Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 925 ggr
[JeanetteK]
2/23/15, 9:41 AM

Lantdjur vecka 9

Måndag igen. Grattis till alla uppåt i landet som har sportlov denna vecka. 🎈Det första sonen sa när han kom ner i morse var "om fem veckor är det påsklov"… Han äääälskar skolan. Not. 🙂

Här i Skåne snöar/regnar/haglar det på tvären idag. Men fick en gratis pealing i ansiktet när man var ute. Inte så skönt. För att göra det lite bättre så strular värmen här hemma… inte samma fel som det brukar vara utan nu är det en cirkulationspump som är trasig. Så hantverkare är på väg in. Så extra sockor och tjocktröja är det som gäller här idag. 🥶

Vad gör ni andra idag??

Annons:
[Lovisaan]
2/23/15, 6:41 PM
#1

Varför ska värmen alltid krångla om vintern?🤔 nu har ovädert börjat här också,så få se hur mycket av den vita varan som kommer.👍

[JeanetteK]
2/23/15, 8:52 PM
#2

#1 Jaa du det kan man undra… men nu hade vi hantverkare här som bytte en cirkulationspump som lagt av så nu är det varmt igen! Hoppas ni inte får det allt för jobbigt i ovädret. ❤️

[JeanetteK]
2/24/15, 8:15 AM
#3

Tisdag. Maken och sonen har gett sig iväg och jag är på väg ut till djuren. Jag sitter och drömmer om våren och odlingar. Förra året var jag ganska duktig och torkade en massa grönt till kaninerna. Men nu är det slut. I år ska jag ta till vara mer. Även till andra djur och till oss människor så klart. Det finns så mycket man kan ta till vara bättre än vad jag gör idag. Så det ser jag fram emot! 

Ska baka lite bullar när jag kommer in. Har en pysselträff här i eftermiddag och dom gillar att fika! 🙂

Vad hittar ni på idag??

[Lovisaan]
2/24/15, 11:00 AM
#4

Nä, det blev som tur inte någon blötsnö att tala om.🙂 idag blir det att pyssla på med allt möjligt, och så får man inte missa att Charlotte Kalla ska åka skidor idag.
Det blir en rysare, vi får hoppas på en pallplats!🎈

[Lovisaan]
2/24/15, 4:07 PM
#5

Nu blir det fira av, Guld Kalla!🏆

djurkillen
2/24/15, 6:28 PM
#6

Syrran åkte till fjällen idag och bådeföräldrarna jobbar, så jag är ensam hemma med djuren. Håller på at skissa på ett nytt hus, där jag ska ha kalkonerna och gässen är det tänkt!🙂

Annons:
[JeanetteK]
2/25/15, 1:56 PM
#7

#5 Grymt gjort av henne! 🎈

#6 Skönt med lov kan jag tro!

[JeanetteK]
2/25/15, 2:00 PM
#8

Onsdag idag. Ute är det soligt och härligt. 

Jag har bytt rum nu och sitter en trappa upp. Jag har utsikt ut över åkrarna och det är jättehärligt. ❤️Ska få upp lite rullgardiner för det är väldigt varmt här inne på sommaren. Det är i söderläge så solen ligger på hela dagen. 

Nu ska jag ta och betala lite räkningar.

Vad gör ni idag?

Leffe
2/25/15, 3:15 PM
#9

Min nya katt anpassar sig mer och mer till livet med de övriga katterna här hemma

[JeanetteK]
2/26/15, 10:51 AM
#10

#9 Vad roligt att höra! Visa gärna bilder. 🙂

[JeanetteK]
2/26/15, 10:53 AM
#11

Torsdag idag. Har just varit ute hos djuren. Storstädade kaninburarna idag. Det känns alltid så skönt. Nu var det lite för länge sen senast så jag har gjort det riktigt ordentligt. Alla har fått vara ute och skutta och alla har fått gos-tid. ❤️

Det var frost i morse, men nu är det tre plusgrader. Solen strålar och det är jättefint ute. 

Vad gör ni idag?

djurkillen
2/26/15, 2:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tillbringar dagen hemma, och är på promenad med getterna och Elvis. :)

[JeanetteK]
2/26/15, 7:36 PM
#13

Men ååååh vad jag blir avundsjuk! Jag vill också gå på get-promenad! ❤️Så himla mysigt!

Annons:
djurkillen
2/26/15, 7:38 PM
#14

Du får komma upp på besök! 😉

[JeanetteK]
2/26/15, 7:42 PM
#15

Hahaha, säg inte så, då har du galna familjen Karlsson utanför dörren när du minst anar det! 😂Nej då jag skojar bara. Men ska jag uppåt så hör jag av mig. 🙂

djurkillen
2/26/15, 7:55 PM
#16

Görså. 😃 Bjuds på kaffe och hembakat!

[JeanetteK]
2/27/15, 8:53 AM
#17

Fredag. Seg start idag. Laddar för att gå ut. Hör att fåren tycker jag är sen. 🙂Tuppen Toppen galer som en tok också och berättar att det minsann nästan är förmiddag och han är fortfarande kvar inne. 😂

Så det är väl bara att rycka upp sig och gå ut. Vad gör ni idag??

Maria29
2/27/15, 6:37 PM
#18

Har haft en lugn dag och väntar på att en av mina vänner i trakten ska svänga förbi på vägen till sin syster för att hämta ett getskinn som jag lovat henne. Hon föder upp dvv och tycker att det ska bli spännande att bereda ett stort skinn. Jag ser fram emot mera utrymme i frysen och gengällda en del av hjälpen hon gett mig.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

djurkillen
2/27/15, 8:19 PM
#19

Jag grejar hemma och bygger betesburar för fullt, så jag är redo att släppa ut avelsgrupperna på sommarbete. 🙂

Maria29
2/28/15, 10:21 AM
#20

Jag borde åka och köpa strö men jag beställde via nätet så idag kan jag stanna hemma och fortsätta bygga boxar och ta det lugnt. Jag är vettig nog att inte sätta mig i bilen när jag somnar när jag dricker kaffe.. 😉Ser ut att bli en helt underbar dag.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
[JeanetteK]
2/28/15, 10:28 AM
#21

#20 Bra tänkt! Inte vettigt att köra när man är så trött! 

Här är det dimmigt ute. Maken är och köper djurfoder och jag håller på och rensar lite i mitt nya rum. Galet så mycket saker man har.. 🤐

Vad gör ni andra denna lördag?

Maria29
3/1/15, 9:47 AM
#22

Idag är jag piggare och gladare  tänk vad en dag med vila och fokus på sig själv gör för kropp och själ.  Idag ska jag diska och små städa förutom att så lite tagetes (jag älskar tagetes) och ta det lite lugnt.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Leffe
3/1/15, 10:59 AM
#23

Jag håller på med städning. På eftermiddagen kommer min ena systerson till mig med en ny TV-möbel

[Lovisaan]
3/1/15, 11:27 AM
#24

Jag tar det lugnt idag, än så länge. snart så är det sista skidloppet på detta mästerskap så då lär det inte vara så cool lungt längre.😃
Jag är lite av en sport nörd så.

djurkillen
3/1/15, 12:16 PM
#25

Jag tar det lite lugnt här också idag. Ska städa lite burar tänkte jag, och plocka lite inomhus. Ute snöar det för fullt nu.

Cahira
3/2/15, 3:09 AM
#26

Vi vallade in de parade kvigorna in till kalvarna vi sparade från 2014 så de är nära ladan när de ska kalva ifall de skulle behöva assistans. Är alltid skönt när det är gjort! Då vet man att dom är i säkra händer. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: