vi verkar ha gott om bakvända afrika här. 😂 Ja gud Bliss är hur mysig som helst. Nyfiken och framåt även om hon är lite skeptisk ännu. Hon slickade mig på armen när jag tog bilderna och det kändes som att bli slickad av en jättestor katt! 😃

Redford ser megaliten ut, hoppas han växer bra. 😛 Vi tror att han varit duktig och parat kvigorna men vi hade problem med elstängslet så tjurar och kalvar och kvigor for runt huller om buller så jag hoppas verkligen inte Elmo parade sina döttrar. 

Dory mår för övrigt bra efter hon hade hostan, jag vet inte om det var lunginflammation eller inte men sprutan av veterinären gjorde susen. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-10-14 23:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Grattis på tvåårsdagen älskade Frodo. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-10-14 23:29
#179

Grattis Frodo!🐶 Hoppas du får många paket och lite tårta på din födelsedag!🎂🎁☀️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

GotTreats?
2015-10-15 01:08
#180

Grattis grattis! 🎁

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Tjeja
2015-10-18 16:12
#181

🐶🎂🎂😃 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
[JeanetteK]
2015-10-18 17:37
#182

Åh grattis i efterskott till sötnosen! 🎈Vilken underbar bild! ❤️

Cahira
2015-11-05 00:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183

Tack för era fina ord. 🌺

Snart är det dags att sälja kalvarna. Konstigt nog är jag okej med säljandet men avvänjningen ser jag inte fram emot det minsta lilla. Är så hjärtskärande!

Som ni märkt så har min hälsa inte varit bra alls i år och senaste tid kunde jag inte sitta upp alls mer än väldigt korta stunder så la dom stunderna på hundarna och mig själv istället för datorn. Vad som varit tufft är att missa hela tiden med kalvarna och nappkalven Cheerio. Tiden flög men jag är okej och medicinerna planar ut, och jag kan ta promenader igen så jag hoppas på lite bilder innan dom åker. Vädret är väldigt disigt och jobbigt med värken men ibland kan man få bra bilder ändå så jag hoppas jag kan fixa av lite fler bilder. :)  Här är en bild Mike tagit på ett par tvillingar som äter samtidigt. :) Jag tror det är samma tvillingar som i första bilden men svårt att säga på en röv. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-11-08 15:48
#184

Jag älskar dina bilder. ❤️

Cahira
2015-11-22 05:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

Tack ❤️

Verkar inte som att vi har röd/vita Angel mycket längre. 😢 Hon är 18-19 år nu och artrosen verkar ha hunnit ikapp. Vi får se hur lång tid vi har med henne men realistiskt så lär hon inte se nästa år komma. Det är extra tufft då hon är den tamaste vi har men dom lever ju inte för evigt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-11-22 13:37
#186

🌺 Aawe.. Angel.. så fin rödvit… Så sorgligt varje gång tiden rinner ut för en älskad individ… 😭 Men hon har haft ett fantastiskt fint liv där hos er i alla fall! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-11-24 05:46
#187

Ja det är helt oförklarligt sorgligt för Mike som flaskade henne när hon var liten och de har sån där relation man kan se mellan ägare och hund eller häst. Visst kan man absolut ha det med kor också men det är sån djup relation att man ser att dom hör ihop. Kommer bli tungt men hon är den som verkligen fick mig att älska korna på ett helt nytt sätt än innan så även om hon visar mycket ålderstecken just nu så blir det många godisar och mycket uppskattning. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-11-30 05:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#188

Äntligen frös marken så vi kunde påbörja avvänjningen av kalvarna! De är så stora att man kan knappt urskilja kalvarna från mammorna innan de separerades. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tjeja
2015-11-30 13:53
#189

Avvänjningen? Du menar inte att dessa stora klavar diar fortfarande? Och en nyfiken fråga, varför måste marken vara frusen för att börja?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2015-11-30 22:07
#190

Dom diar fortfarande ja. :) Eller ja inte nu längre. :P

Vi behövde vänta på att marken frös för vi hade så mycket regn att marken var ett gyttjehål och hade riskerat att någon fastnade illa, annars kör vi på första veckan i november. Blev lite sent i år. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Vixxen
2015-12-02 08:10
#191

Intressant läsning!  Vackra bilder!

Cahira
2015-12-17 21:20
#192

#191 Tack så mycket! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

GotTreats?
2015-12-31 19:25
#193

Jisses, de växer fort! 😮 

Fina Angel ❤️

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Upp till toppen
Annons: